Var laddar ni hem film?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Var laddar ni hem film?

    Ghandi vill jag se, helt ok otextat. Jag kan betala, men vill inte ha ett netfix eller vad prenumeringarna heter, dår där jag måste prenumerera, fast det mesta inte är något jag vill se.

    Vill inte skaffa ett konto på något ställe som jag inte vet vad det är.

    HAr ni tipps?
  2. 1
    Var laddar ni hem film? Ghandi vill jag se, helt ok otextat. Jag kan betala, men vill inte ha ett netfix eller vad prenumeringarna heter, dår där jag måste prenumerera, fast det mesta inte är något jag vill se.

    Vill inte skaffa ett konto på något ställe som jag inte vet vad det är.

    HAr ni tipps?
  3. Pyssling
    #2
    Vi är så helt otrendiga så hade vi, mot förmodan, velat se en film så hade vi väl åkt iväg och hyrt den på Hemmakväll typ.

    Vi har haft Netflix ett par gånger, när man fick gratisperiod, men ingen tittade så vi sa upp det rätt så direkt.
    Vi tittar ju typ aldrig på film så _om_ vi skulle få för oss att titta så skulle vi som sagt hyra. När man inte ser så ofta så är det ju ingen kostnad direkt,
    Ladda hem är inget som vi ens provat, så tyvärr inget svar på det.
  4. 2
    Vi är så helt otrendiga så hade vi, mot förmodan, velat se en film så hade vi väl åkt iväg och hyrt den på Hemmakväll typ.

    Vi har haft Netflix ett par gånger, när man fick gratisperiod, men ingen tittade så vi sa upp det rätt så direkt.
    Vi tittar ju typ aldrig på film så _om_ vi skulle få för oss att titta så skulle vi som sagt hyra. När man inte ser så ofta så är det ju ingen kostnad direkt,
    Ladda hem är inget som vi ens provat, så tyvärr inget svar på det.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Sök på titeln och t ex "stream" eller "watch online", annars piratebay då..
  6. 3
    Sök på titeln och t ex "stream" eller "watch online", annars piratebay då..
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Kolla om den finns på Dreamfilm
  8. 4
    Kolla om den finns på Dreamfilm
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Finns tyvärr inte där, kollade innan jag svarade. Och på Dreamfilm funkar nästan inga filmer längre tyvärr.
  10. 5
    Finns tyvärr inte där, kollade innan jag svarade. Och på Dreamfilm funkar nästan inga filmer längre tyvärr.
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    sällan de har det jag vill ha. Men ibland så,
  12. 6
    sällan de har det jag vill ha. Men ibland så,
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Hittade den till slut,men det är ett himla googlande, och mycket reklam att manövrerar bort
  14. 7
    Hittade den till slut,men det är ett himla googlande, och mycket reklam att manövrerar bort
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Finns inga hyrställen kvar , längre. Ett har blivit café, ett annat restaurang, ett tredje apotek.
  16. 8
    Finns inga hyrställen kvar , längre. Ett har blivit café, ett annat restaurang, ett tredje apotek.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Jag har Viaplay och CMore (eftersom vi har en jäkla massa kanaler)... Tittar förstås nästan aldrig på film just av den anledningen
  18. 9
    Jag har Viaplay och CMore (eftersom vi har en jäkla massa kanaler)... Tittar förstås nästan aldrig på film just av den anledningen
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Kanske är det så man ska se på film. Men det stör mej att jag ska se det andra valt åt mej. Att jag inte själv kan söka, och se alla Buster Keatons filmer, tex. Eller Wim Wenders Himmel över Berlin. Och då behöver jag den textad, men tyska räcker till att beställa öl, och sedan tar det slut.

    Varför är det som äger rättigheterna till filmerna så ointresserade av att de ska visas? Nu är det diverse mer eller mindre lagliga siter, som översvämmar en med reklam och eventuella virusar, som är enda möjligheten. Varför kan det inte vara lika lätt att betala för att se en film, som att köpa ett par strumpor via nätet?
  20. 10
    Kanske är det så man ska se på film. Men det stör mej att jag ska se det andra valt åt mej. Att jag inte själv kan söka, och se alla Buster Keatons filmer, tex. Eller Wim Wenders Himmel över Berlin. Och då behöver jag den textad, men tyska räcker till att beställa öl, och sedan tar det slut.

    Varför är det som äger rättigheterna till filmerna så ointresserade av att de ska visas? Nu är det diverse mer eller mindre lagliga siter, som översvämmar en med reklam och eventuella virusar, som är enda möjligheten. Varför kan det inte vara lika lätt att betala för att se en film, som att köpa ett par strumpor via nätet?
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Mina sådana abonnemang innebär ju att jag KAN se det jag vill. Det finns ohemult många filmer på deras playfunktion.
  22. 11
    Mina sådana abonnemang innebär ju att jag KAN se det jag vill. Det finns ohemult många filmer på deras playfunktion.
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    När jag sökte i CMore kom inte Himmel över Berlin upp. Viaplay hittade jag inte hur jag kunde söka, utan att ha ett abonnemang. Men det kan vara jag som missat.
  24. 12
    När jag sökte i CMore kom inte Himmel över Berlin upp. Viaplay hittade jag inte hur jag kunde söka, utan att ha ett abonnemang. Men det kan vara jag som missat.
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Nej, det är ju just det - jag HAR abonnemang
  26. 13
    Nej, det är ju just det - jag HAR abonnemang
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    Men vad lurigt, att inte kunna se vad det är för utbud, innan jag beslutar mej för om jag vill ha det abonnemanget....
    Finns alltså Himmel över Berlin? Och Buster Keaton? På bägge siterna, eller på vilken?
  28. 14
    Men vad lurigt, att inte kunna se vad det är för utbud, innan jag beslutar mej för om jag vill ha det abonnemanget....
    Finns alltså Himmel över Berlin? Och Buster Keaton? På bägge siterna, eller på vilken?
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    Jag kan kolla åt dig senare - har inte appen på min mobil utan bara på iPaden
  30. 15
    Jag kan kolla åt dig senare - har inte appen på min mobil utan bara på iPaden
  31. Medlem sedan
    Apr 2008
    #16
    Riket, av Lars von Triers , finns den? den har jag varit på jakt efter ett tag, den har funnits som köpfilm, den det tog slut rätt fort ,enligt den hjälpsamma killen i MedieMarket. Och så snabb var inte jag.
  32. 16
    Riket, av Lars von Triers , finns den? den har jag varit på jakt efter ett tag, den har funnits som köpfilm, den det tog slut rätt fort ,enligt den hjälpsamma killen i MedieMarket. Och så snabb var inte jag.
  33. Medlem sedan
    Apr 2008
    #17
    Tack! För hittar jag en betalkanal som faktiskt har en del klassiker och andra språkgrupper än svenskt och engelsk, då är det ju super.
  34. 17
    Tack! För hittar jag en betalkanal som faktiskt har en del klassiker och andra språkgrupper än svenskt och engelsk, då är det ju super.
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
  36. Medlem sedan
    Apr 2008
    #19
    Vad kul, Tack! Klart det är den!

    Inser att jag borde kolla lite noggrannare, och gnälla lite mindre: /

    Och nu har jag en julklapp ordnad till en ung släkting! Förra året lyckades jag inte få tag i den.
  37. 19
    Vad kul, Tack! Klart det är den!

    Inser att jag borde kolla lite noggrannare, och gnälla lite mindre: /

    Och nu har jag en julklapp ordnad till en ung släkting! Förra året lyckades jag inte få tag i den.
  38. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Vad kul att jag kunde hjälpa till
  39. 20
    Vad kul att jag kunde hjälpa till
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar