Såg en halvtimme av partiledardebatten..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Såg en halvtimme av partiledardebatten..

    ...i kväll. Det räckte för att jag skulle storkna och närmast må illa. Varför visar partiledarna så dålig respekt för tittarna och deras förstånd? Eller har de själva så dimmiga föreställningar om vad de ideologiskt står för, att de inte förmår formulera det? Ren pajkastning om en massa meningslösa detaljer, i stället för att förklara sina förslag och beslut utifrån sina ideologiska perspektiv och peka på hur de skiljer sig i förhållande till motståndarnas ideologiska perspektiv. DET är vad väljarna/tittarna behöver veta!

    De olika lägren kan t.o.m. i enskilda frågor hamna i samma åtgärder men från olika ideologiska plattformar. Då behöver man inte träta om sådana detaljer, utan kan enas om att åtgärderna är bra, men att de ingår i långsiktigt olika strategier för Sveriges utveckling. Det är god konsumentupplysning för väljarna/tittarna.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Såg en halvtimme av partiledardebatten.. ...i kväll. Det räckte för att jag skulle storkna och närmast må illa. Varför visar partiledarna så dålig respekt för tittarna och deras förstånd? Eller har de själva så dimmiga föreställningar om vad de ideologiskt står för, att de inte förmår formulera det? Ren pajkastning om en massa meningslösa detaljer, i stället för att förklara sina förslag och beslut utifrån sina ideologiska perspektiv och peka på hur de skiljer sig i förhållande till motståndarnas ideologiska perspektiv. DET är vad väljarna/tittarna behöver veta!

    De olika lägren kan t.o.m. i enskilda frågor hamna i samma åtgärder men från olika ideologiska plattformar. Då behöver man inte träta om sådana detaljer, utan kan enas om att åtgärderna är bra, men att de ingår i långsiktigt olika strategier för Sveriges utveckling. Det är god konsumentupplysning för väljarna/tittarna.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Nu såg jag inte debatten men..

    jag håller med om att nivån är dålig, känns som om vi har fått politiker som är allmänt dåligt pålästa, de verkar inte ha tänkt igenom det de kastar fram, de verkar allmänt dåligt förberedda, har inga direkt planer eller utstakade mål.

    Jag fattar inte vad som har hänt, jag kan faktiskt hålla med fredde längre ner att man längtar nästan tillbaka till de gamla urpolitikerna, de styrde liksom med fast hand och hade en tanke.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Nu såg jag inte debatten men.. jag håller med om att nivån är dålig, känns som om vi har fått politiker som är allmänt dåligt pålästa, de verkar inte ha tänkt igenom det de kastar fram, de verkar allmänt dåligt förberedda, har inga direkt planer eller utstakade mål.

    Jag fattar inte vad som har hänt, jag kan faktiskt hålla med fredde längre ner att man längtar nästan tillbaka till de gamla urpolitikerna, de styrde liksom med fast hand och hade en tanke.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Tja, man behöver ju inte gå längre än till Olof Palme för att hitta en partiledare som var tydlig med de ideologiska riktlinjerna och hur de olika besluten passade in i dem. Nu mumlas det om en massa teknikaliteter, som väljarna i flertalet fall inte har möjlighet att sätta sig in i och som inte ger någon som helst sammanhängande bild av vad de VILL med Sverige och den framtida utvecklingen. (Att de borgerliga inte gärna vill skylta med hur de vill omforma landet är i och för sig förståeligt, eftersom de då skulle få en rätt stor opinion emot sig.)
  6. 3
    Tja, man behöver ju inte gå längre än till Olof Palme för att hitta en partiledare som var tydlig med de ideologiska riktlinjerna och hur de olika besluten passade in i dem. Nu mumlas det om en massa teknikaliteter, som väljarna i flertalet fall inte har möjlighet att sätta sig in i och som inte ger någon som helst sammanhängande bild av vad de VILL med Sverige och den framtida utvecklingen. (Att de borgerliga inte gärna vill skylta med hur de vill omforma landet är i och för sig förståeligt, eftersom de då skulle få en rätt stor opinion emot sig.)
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4
    Ja det är beklämmande om nivån är så dålig numera.
  8. 4
    Ja det är beklämmande om nivån är så dålig numera.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Ja, man undrar om det finns några politiker som har visioner av något slag längre. Eller handlar allting numera bara om hur vi skall anpassa oss efter en sinnessjuk, global marknad?
  10. 5
    Ja, man undrar om det finns några politiker som har visioner av något slag längre. Eller handlar allting numera bara om hur vi skall anpassa oss efter en sinnessjuk, global marknad?
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Ja det finns nog en och...

    annan men de får nog böja nacken och rätta in sig i ledet om de vill vara med i leken överhuvudtaget.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Ja det finns nog en och... annan men de får nog böja nacken och rätta in sig i ledet om de vill vara med i leken överhuvudtaget.
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    I så fall är vi illa ute, men det är ju i och för sig inget som känns som en nyhet för mig.
  14. 7
    I så fall är vi illa ute, men det är ju i och för sig inget som känns som en nyhet för mig.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar