Dags för ny vecka
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Dags för ny vecka

    Ny vecka igen!

    mån: korvgryta med lammkorv och nå'n mer sort, pasta och grönsaker
    tis: pitabröd med salladsfyllning (sonen äter inte hemma)
    ons: stekt torskrom, potatis, kall sås, grönsaker
    tors: amerikanska pannkakor med bacon
    fre: familjen äter något utan mig
    lör: grönsakssoppa till lunch, hemmagjord pizza med kalljäst deg på kvällen
    sön: lamm på något vis. Vi hämtar ett halvt lamm på fredag som vi gärna äter av!
  2. 1
    Dags för ny vecka Ny vecka igen!

    mån: korvgryta med lammkorv och nå'n mer sort, pasta och grönsaker
    tis: pitabröd med salladsfyllning (sonen äter inte hemma)
    ons: stekt torskrom, potatis, kall sås, grönsaker
    tors: amerikanska pannkakor med bacon
    fre: familjen äter något utan mig
    lör: grönsakssoppa till lunch, hemmagjord pizza med kalljäst deg på kvällen
    sön: lamm på något vis. Vi hämtar ett halvt lamm på fredag som vi gärna äter av!
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Och här blir det nog
    - rester o jag äter något på tåget på väg hem.
    -fisk av något slag. Fisk burgare troligen med bröd till barnen o pressad potatis o kall sås t oss
    -köttfärssås m tackos mak
    -vegetarisk lasagne på zucchini o Västerbotten ost
    -bortresta hela helgen. Barnen äter hos barnvakt o vi på finrestaurang i Norge ( present !) Ena dagen o säkert någon fisk soppa eller räkor den andra dagen😀
  4. 2
    Och här blir det nog
    - rester o jag äter något på tåget på väg hem.
    -fisk av något slag. Fisk burgare troligen med bröd till barnen o pressad potatis o kall sås t oss
    -köttfärssås m tackos mak
    -vegetarisk lasagne på zucchini o Västerbotten ost
    -bortresta hela helgen. Barnen äter hos barnvakt o vi på finrestaurang i Norge ( present !) Ena dagen o säkert någon fisk soppa eller räkor den andra dagen😀
  5. Pyssling
    #3
    Det blev så himla oplanerat här, vi har haft dottern med familj här över helgen och de åker (kanske) hem imorgon tisdag, annars på onsdag.Och min man åkte på en liten Europatripp idag och kommer ev tillbaka på torsdag men mest troligt på fredag. Och sonen äter hos flickvännen ibland, men kan inte ge besked om vilka dagar, suck. Det blev inte så mycket planering gjord i detta att inte veta vilka som är hemma eller ej, så vi har en helt oplanerad vecka för ovanlighetens skull.

    Idag har vi ätit hämtpizza
  6. 3
    Det blev så himla oplanerat här, vi har haft dottern med familj här över helgen och de åker (kanske) hem imorgon tisdag, annars på onsdag.Och min man åkte på en liten Europatripp idag och kommer ev tillbaka på torsdag men mest troligt på fredag. Och sonen äter hos flickvännen ibland, men kan inte ge besked om vilka dagar, suck. Det blev inte så mycket planering gjord i detta att inte veta vilka som är hemma eller ej, så vi har en helt oplanerad vecka för ovanlighetens skull.

    Idag har vi ätit hämtpizza
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4
    Roligt med resa! Ni får ha det riktigt skönt!
  8. 4
    Roligt med resa! Ni får ha det riktigt skönt!
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    Ibland känns inte planering är lika nödvändigt som andra veckor.
  10. 5
    Ibland känns inte planering är lika nödvändigt som andra veckor.
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Hos oss är ser veckomatsedeln ut så här, så långt det nu är planerat...
    måndag: morotssoppa och pannkakor
    tisdag: pasta carbonara för familjen, jag åt ute med en kompis
    onsdag: hemgjord pizza, vitkålssallad
    torsdag: räkor i currysås, ris
    fredag: tapas - vi får se exakt vilka det blir. Det beror på utbudet när jag handlar. :-)
    lördag: lillebror fyller år och har önskat sig pulled pork till middag
    söndag: något vegetariskt tror jag, kanske stekt halloumi med bulgur, blandade ugnsstekta grönsaker och ett strössel av solrosfrön, cashewnötter och russin.
  12. 6
    Hos oss är ser veckomatsedeln ut så här, så långt det nu är planerat...
    måndag: morotssoppa och pannkakor
    tisdag: pasta carbonara för familjen, jag åt ute med en kompis
    onsdag: hemgjord pizza, vitkålssallad
    torsdag: räkor i currysås, ris
    fredag: tapas - vi får se exakt vilka det blir. Det beror på utbudet när jag handlar. :-)
    lördag: lillebror fyller år och har önskat sig pulled pork till middag
    söndag: något vegetariskt tror jag, kanske stekt halloumi med bulgur, blandade ugnsstekta grönsaker och ett strössel av solrosfrön, cashewnötter och russin.
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Förresten - var får du tag på torskrom? Jag har inte ätit stekt torskrom sen jag var barn. Jag minns att det var gott, men det var otroligt länge sedan jag åt det sist.
  14. 7
    Förresten - var får du tag på torskrom? Jag har inte ätit stekt torskrom sen jag var barn. Jag minns att det var gott, men det var otroligt länge sedan jag åt det sist.
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8
    Just denna hade vi köpt på Bornholm i somras när vi var där. Den var mycket god! Annars köper vi i Norge ibland när vi tar oss en tur. Barnen och maken har det som nöjestur ibland när det är skollov. Jag är med nå'n gång ibland, men de åker oftare själva.
  16. 8
    Just denna hade vi köpt på Bornholm i somras när vi var där. Den var mycket god! Annars köper vi i Norge ibland när vi tar oss en tur. Barnen och maken har det som nöjestur ibland när det är skollov. Jag är med nå'n gång ibland, men de åker oftare själva.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar