Släktmiddag igår
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Släktmiddag igår

    Jag hade mina föräldrar och bror här på middag i går kväll och serverade följande:

    Gravlax på Finn crisp, vitt vin till
    Lammstek med en sås gjord på kantareller, tärnad bacon och lök, och hasselbackspotatis. Grönsallad och en mix av sockerärter och minimorötter till det och det hela sköljdes ner med litet rött vin
    Äppelpaj med vaniljglass och ett glas portvin
    Kaffe, litet Twist och en whisky vid sidan av.

    Riktigt gott, om jag nu får säga det själv! Den ene killen åt: Hasselbackspotatis följt av vaniljglass. Den andre åt gravlaxen men slutade direkt då han upptäckte att brödet hade hunnit mjukna en del av laxen, en halv potatis följt av vaniljglass och toppen på pajen, den där frukten blev visst över! Suck.

    Det kan vara kul att laga mat men det är ju en klar fördel om man lagar till sådana som uppskattar den...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Släktmiddag igår Jag hade mina föräldrar och bror här på middag i går kväll och serverade följande:

    Gravlax på Finn crisp, vitt vin till
    Lammstek med en sås gjord på kantareller, tärnad bacon och lök, och hasselbackspotatis. Grönsallad och en mix av sockerärter och minimorötter till det och det hela sköljdes ner med litet rött vin
    Äppelpaj med vaniljglass och ett glas portvin
    Kaffe, litet Twist och en whisky vid sidan av.

    Riktigt gott, om jag nu får säga det själv! Den ene killen åt: Hasselbackspotatis följt av vaniljglass. Den andre åt gravlaxen men slutade direkt då han upptäckte att brödet hade hunnit mjukna en del av laxen, en halv potatis följt av vaniljglass och toppen på pajen, den där frukten blev visst över! Suck.

    Det kan vara kul att laga mat men det är ju en klar fördel om man lagar till sådana som uppskattar den...
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Hade jag bott närmare så hade jag kommit över. ;-)

    Det lät förträffligt gott!

    Mina barn äter för det mesta bra men sonen äter lite om han inte gillar det och två jätteportioner om han gillar maten. Idag var det omelett - det gick ner men inte mer...
    Ha det gott!
  4. 2
    Hade jag bott närmare så hade jag kommit över. ;-)

    Det lät förträffligt gott!

    Mina barn äter för det mesta bra men sonen äter lite om han inte gillar det och två jätteportioner om han gillar maten. Idag var det omelett - det gick ner men inte mer...
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Låter supergott, du får gärna bjuda mej också

    dottern är inte lika extrem som dina pojkar, men nog har jag suckat när vi skulle äta på osedvanligt gott och lyxigt julbord, och hon åt en bit bröd. Och så godis som efterrätt. Rätt bortkastade pengar, i ärlighetens namn.
  6. 3
    Låter supergott, du får gärna bjuda mej också

    dottern är inte lika extrem som dina pojkar, men nog har jag suckat när vi skulle äta på osedvanligt gott och lyxigt julbord, och hon åt en bit bröd. Och så godis som efterrätt. Rätt bortkastade pengar, i ärlighetens namn.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Inget problem

    Ge mig litet förvarning bara så skall jag nog kunna ordna något!

    Det där med julbord är ju ett kapitel för sig. Mina killar hade nog också kunnat svälta ihjäl framför ett julbord. Så på julen får jag alltid se till att ha litet av det de vill ha, t.ex. en riktigt exotisk kastrull med penne! *suck*

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Inget problem Ge mig litet förvarning bara så skall jag nog kunna ordna något!

    Det där med julbord är ju ett kapitel för sig. Mina killar hade nog också kunnat svälta ihjäl framför ett julbord. Så på julen får jag alltid se till att ha litet av det de vill ha, t.ex. en riktigt exotisk kastrull med penne! *suck*
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar