Tips på herrgård där egen dryck/mat till
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Tips på herrgård där egen dryck/mat till

    Hej hej!


    Varit på jakt ett tag nu efter ett ställe att hyra för bröllop. Tänkte även testa min lycka här


    Söker helst en herrgård och det bör finnas övernattning till delar av gästerna. Om man hittar något nära Stockholm så räcker det nog med 15 bäddar då resten av gästerna tar sig hem. Behöver finnas plats för runt 50 gäster (inte spikat antal ännu).


    En stor grej är att man måste kunna ta med egen mat och dryck. Verkar tyvärr vara väldigt svårt att hitta den kombinationen. Har ni några erfarenheter eller tips?


    Jag har spanat in Ekhamn (ekhamn.se) och verkar lovande men inte hittat så mycket referensen ännu. Någon som har erfarenhet?


    Rockelstad finns ju också men är lite för dyrt tyvärr. Så något lite enklare kanske.


    Alla tips är varmt välkomna


    PS Sorry om jag lade frågan i fel kategori, svårt att hitta en passande.
  2. 1
    Tips på herrgård där egen dryck/mat till Hej hej!


    Varit på jakt ett tag nu efter ett ställe att hyra för bröllop. Tänkte även testa min lycka här


    Söker helst en herrgård och det bör finnas övernattning till delar av gästerna. Om man hittar något nära Stockholm så räcker det nog med 15 bäddar då resten av gästerna tar sig hem. Behöver finnas plats för runt 50 gäster (inte spikat antal ännu).


    En stor grej är att man måste kunna ta med egen mat och dryck. Verkar tyvärr vara väldigt svårt att hitta den kombinationen. Har ni några erfarenheter eller tips?


    Jag har spanat in Ekhamn (ekhamn.se) och verkar lovande men inte hittat så mycket referensen ännu. Någon som har erfarenhet?


    Rockelstad finns ju också men är lite för dyrt tyvärr. Så något lite enklare kanske.


    Alla tips är varmt välkomna


    PS Sorry om jag lade frågan i fel kategori, svårt att hitta en passande.
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Nog svårt, ja

    Skall man kunna driva en rörelse och få ut någon vinst på den duger det nog inte att INTE ha servering. Jag har tyvärr inga direkta tips, jag vill bara uttrycka min förståelse för att de som ägnar sig åt uthyrning nog inte gillar att man fixar maten själv.

    När jag kikar på nätet hittar jag detta: www.novasol.se som har en del stora hus. Man kan göra sökningar på hus för 30 personer och jag fick en träff på ett för 60. Kan det vara något?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Nog svårt, ja Skall man kunna driva en rörelse och få ut någon vinst på den duger det nog inte att INTE ha servering. Jag har tyvärr inga direkta tips, jag vill bara uttrycka min förståelse för att de som ägnar sig åt uthyrning nog inte gillar att man fixar maten själv.

    När jag kikar på nätet hittar jag detta: www.novasol.se som har en del stora hus. Man kan göra sökningar på hus för 30 personer och jag fick en träff på ett för 60. Kan det vara något?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar