Nu börjar det likna något
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Nu börjar det likna något

    Halv semesterdag blev det och nu ska det spikas upp tavlor och fyllas i bokhyllorna. I kväll ska jag njuta av att sitta i en mycket efterlängtad soffa med ett glas vin. Banne mig om jag inte ska tända en brasa också!
    I grytorna kokas och steks det vegetariska takos ( rivna rödbetor) och det står en ost och lökpaj i ugnen som ska äts i morgon. Hitills har vår vegetariska vecka hållits väl !
    Så vad görs det hos er då i regnet ?
  2. 1
    Nu börjar det likna något Halv semesterdag blev det och nu ska det spikas upp tavlor och fyllas i bokhyllorna. I kväll ska jag njuta av att sitta i en mycket efterlängtad soffa med ett glas vin. Banne mig om jag inte ska tända en brasa också!
    I grytorna kokas och steks det vegetariska takos ( rivna rödbetor) och det står en ost och lökpaj i ugnen som ska äts i morgon. Hitills har vår vegetariska vecka hållits väl !
    Så vad görs det hos er då i regnet ?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Inget regn här. Sugen på att kolla hur grusfria cykelbanorna är och om det går att på allvar starta upp inlinessäsongen. Till helgen blir det nog en tur plus lite mer gräsklippning.
  4. 2
    Inget regn här. Sugen på att kolla hur grusfria cykelbanorna är och om det går att på allvar starta upp inlinessäsongen. Till helgen blir det nog en tur plus lite mer gräsklippning.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Jag visste inte att det fanns ett särskilt namn för rivna rödbetor. Där ser man.

    Det regnar inte. Jag försöker plugga in nya texter men har svårt att koncentrera mig då jag har ont i en bruten tå. Hamnade här i stället och letar efter studentpresent.
  6. 3
    Jag visste inte att det fanns ett särskilt namn för rivna rödbetor. Där ser man.

    Det regnar inte. Jag försöker plugga in nya texter men har svårt att koncentrera mig då jag har ont i en bruten tå. Hamnade här i stället och letar efter studentpresent.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Pssst! Jag misstänker att det är tacos som menas.
  8. 4
    Pssst! Jag misstänker att det är tacos som menas.
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    Det låter roligt minsann. Öppen spis är nog det enda jag saknar i det här hemmet tror jag.

    Här regnar det också. Min finfina plan om att fortsätta jobba trots tillfälligt uppehåll i behandlingen funkade väl sisådär. Det går inte riktigt att köra så långt men å andar sidan behövde jag också skriva på nya ansökningar så jag gör det istället. Fast det är väldigt mycket roligare att vara hos eleverna.

    Annars har jag tränat som en galning den här veckan och det har i alla fall funkat bra. Jag försäker tänka att om jag håller uppe samma tempo på träningen OCH får dropp igen så kanske det är den där toppenkuren jag väntat på.

    Sonen ska klippa sig efter skolan och träna tennis så lite kommer ju tanten ut ändå .
  10. 5
    Det låter roligt minsann. Öppen spis är nog det enda jag saknar i det här hemmet tror jag.

    Här regnar det också. Min finfina plan om att fortsätta jobba trots tillfälligt uppehåll i behandlingen funkade väl sisådär. Det går inte riktigt att köra så långt men å andar sidan behövde jag också skriva på nya ansökningar så jag gör det istället. Fast det är väldigt mycket roligare att vara hos eleverna.

    Annars har jag tränat som en galning den här veckan och det har i alla fall funkat bra. Jag försäker tänka att om jag håller uppe samma tempo på träningen OCH får dropp igen så kanske det är den där toppenkuren jag väntat på.

    Sonen ska klippa sig efter skolan och träna tennis så lite kommer ju tanten ut ändå .
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Vad skönt att få börja komma i ordning!

    Jag satte igång ena barnet med en skoluppgift på morgonen, åkte sedan in en sväng på jobbet för ett möte jag behövde vara med på. Tillbaka hem för att övervaka nationella prov. Nyss har jag gjort lunch (plättar) och skall fortsätta övervaka provet samtidigt som jag röjer litet i köket för snart kommer en mattelärare hem och skall ha en lektion. Då skall jag hålla mig undan helt (får en chans att jobba alltså!) och kvällen kommer bestå av att få ihop en smidig middag innan barnen skall skjutsas på olika aktiviteter. En ovanligt hektisk och rörig dag idag, tur det är helg snart!
  12. 6
    Vad skönt att få börja komma i ordning!

    Jag satte igång ena barnet med en skoluppgift på morgonen, åkte sedan in en sväng på jobbet för ett möte jag behövde vara med på. Tillbaka hem för att övervaka nationella prov. Nyss har jag gjort lunch (plättar) och skall fortsätta övervaka provet samtidigt som jag röjer litet i köket för snart kommer en mattelärare hem och skall ha en lektion. Då skall jag hålla mig undan helt (får en chans att jobba alltså!) och kvällen kommer bestå av att få ihop en smidig middag innan barnen skall skjutsas på olika aktiviteter. En ovanligt hektisk och rörig dag idag, tur det är helg snart!
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Kan du inte få färdtjänst de dagar som du skulle orka jobba, men när själva körandet till jobbet är svårt?
  14. 7
    Kan du inte få färdtjänst de dagar som du skulle orka jobba, men när själva körandet till jobbet är svårt?
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    skönt med regn och grusfritt Här vräker det ner!
  16. 8
    skönt med regn och grusfritt Här vräker det ner!
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    precis som S -J skriver är det tacos det är, i vegetarisk form
  18. 9
    precis som S -J skriver är det tacos det är, i vegetarisk form
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    Hur går det med värdena? Har det sjunkit?
  20. 10
    Hur går det med värdena? Har det sjunkit?
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    låter som lite mycket ja, hoppas du får en lugn helg
  22. 11
    låter som lite mycket ja, hoppas du får en lugn helg
  23. Medlem sedan
    Nov 1998
    #12
    Håller på med ett naturreservat, Natura 2000
    Och ikväll blir det konsert i Malmö med Poison Idea, Knaegt och Lawgiver
    http://babelmalmo.se/konsert/160407/
  24. 12
    Håller på med ett naturreservat, Natura 2000
    Och ikväll blir det konsert i Malmö med Poison Idea, Knaegt och Lawgiver
    http://babelmalmo.se/konsert/160407/
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Grusfritt är nog en dröm tyvärr - den här kommunen verkar aldrig sopa upp gruset. Förra året låg det fortfarande drivor med grus på min favoritinlinesrunda till långt efter midsommar.
    Men jag ska inte klaga över vädret.
  26. 13
    Grusfritt är nog en dröm tyvärr - den här kommunen verkar aldrig sopa upp gruset. Förra året låg det fortfarande drivor med grus på min favoritinlinesrunda till långt efter midsommar.
    Men jag ska inte klaga över vädret.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14
    Här har det tom haglat idag!
    Jag har varit på gym och tränat min fot med min PT, efter det blev det en snabb lunch, direkt efter det var det en sväng till skolan för utvecklingssamtal, det sista i denna skolan för dottern då hon går ur 9:an snart.
    Sedan körde jag henne till sjukgymnasten där hon tränade en stund och jag tog en kopp välförtjänt kaffe(1:a idag) nu har vi just kommit hem.
    NU ska jag börja med middagen blir fläskfilé.
  28. 14
    Här har det tom haglat idag!
    Jag har varit på gym och tränat min fot med min PT, efter det blev det en snabb lunch, direkt efter det var det en sväng till skolan för utvecklingssamtal, det sista i denna skolan för dottern då hon går ur 9:an snart.
    Sedan körde jag henne till sjukgymnasten där hon tränade en stund och jag tog en kopp välförtjänt kaffe(1:a idag) nu har vi just kommit hem.
    NU ska jag börja med middagen blir fläskfilé.
  29. Medlem sedan
    Oct 2014
    #15
    Kul med konsert!
  30. 15
    Kul med konsert!
  31. Medlem sedan
    Oct 2014
    #16
    Ja här kom det snö ett tag men det försvann sen i ett ilsket piskande regn ...är du fortfarande inte bra i foten din stackare!
  32. 16
    Ja här kom det snö ett tag men det försvann sen i ett ilsket piskande regn ...är du fortfarande inte bra i foten din stackare!
  33. Medlem sedan
    Apr 2000
    #17
    Hur går det med skolan?
  34. 17
    Hur går det med skolan?
  35. Medlem sedan
    Nov 2000
    #18
    Vad härligt! Njut av soffa och vin ikväll!

    Jag är ofrivilligt hemma ifrån jobbet ett par nätter, och vädret har varit ömsom regn, ömsom sol, och blåsigt som tusan. Snart blir det grillat, hasselbackspotatis och sallad.
  36. 18
    Vad härligt! Njut av soffa och vin ikväll!

    Jag är ofrivilligt hemma ifrån jobbet ett par nätter, och vädret har varit ömsom regn, ömsom sol, och blåsigt som tusan. Snart blir det grillat, hasselbackspotatis och sallad.
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Har inte hängt med..Har ni äntligen flyttat tillbaka till ert hus? Här har det varit både sol och regn idag så jag har passat på att gå promenader mellan skurarna och handlat när det regnat. Lite fix i trädgården och så massor med roliga inköp till trädgården i form av växter och fröer som jag inte testat förut. Nu laddar jag för minisemester med arbetskamrater i helgen och sen halvledig vecka med massor med kul inbokat.
  38. 19
    Har inte hängt med..Har ni äntligen flyttat tillbaka till ert hus? Här har det varit både sol och regn idag så jag har passat på att gå promenader mellan skurarna och handlat när det regnat. Lite fix i trädgården och så massor med roliga inköp till trädgården i form av växter och fröer som jag inte testat förut. Nu laddar jag för minisemester med arbetskamrater i helgen och sen halvledig vecka med massor med kul inbokat.
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Gött att ni nu kan..

    flytta in, måste nästan bli en euforisk känsla.

    Gör inte så mycket, ligger mest i soffan och kippar efter andan.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  40. 20
    Gött att ni nu kan.. flytta in, måste nästan bli en euforisk känsla.

    Gör inte så mycket, ligger mest i soffan och kippar efter andan.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar