Så då blev det söndag och dagens
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Så då blev det söndag och dagens

    brunch på restaurang ställs in då ena sonen kräkts i natt. Mycket ledsen liten kille ligger nu och vilar i soffan och tittar på film och brunchen blir hemma i stället.
    Sen fortsätter vi väl sätta upp saker här hemma och det planerade IKEA besöket ställs in då barnvakten rymde fältet. Jag roar mig innan spikning av tavlor med att planera vår sommarresa som inte alls blir att bila till Europa utan vi flyger ner. har precis insett att det flyg vi tar hem är efter att skolan börjar, så jag lär väl förankra det med skolan tänker jag. Annars i dag går dagens tema i att göra huset trevligt, vi blev klara med ett rum ( en toalett!) i går och jag är så nöjd med den röda färgen med inslag av guldramar och spegeln.
    Jag tror vi går vidare till hallen med cirkustapeten och en stor hallspegen även den i guld som ska upp. Jagar tavlor som ska upp som matchar men det kommer nog ta sin tid innan den sista spiken är satt där.
    Så vad görs det hemma hos er i dag då?
  2. 1
    Så då blev det söndag och dagens brunch på restaurang ställs in då ena sonen kräkts i natt. Mycket ledsen liten kille ligger nu och vilar i soffan och tittar på film och brunchen blir hemma i stället.
    Sen fortsätter vi väl sätta upp saker här hemma och det planerade IKEA besöket ställs in då barnvakten rymde fältet. Jag roar mig innan spikning av tavlor med att planera vår sommarresa som inte alls blir att bila till Europa utan vi flyger ner. har precis insett att det flyg vi tar hem är efter att skolan börjar, så jag lär väl förankra det med skolan tänker jag. Annars i dag går dagens tema i att göra huset trevligt, vi blev klara med ett rum ( en toalett!) i går och jag är så nöjd med den röda färgen med inslag av guldramar och spegeln.
    Jag tror vi går vidare till hallen med cirkustapeten och en stor hallspegen även den i guld som ska upp. Jagar tavlor som ska upp som matchar men det kommer nog ta sin tid innan den sista spiken är satt där.
    Så vad görs det hemma hos er i dag då?
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Låter snyggt :)

    Inga bilder?

    Här har sonen också kräkts, idag bara galla.
    Det är min jobbhelg men mannen är ju hemma så

    Just nu dricker jag en god smoothie,mannen är i trädgården,dottern sover och sonen tittar på Det regnar Köttbullar 2.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    Låter snyggt :) Inga bilder?

    Här har sonen också kräkts, idag bara galla.
    Det är min jobbhelg men mannen är ju hemma så

    Just nu dricker jag en god smoothie,mannen är i trädgården,dottern sover och sonen tittar på Det regnar Köttbullar 2.
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Vi har fortfarande barn kvar från gårdagens kalas och har just ätit pannkakor till frukost. Nu börjar strax städdagen i föreningen och sedan skall jag hjälpa äldsta att få klart ett par skolarbeten i bild och svenska. Här snöar det, så jag är inte jätteladdad för trädgårdsarbetet!

    Hoppas sonen snart blir bättre och att han inte smittar resten av familjen.
  6. 3
    Vi har fortfarande barn kvar från gårdagens kalas och har just ätit pannkakor till frukost. Nu börjar strax städdagen i föreningen och sedan skall jag hjälpa äldsta att få klart ett par skolarbeten i bild och svenska. Här snöar det, så jag är inte jätteladdad för trädgårdsarbetet!

    Hoppas sonen snart blir bättre och att han inte smittar resten av familjen.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Det snöar. Detta är straffet för att jag igår städade hallen och städade bort alla vinterstövlar och jackor. Så det är mitt fel att vädret är som det är.

    Nå, eftersom jag städade hela huset igår, så är det rätt lungt idag. Tänkte fixa med alla papper och andra surdegar alltid hamna längst ner på listan över saker att göra. Ska hämta dottern vid fyra, hon har varit borta över helgen.
  8. 4
    Det snöar. Detta är straffet för att jag igår städade hallen och städade bort alla vinterstövlar och jackor. Så det är mitt fel att vädret är som det är.

    Nå, eftersom jag städade hela huset igår, så är det rätt lungt idag. Tänkte fixa med alla papper och andra surdegar alltid hamna längst ner på listan över saker att göra. Ska hämta dottern vid fyra, hon har varit borta över helgen.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    Hoppas sonen piggar på sig och inte smittar ner er andra.
    Här håller jag på att tvätta, köpt nya byxor som stinker så jag väljer att tvätta dom innan användning.
    Nu ska yngsta dottern och jag åka iväg till gymmet och träna tillsammans och senare på em ska vi ta en promenad tillsammans.
    Jag fortsätter planeringen inför studenten, idag ska jag skriva adresser på alla inbjudningskort vi ska skicka nästa vecka.
    Sedan funderar jag lite på sista april också då vi helt plötsligt blev arrangörer av sista april festen som är varje år. Vi har även kalas i mitten på maj för dottern som fyller 16 år så det blir full fart.

    Men med tanke på att jag inte ännu börjat jobba är det roligt att det händer något, hoppas dock på att snart börja jobba, har blivit beviljad förflyttning inom kommunen men det kan ta lite tid.
  10. 5
    Hoppas sonen piggar på sig och inte smittar ner er andra.
    Här håller jag på att tvätta, köpt nya byxor som stinker så jag väljer att tvätta dom innan användning.
    Nu ska yngsta dottern och jag åka iväg till gymmet och träna tillsammans och senare på em ska vi ta en promenad tillsammans.
    Jag fortsätter planeringen inför studenten, idag ska jag skriva adresser på alla inbjudningskort vi ska skicka nästa vecka.
    Sedan funderar jag lite på sista april också då vi helt plötsligt blev arrangörer av sista april festen som är varje år. Vi har även kalas i mitten på maj för dottern som fyller 16 år så det blir full fart.

    Men med tanke på att jag inte ännu börjat jobba är det roligt att det händer något, hoppas dock på att snart börja jobba, har blivit beviljad förflyttning inom kommunen men det kan ta lite tid.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Här händer inget...gick nyss...

    upp och nu hamnade jag vid datorn, lär nog bli kvar här resten av dagen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Här händer inget...gick nyss... upp och nu hamnade jag vid datorn, lär nog bli kvar här resten av dagen.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Just nu inte mycket. Senaste dygnet har allergi gjort mig helt däckad men nu börjar jag känna mig lite smått levande igen. Jag funderar på att kolla på dynor till vår kommande hammock. Elller slänga ett nytt lager färg på några av våra utemöbler. Men maskin tvätt till skulle behövas men det får bli när maken är hemma och kan hänga den, tvätthängandet igår gör att axlarna inte mår bra idag.
  14. 7
    Just nu inte mycket. Senaste dygnet har allergi gjort mig helt däckad men nu börjar jag känna mig lite smått levande igen. Jag funderar på att kolla på dynor till vår kommande hammock. Elller slänga ett nytt lager färg på några av våra utemöbler. Men maskin tvätt till skulle behövas men det får bli när maken är hemma och kan hänga den, tvätthängandet igår gör att axlarna inte mår bra idag.
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    urkass på bilder på det här forumet. Men tänk burleskt med guld, färska snittblommor och faktiskt en liten söt oljemålning också med guldram och blomstermotiv som inte är tryckt utan värd lite.

    Hoppas ni kryar på er snart ni med!
  16. 8
    urkass på bilder på det här forumet. Men tänk burleskt med guld, färska snittblommor och faktiskt en liten söt oljemålning också med guldram och blomstermotiv som inte är tryckt utan värd lite.

    Hoppas ni kryar på er snart ni med!
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    låter som en mysig morgon och god frukost
    Här verkar det stanna med ena sonen, vi hoppas det håller sig så!
  18. 9
    låter som en mysig morgon och god frukost
    Här verkar det stanna med ena sonen, vi hoppas det håller sig så!
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    ja det måste vara ditt fel, Aldrig före 1,a maj vet du väl!
  20. 10
    ja det måste vara ditt fel, Aldrig före 1,a maj vet du väl!
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    oj vad massa kalasande det blev för er. Kul
    Och skönt med förflyttning med jobbet, eller?
  22. 11
    oj vad massa kalasande det blev för er. Kul
    Och skönt med förflyttning med jobbet, eller?
  23. Medlem sedan
    Oct 2014
    #12
    och så blev det kväll på den sjunde dagen
  24. 12
    och så blev det kväll på den sjunde dagen
  25. Medlem sedan
    Oct 2014
    #13
    Krya på dig!
  26. 13
    Krya på dig!
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14
    Jo nu längtar jag efter att få börja jobba, men dom måste komma överens vart jag ska börja först, det finns några olika alternativ.
  28. 14
    Jo nu längtar jag efter att få börja jobba, men dom måste komma överens vart jag ska börja först, det finns några olika alternativ.
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Ha ha ja det är sjukt...

    hur fort dagarna går trots att man inte gör nåt. Sinnessjukt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 15
    Ha ha ja det är sjukt... hur fort dagarna går trots att man inte gör nåt. Sinnessjukt.
  31. Medlem sedan
    Apr 2008
    #16
    Jag sitter och skäms
  32. 16
    Jag sitter och skäms
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Nån målning blev det inte för det regnade och snöade om vartannat. Dynor i rätt storlek hittade jag inte på nåt annat ställe än där hammocken fanns. Så vi åkte dit och köpte rubbet, både hammock och dynor. Och så skaffade jag två extra stolar till vår loungehörna, enklare stolar fast i samma stil. Nu är jag fattig... fast det mesta är en inteckning av kommande skatteåterbäring som lånats från annat konto så länge.
  34. 17
    Nån målning blev det inte för det regnade och snöade om vartannat. Dynor i rätt storlek hittade jag inte på nåt annat ställe än där hammocken fanns. Så vi åkte dit och köpte rubbet, både hammock och dynor. Och så skaffade jag två extra stolar till vår loungehörna, enklare stolar fast i samma stil. Nu är jag fattig... fast det mesta är en inteckning av kommande skatteåterbäring som lånats från annat konto så länge.
  35. Medlem sedan
    Oct 2014
    #18
    man lånar av sig själv i bland
    Vi tog också shoppingturen, eller maken o sjuklingen blev hemma och jag o andra sonen åkte till Ikea o köpte matbordsmatta och några hallmattor. Sen åt vi glass och pratade.
    Hammock står på önskelistan men får nog vänta lite just nu!
  36. 18
    man lånar av sig själv i bland
    Vi tog också shoppingturen, eller maken o sjuklingen blev hemma och jag o andra sonen åkte till Ikea o köpte matbordsmatta och några hallmattor. Sen åt vi glass och pratade.
    Hammock står på önskelistan men får nog vänta lite just nu!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar