Härligt renoveringsobjekt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2015
    #1

    Härligt renoveringsobjekt

    Det här skulle jag gärna ta mig an. Ligger kanske lite nära vägen men resten är perfekt. Vinner jag drömprinsen i helgen så tar jag tjänstledighet och sätter igång att renovera.
    http://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/s...tviksvagen-3c/
  2. 1
    Härligt renoveringsobjekt Det här skulle jag gärna ta mig an. Ligger kanske lite nära vägen men resten är perfekt. Vinner jag drömprinsen i helgen så tar jag tjänstledighet och sätter igång att renovera.
    http://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/s...tviksvagen-3c/
  3. Medlem sedan
    Nov 2015
    #2
    Drömprinsen haha det kanske också funkar men jag menar dröm- vinsten.
  4. 2
    Drömprinsen haha det kanske också funkar men jag menar dröm- vinsten.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Drömprinsen är kanske en hantverkare i det läget?
    Väldigt gulligt. Övervåningen behöver ju fixas och med tanke på att jag inte såg några bilder på badrummen så kan det vara bra sjabbigt.
    Men jag tycker egentligen folk ofta har lite för bråttom, måste allt rivas ut samtidigt? flytta in, och börja renovera lite allt eftersom. då hinner man tänka ut hur man vill ha det, egentligen. Och det är lättare att finansiera när man tar det lite pö om pö
  6. 3
    Drömprinsen är kanske en hantverkare i det läget?
    Väldigt gulligt. Övervåningen behöver ju fixas och med tanke på att jag inte såg några bilder på badrummen så kan det vara bra sjabbigt.
    Men jag tycker egentligen folk ofta har lite för bråttom, måste allt rivas ut samtidigt? flytta in, och börja renovera lite allt eftersom. då hinner man tänka ut hur man vill ha det, egentligen. Och det är lättare att finansiera när man tar det lite pö om pö
  7. Medlem sedan
    Nov 2015
    #4
    Jag vill gärna hantverka själv. Jag tror att det nog borde varit ett fall för arga snickaren. Man har byggt veranda istället för att dränera grund och dra om elen. Verkar som att man börjat lite här och där. Jag undrar var eldstaden är. Inte finns det 30-tals villor utan det?
  8. 4
    Jag vill gärna hantverka själv. Jag tror att det nog borde varit ett fall för arga snickaren. Man har byggt veranda istället för att dränera grund och dra om elen. Verkar som att man börjat lite här och där. Jag undrar var eldstaden är. Inte finns det 30-tals villor utan det?
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Det finns ju ett stort vedförråd, så det borde finnas öppen spis. Om de inte eldar med ved i centralvärmen.
    det känns som flera bilder fattas, du får åka och titta
  10. 5
    Det finns ju ett stort vedförråd, så det borde finnas öppen spis. Om de inte eldar med ved i centralvärmen.
    det känns som flera bilder fattas, du får åka och titta
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Jag som trodde att du redan hade din drömprins?

    Det kan ju bli hur fint som helst! Jag förfasas över priserna men det har jag ju gjort jämt.
    Här i våra trakter kan man få det här för 1,5 millar mindre:
    http://www.hemnet.se/bostad/villa-9r...gen-10-8953756

    Eller det här! ÅH!...komplett med café och gårdsbutik och stora växthus och allt... För 2,5 miljoner.
    http://www.svenskfast.se/gard/vastra.../128959#bilder
  12. 6
    Jag som trodde att du redan hade din drömprins?

    Det kan ju bli hur fint som helst! Jag förfasas över priserna men det har jag ju gjort jämt.
    Här i våra trakter kan man få det här för 1,5 millar mindre:
    http://www.hemnet.se/bostad/villa-9r...gen-10-8953756

    Eller det här! ÅH!...komplett med café och gårdsbutik och stora växthus och allt... För 2,5 miljoner.
    http://www.svenskfast.se/gard/vastra.../128959#bilder
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    förresten,kolla kommunens byggplaner också, så att det inte hamnar mitt i ett höghusområde :/
  14. 7
    förresten,kolla kommunens byggplaner också, så att det inte hamnar mitt i ett höghusområde :/
  15. Medlem sedan
    Nov 1998
    #8
    Kan det ha varit en freudiansk felskrivning?
  16. 8
    Kan det ha varit en freudiansk felskrivning?
  17. Medlem sedan
    Nov 2015
    #9
    Nope. Är mycket nöjd med den man jag har men för all del kan jag ju ta en till om de kan samsas.
  18. 9
    Nope. Är mycket nöjd med den man jag har men för all del kan jag ju ta en till om de kan samsas.
  19. Medlem sedan
    Nov 2015
    #10
    Priserna är helt ohemula och det får stanna vid en dröm.
  20. 10
    Priserna är helt ohemula och det får stanna vid en dröm.
  21. Medlem sedan
    Nov 2015
    #11
    Mm ska bara bli rik först.
  22. 11
    Mm ska bara bli rik först.
  23. Medlem sedan
    Nov 2015
    #12
    Ooo vilka fina hus !
  24. 12
    Ooo vilka fina hus !
  25. Medlem sedan
    Nov 1998
    #13
    2-3 drömprinsar är kanske inte fel!
  26. 13
    2-3 drömprinsar är kanske inte fel!
  27. Medlem sedan
    Nov 1998
    #14
    4,5 miljoner för ett renoveringsobjekt som väcker drömmar om "egna höns", som det står i beskrivningen. Man verkar ha undvikit alla bilder på kök, tvättutrymmen osv och nämner inget om utrustningen. Det finns kanske ingen?
    Hm.
  28. 14
    4,5 miljoner för ett renoveringsobjekt som väcker drömmar om "egna höns", som det står i beskrivningen. Man verkar ha undvikit alla bilder på kök, tvättutrymmen osv och nämner inget om utrustningen. Det finns kanske ingen?
    Hm.
  29. Medlem sedan
    Nov 2015
    #15
    Fullt medveten om att det troligen är ett vrak. Jag vill ha lite sysselsättning när jag blir löjligt rik och inte behöver förvärvsarbeta.
  30. 15
    Fullt medveten om att det troligen är ett vrak. Jag vill ha lite sysselsättning när jag blir löjligt rik och inte behöver förvärvsarbeta.
  31. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #16
    Det huset har jag passerat många gånger när jag cyklat till stallet. Det ligger jättefint nära Gudö Å och inte alltför långt ifrån affärer, skolor och busshållplats (och en exklusiv damekipieringsaffär, om den finns kvar). Och så nära till min gamla ridskola också
  32. 16
    Det huset har jag passerat många gånger när jag cyklat till stallet. Det ligger jättefint nära Gudö Å och inte alltför långt ifrån affärer, skolor och busshållplats (och en exklusiv damekipieringsaffär, om den finns kvar). Och så nära till min gamla ridskola också
  33. Medlem sedan
    Nov 2015
    #17
    Å det stallet har jag varit i. Damaffären är inte kvar men lokalen är.Straxt efter den byggs det för fullt ett område med radhus som ligger väldigt tätt. Kanske kommer de precis vid det här huset nu när jag funderar. Har bara åkt förbi med bussen nu. Var 25 år sedan jag faktiskt cyklade där så geografin är lite suddig.
  34. 17
    Å det stallet har jag varit i. Damaffären är inte kvar men lokalen är.Straxt efter den byggs det för fullt ett område med radhus som ligger väldigt tätt. Kanske kommer de precis vid det här huset nu när jag funderar. Har bara åkt förbi med bussen nu. Var 25 år sedan jag faktiskt cyklade där så geografin är lite suddig.
  35. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #18
    Jag började rida där första gången 1969, slutade när jag gick på gymnasiet och började sedan 1989 och slutade 1996. Nu har de nytt ridhus och lillflickan som hon var på den tiden är ridskolechef numera.
    Om det är på fd klädaffärens sida, så är det inte där huset ligger, Tutviksvägen går mellan fd affären och Gudö Å.
  36. 18
    Jag började rida där första gången 1969, slutade när jag gick på gymnasiet och började sedan 1989 och slutade 1996. Nu har de nytt ridhus och lillflickan som hon var på den tiden är ridskolechef numera.
    Om det är på fd klädaffärens sida, så är det inte där huset ligger, Tutviksvägen går mellan fd affären och Gudö Å.
  37. Medlem sedan
    Nov 2015
    #19
    Jag var där ett par gånger mellan 1987-1989 hängde med hästtjejerna dit utan att rida själv.
  38. 19
    Jag var där ett par gånger mellan 1987-1989 hängde med hästtjejerna dit utan att rida själv.
  39. Medlem sedan
    Nov 2015
    #20
    När jag blir frisk från förkylning ska jag åka dit och kolla hur det ser ut numera.
  40. 20
    När jag blir frisk från förkylning ska jag åka dit och kolla hur det ser ut numera.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar