Är du skrockfull?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Är du skrockfull?

    Jag anser ju att jag inte är det. Fast...... så är det ju det här att jag aldrig vill ta ut glädje iförskott. Det är inte det att jag är så negativ och tror att inget bra kan ske. Snarare att jag tror att om jag tar ut gldjen i förskott så påverkar det händelseförloppet och det braiga inte sker.

    Innandotterns födsel var jag extrem, det var verkligen minimum jag köpte innan födseln, resten tog jag sedan. Det här amerikanska , med babyshowers som kommit hit också, hur vågar de utmana ödet på det sättet? Så känner jag. Skrockfull.
  2. 1
    Är du skrockfull? Jag anser ju att jag inte är det. Fast...... så är det ju det här att jag aldrig vill ta ut glädje iförskott. Det är inte det att jag är så negativ och tror att inget bra kan ske. Snarare att jag tror att om jag tar ut gldjen i förskott så påverkar det händelseförloppet och det braiga inte sker.

    Innandotterns födsel var jag extrem, det var verkligen minimum jag köpte innan födseln, resten tog jag sedan. Det här amerikanska , med babyshowers som kommit hit också, hur vågar de utmana ödet på det sättet? Så känner jag. Skrockfull.
  3. Medlem sedan
    Nov 2015
    #2
    Om skrockfull är att en liten del av en tänker och förbereder sig på att det kan gå dåligt så är jag absolut det. Fattar inte heller babyshowers.
    Men jag har inte några problem med nycklar på bordet och gå under stegar och sånt.
  4. 2
    Om skrockfull är att en liten del av en tänker och förbereder sig på att det kan gå dåligt så är jag absolut det. Fattar inte heller babyshowers.
    Men jag har inte några problem med nycklar på bordet och gå under stegar och sånt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Nej.
  6. 3
    Nej.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Jag är också skrockfull på sättet att jag inte vågar ta ut glädje i förskott, jag har istället alltid värsta eländesscenariot för att inte förhindra att bra saker händer. Fullständigt ologiskt och knäppt. Sådant som svarta katter och nycklar på bordet har aldrig varit särskilt brydd över. Däremot går jag inte under stegar om jag kan undvika, men det är mer för att den kanske skulle kunna falla på mig, inte för att jag är skrockfull.
  8. 4
    Jag är också skrockfull på sättet att jag inte vågar ta ut glädje i förskott, jag har istället alltid värsta eländesscenariot för att inte förhindra att bra saker händer. Fullständigt ologiskt och knäppt. Sådant som svarta katter och nycklar på bordet har aldrig varit särskilt brydd över. Däremot går jag inte under stegar om jag kan undvika, men det är mer för att den kanske skulle kunna falla på mig, inte för att jag är skrockfull.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Njae egentligen...

    inte men ser jag en svart katt eller en likbil så är jag skrockfull.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Njae egentligen... inte men ser jag en svart katt eller en likbil så är jag skrockfull.
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Citat Ursprungligen postat av Salladen Visa inlägg
    Om skrockfull är att en liten del av en tänker och förbereder sig på att det kan gå dåligt så är jag absolut det. Fattar inte heller babyshowers.
    Men jag har inte några problem med nycklar på bordet och gå under stegar och sånt.
    Nej, såntbryr jag mej inte heller om. Svarta katter är gulliga.
    Och jag går på A- brunslock utan att tänka på det, det fans en tid när dottern sa till mej när jag gjordedet 😆
  12. 6
    Citat Ursprungligen postat av Salladen Visa inlägg
    Om skrockfull är att en liten del av en tänker och förbereder sig på att det kan gå dåligt så är jag absolut det. Fattar inte heller babyshowers.
    Men jag har inte några problem med nycklar på bordet och gå under stegar och sånt.
    Nej, såntbryr jag mej inte heller om. Svarta katter är gulliga.
    Och jag går på A- brunslock utan att tänka på det, det fans en tid när dottern sa till mej när jag gjordedet 😆
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Citat Ursprungligen postat av Anne m 2 Visa inlägg
    Jag är också skrockfull på sättet att jag inte vågar ta ut glädje i förskott, jag har istället alltid värsta eländesscenariot för att inte förhindra att bra saker händer. Fullständigt ologiskt och knäppt. Sådant som svarta katter och nycklar på bordet har aldrig varit särskilt brydd över. Däremot går jag inte under stegar om jag kan undvika, men det är mer för att den kanske skulle kunna falla på mig, inte för att jag är skrockfull.
    Att man inte vill ha en målarburk tappad på sig är smart, inte skrickfullt.
  14. 7
    Citat Ursprungligen postat av Anne m 2 Visa inlägg
    Jag är också skrockfull på sättet att jag inte vågar ta ut glädje i förskott, jag har istället alltid värsta eländesscenariot för att inte förhindra att bra saker händer. Fullständigt ologiskt och knäppt. Sådant som svarta katter och nycklar på bordet har aldrig varit särskilt brydd över. Däremot går jag inte under stegar om jag kan undvika, men det är mer för att den kanske skulle kunna falla på mig, inte för att jag är skrockfull.
    Att man inte vill ha en målarburk tappad på sig är smart, inte skrickfullt.
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Citat Ursprungligen postat av Smålandspappa Visa inlägg
    inte men ser jag en svart katt eller en likbil så är jag skrockfull.
    Då är du värre än mej.Alla katter ärgulliga😊
  16. 8
    Citat Ursprungligen postat av Smålandspappa Visa inlägg
    inte men ser jag en svart katt eller en likbil så är jag skrockfull.
    Då är du värre än mej.Alla katter ärgulliga😊
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Citat Ursprungligen postat av Haqvin III Visa inlägg
    Nej.
    Bra
  18. 9
    Citat Ursprungligen postat av Haqvin III Visa inlägg
    Nej.
    Bra
  19. Medlem sedan
    Jan 2009
    #10
    Jag är inte skrockfull! Jag tar ut massor av glädje i förskott och det som händer är att jag får vara glad extra länge! ?
    Ha det gott!
  20. 10
    Jag är inte skrockfull! Jag tar ut massor av glädje i förskott och det som händer är att jag får vara glad extra länge! ?
  21. Medlem sedan
    Aug 2010
    #11
    Jag är inte det minsta skrockfull utan tänker att det som händer händer oavsett.
  22. 11
    Jag är inte det minsta skrockfull utan tänker att det som händer händer oavsett.
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Njo, lite. Jag går inte under stegar t ex, fast det kanske är mer p g a rädsla att få nåt i skallen förresten Och nycklar läggs inte på bordet. Lite sånt. Men jag får inte stora hispan om jag trampar på fel brunnslock eller så.

    Just det där med att våga glädjas i förskott när man väntar barn och så har jag nog inga problem med. Nu tycker jag babyshowers är ett rätt fånigt påhitt men inte för att det utmanar ödet. Man bör ju vara realistisk, men faktum är ju att har man gått långt i graviditeten är det ju det allra allra vanligaste att allt går bra... och ska man vara krass finns ju inga garantier ens om födseln går bra, vågar man då skaffa såndär kombivagn som ska användas med sittdel framöver eller bör man köpa bara liggvagn först för att inte utmana ödet?
  24. 12
    Njo, lite. Jag går inte under stegar t ex, fast det kanske är mer p g a rädsla att få nåt i skallen förresten Och nycklar läggs inte på bordet. Lite sånt. Men jag får inte stora hispan om jag trampar på fel brunnslock eller så.

    Just det där med att våga glädjas i förskott när man väntar barn och så har jag nog inga problem med. Nu tycker jag babyshowers är ett rätt fånigt påhitt men inte för att det utmanar ödet. Man bör ju vara realistisk, men faktum är ju att har man gått långt i graviditeten är det ju det allra allra vanligaste att allt går bra... och ska man vara krass finns ju inga garantier ens om födseln går bra, vågar man då skaffa såndär kombivagn som ska användas med sittdel framöver eller bör man köpa bara liggvagn först för att inte utmana ödet?
  25. Medlem sedan
    Nov 1998
    #13
    Det är ju bara att säga tvi tvi tvi till katten eller att spotta tre gånger.

    Men vad gör man med likbilen?
  26. 13
    Det är ju bara att säga tvi tvi tvi till katten eller att spotta tre gånger.

    Men vad gör man med likbilen?
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14
    Egentligen inte, jag är benhårt emot all tro på övernaturliga saker vare sig det är religioner, ödet, troll eller häxor. Fullkomligt hatar dumheter som siare, auror och andetrams (som i det gräsligt fåniga programmet "det okända")
    Men ologiskt nog så vill jag inte heller "utmana ödet" eller "jinxa" fast jag naturligtvis vet att det bara är trams & hjärnspöken....
  28. 14
    Egentligen inte, jag är benhårt emot all tro på övernaturliga saker vare sig det är religioner, ödet, troll eller häxor. Fullkomligt hatar dumheter som siare, auror och andetrams (som i det gräsligt fåniga programmet "det okända")
    Men ologiskt nog så vill jag inte heller "utmana ödet" eller "jinxa" fast jag naturligtvis vet att det bara är trams & hjärnspöken....
  29. Medlem sedan
    Aug 2011
    #15
    Jag försöker kanske ibland att tänka att jag inte ska ta ut nån glädje i förskott. Men jag har svårt att låta bli! Och så tänker jag att det är väl bra att ha fått ut glädje i förskott även om saker och ting inte blir av sen, än att inte vara glad alls?
  30. 15
    Jag försöker kanske ibland att tänka att jag inte ska ta ut nån glädje i förskott. Men jag har svårt att låta bli! Och så tänker jag att det är väl bra att ha fått ut glädje i förskott även om saker och ting inte blir av sen, än att inte vara glad alls?
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Njaeee. Händer det barnen något kan jag bli lite kvasireligiös en stund, lova ett fromt och alltigenom godhjärtat leverne. Sen glömmer jag bort det igen.

    När jag väntade sonen gjorde jag nog tvärtom, jag tog ut varenda mikrosekunds glädje i förskott. Mest för at det tog så vrickat lång tid att alls bli gravid och jag tänkte att om jag inte är glad nu så har jag missat en fantastisk tid.
  32. 16
    Njaeee. Händer det barnen något kan jag bli lite kvasireligiös en stund, lova ett fromt och alltigenom godhjärtat leverne. Sen glömmer jag bort det igen.

    När jag väntade sonen gjorde jag nog tvärtom, jag tog ut varenda mikrosekunds glädje i förskott. Mest för at det tog så vrickat lång tid att alls bli gravid och jag tänkte att om jag inte är glad nu så har jag missat en fantastisk tid.
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17

    Japp, spotta...

    tre gånger över vänster axel eller så kan man kasta salt över axlarna. När det gäller likbilen ska man ta sig på testiklarna om man ser en.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  34. 17
    Japp, spotta... tre gånger över vänster axel eller så kan man kasta salt över axlarna. När det gäller likbilen ska man ta sig på testiklarna om man ser en.
  35. Medlem sedan
    Nov 1998
    #18
    Ett lyft kanske? Likbilstestikellyft.
  36. 18
    Ett lyft kanske? Likbilstestikellyft.
  37. Medlem sedan
    Apr 2008
    #19
    Vad är jinxa för något?

    Ja, det stör mej också att jag är så ologisk på den här punkten
  38. 19
    Vad är jinxa för något?

    Ja, det stör mej också att jag är så ologisk på den här punkten
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Jinxa det är när man liksom är glad i förväg och så bara för det så skiter det sig i sista stund typ. Tror man. Att man knappt vågar säga nåt om vilket bra väder det verkar bli till helgens kalas för bara för det blir det väl regn typ, bättre att vara tyst
  40. 20
    Jinxa det är när man liksom är glad i förväg och så bara för det så skiter det sig i sista stund typ. Tror man. Att man knappt vågar säga nåt om vilket bra väder det verkar bli till helgens kalas för bara för det blir det väl regn typ, bättre att vara tyst
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar