åldrande enkät
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    åldrande enkät

    På tal om åldrande nedan. Hur ser ni på det och ert eget åldrande ?
    -färgar ni det gråa håret?
    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    - finna det några stora no no?
    - hur gamla är ni ?
    -känner ni er som er ålder ?
    -annat ?
  2. 1
    åldrande enkät På tal om åldrande nedan. Hur ser ni på det och ert eget åldrande ?
    -färgar ni det gråa håret?
    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    - finna det några stora no no?
    - hur gamla är ni ?
    -känner ni er som er ålder ?
    -annat ?
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    -färgar ni det gråa håret?
    * Japp, det gör jag!

    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    * Njae, nej, det är nog ungefär samma.

    - finna det några stora no no?
    * Alltför starka färger på nagellack och läppstift! Men det använder jag så himla sällan ändå...

    - hur gamla är ni ?
    * 38 år.

    -känner ni er som er ålder ?
    * Nä, känner mig yngre.

    -annat ?
  4. 2
    -färgar ni det gråa håret?
    * Japp, det gör jag!

    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    * Njae, nej, det är nog ungefär samma.

    - finna det några stora no no?
    * Alltför starka färger på nagellack och läppstift! Men det använder jag så himla sällan ändå...

    - hur gamla är ni ?
    * 38 år.

    -känner ni er som er ålder ?
    * Nä, känner mig yngre.

    -annat ?
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Jag känner mig rätt nöjd med att vara 45 och tänker att jag har nog kanske, med lite tur, bara kommit halvvägs.

    Det arma håret. De första vita kom med sonen. Sen tappade jag himla massa hår när jag tuggade medicin ett tag. Det som växte ut igen var nästan blont. Nämen huvva! Jag färgar, men det är trixigt att hitta rätt röd nyans. Någon gång kommer jag att lägga ner det.

    Stilen har förändrats med åren men det har ju jag också. Några no-no kommer jag inte på, olika människor passar i olika saker.

    Jag vet inte hur man förväntas känna sig vid 45, jag är ju jag liksom ☺. Ibland känner jag mig som om man vore hundra år men för det mesta lullat tillvaron på rätt bra.
  6. 3
    Jag känner mig rätt nöjd med att vara 45 och tänker att jag har nog kanske, med lite tur, bara kommit halvvägs.

    Det arma håret. De första vita kom med sonen. Sen tappade jag himla massa hår när jag tuggade medicin ett tag. Det som växte ut igen var nästan blont. Nämen huvva! Jag färgar, men det är trixigt att hitta rätt röd nyans. Någon gång kommer jag att lägga ner det.

    Stilen har förändrats med åren men det har ju jag också. Några no-no kommer jag inte på, olika människor passar i olika saker.

    Jag vet inte hur man förväntas känna sig vid 45, jag är ju jag liksom ☺. Ibland känner jag mig som om man vore hundra år men för det mesta lullat tillvaron på rätt bra.
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #4
    -färgar ni det gråa håret?
    Nej, inte det gråa som princip. Sen har jag haft en tokig frisyr ett tag de sista åren. Då färgade jag, men det gråa gillar jag.

    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    Slafsigare, mer avslappnad. Mindre "bajsnödig". Är tryggare i mig själv och klär mig som jag vill.

    - finna det några stora no no?
    Nej

    - hur gamla är ni ?
    49

    -känner ni er som er ålder ?
    22

    -annat ?
    Hatar att kroppen faller sönder, artros bla.
  8. 4
    -färgar ni det gråa håret?
    Nej, inte det gråa som princip. Sen har jag haft en tokig frisyr ett tag de sista åren. Då färgade jag, men det gråa gillar jag.

    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    Slafsigare, mer avslappnad. Mindre "bajsnödig". Är tryggare i mig själv och klär mig som jag vill.

    - finna det några stora no no?
    Nej

    - hur gamla är ni ?
    49

    -känner ni er som er ålder ?
    22

    -annat ?
    Hatar att kroppen faller sönder, artros bla.
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    -färgar ni det gråa håret?
    *Oh ja.
    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    *Jo, men det beror delvis på modet, delvis på åldern, delvis på jobbet.
    - finna det några stora no no?
    *Klädmässigt? Jag visar mindre hud nu än när jag var ung.
    - hur gamla är ni ?
    *44 I sommar
    -känner ni er som er ålder ?
    *jag känner mig som jag, så det är väl min ålder. Men jag känner mig inte så annorlunda jämfört med när jag var 20...
    -annat ?
  10. 5
    -färgar ni det gråa håret?
    *Oh ja.
    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    *Jo, men det beror delvis på modet, delvis på åldern, delvis på jobbet.
    - finna det några stora no no?
    *Klädmässigt? Jag visar mindre hud nu än när jag var ung.
    - hur gamla är ni ?
    *44 I sommar
    -känner ni er som er ålder ?
    *jag känner mig som jag, så det är väl min ålder. Men jag känner mig inte så annorlunda jämfört med när jag var 20...
    -annat ?
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Ja, gör slingor
    Nej ingen ny stil jeans och tröja men tidigare hade jag mer koll på modet.
    Bar mage är absolut no no. För ungdomliga kläder ser bara löjligt ut.
    49 år
    Tja känner mig i alla fall 40+
  12. 6
    Ja, gör slingor
    Nej ingen ny stil jeans och tröja men tidigare hade jag mer koll på modet.
    Bar mage är absolut no no. För ungdomliga kläder ser bara löjligt ut.
    49 år
    Tja känner mig i alla fall 40+
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    -färgar ni det gråa håret?
    Jag har inget grått hår än, vad jag har sett. Men jag slingar det ljusare.

    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    Ja alltså, jag går sällan i neonfärgade skjortor med brett skärp i midjan eller med skipants eller stentvättade jeans eller så numera .

    - finna det några stora no no?
    Jag klär mig mer efter kroppen än efter ålder.

    - hur gamla är ni ?
    Strax över förti.

    -känner ni er som er ålder ?
    Ibland betydligt yngre, ibland betydligt äldre, ibland precis som jag är.

    -annat ?
    Det tror jag inte.
  14. 7
    -färgar ni det gråa håret?
    Jag har inget grått hår än, vad jag har sett. Men jag slingar det ljusare.

    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    Ja alltså, jag går sällan i neonfärgade skjortor med brett skärp i midjan eller med skipants eller stentvättade jeans eller så numera .

    - finna det några stora no no?
    Jag klär mig mer efter kroppen än efter ålder.

    - hur gamla är ni ?
    Strax över förti.

    -känner ni er som er ålder ?
    Ibland betydligt yngre, ibland betydligt äldre, ibland precis som jag är.

    -annat ?
    Det tror jag inte.
  15. Medlem sedan
    Jan 1999
    #8
    På tal om åldrande nedan. Hur ser ni på det och ert eget åldrande ?
    Tja as time goes by, inte mycket jag kan gör åt tidens gång.
    Försöker att motionera så gott det går.
    -färgar ni det gråa håret?
    Nej, nu är det inte grått ännu men kommer inte att färga det.
    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    Till omgivningens suckar bär jag fortfarande Levis 501,
    varför byta en modell som passar bra sedan 35+ år tillbaka.
    - finna det några stora no no?
    Jag kommer aldrig att skaffa en hästsvans frisyr.
    - hur gamla är ni ?
    55 år
    -känner ni er som er ålder ?
    Olika beroende på humör o tillfälle. Summerburst kan få mig att känna mig
    som 17 men efter en sen natt är det mera som 99 på morgonen efter
    -annat ?
    Jag skulle gärna ta upp motorcykelkörandet igen. Men då tror väl många
    att jag fått en åldersnoja.
  16. 8
    På tal om åldrande nedan. Hur ser ni på det och ert eget åldrande ?
    Tja as time goes by, inte mycket jag kan gör åt tidens gång.
    Försöker att motionera så gott det går.
    -färgar ni det gråa håret?
    Nej, nu är det inte grått ännu men kommer inte att färga det.
    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    Till omgivningens suckar bär jag fortfarande Levis 501,
    varför byta en modell som passar bra sedan 35+ år tillbaka.
    - finna det några stora no no?
    Jag kommer aldrig att skaffa en hästsvans frisyr.
    - hur gamla är ni ?
    55 år
    -känner ni er som er ålder ?
    Olika beroende på humör o tillfälle. Summerburst kan få mig att känna mig
    som 17 men efter en sen natt är det mera som 99 på morgonen efter
    -annat ?
    Jag skulle gärna ta upp motorcykelkörandet igen. Men då tror väl många
    att jag fått en åldersnoja.
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Citat Ursprungligen postat av mandelblomma Visa inlägg
    På tal om åldrande nedan. Hur ser ni på det och ert eget åldrande ?
    -färgar ni det gråa håret?
    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    - finna det några stora no no?
    - hur gamla är ni ?
    -känner ni er som er ålder ?
    -annat ?
    Jag brås på min pappa och fick grptt hår tidigt. Färgat håret hade jag gjort i en massa år redan inna, i deverse förger, verkade dumt att sluta just när jag blev gråhårig, det såg mest dammigt ut.

    Fast sedan fick dey växa ut, var lite nyfiken på hur det sågut, egentlugen

    Nu har jag lite slingor, för folk som inte kan bestämma sig.

    Jag kan sakna nyfikenheten från min ungdom, och känslan av att allt är möjligt. Nu måste jag mer medvetet utmana mej ,göra nya saker, planera framåt, för att inte fastna i brkvämlighetens minsta motsåndets lag.

    Tycker det är trist med ängslighet, gå med shorts o bar mageom du vill. Själv har jag dock blivit för bekväm. Mitt no no är högklackade skor, där kan jag tycja det är skönt att jag växt ur behovet att försöka se snygg ut.
  18. 9
    Citat Ursprungligen postat av mandelblomma Visa inlägg
    På tal om åldrande nedan. Hur ser ni på det och ert eget åldrande ?
    -färgar ni det gråa håret?
    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    - finna det några stora no no?
    - hur gamla är ni ?
    -känner ni er som er ålder ?
    -annat ?
    Jag brås på min pappa och fick grptt hår tidigt. Färgat håret hade jag gjort i en massa år redan inna, i deverse förger, verkade dumt att sluta just när jag blev gråhårig, det såg mest dammigt ut.

    Fast sedan fick dey växa ut, var lite nyfiken på hur det sågut, egentlugen

    Nu har jag lite slingor, för folk som inte kan bestämma sig.

    Jag kan sakna nyfikenheten från min ungdom, och känslan av att allt är möjligt. Nu måste jag mer medvetet utmana mej ,göra nya saker, planera framåt, för att inte fastna i brkvämlighetens minsta motsåndets lag.

    Tycker det är trist med ängslighet, gå med shorts o bar mageom du vill. Själv har jag dock blivit för bekväm. Mitt no no är högklackade skor, där kan jag tycja det är skönt att jag växt ur behovet att försöka se snygg ut.
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10
    På tal om åldrande nedan. Hur ser ni på det och ert eget åldrande?

    -färgar ni det gråa håret?
    Ja, jag gör ju det. Jag var en bit över 40 när jag plötsligt fick massor av grått hår, det blev nästan som en utväxt direkt. Så jag började färga över det eftersom jag såg helt dammig ut. Jag provade för några år sedan att slinga håret i ljusare för att låta det grå växa ut men eftersom jag är väldigt blek och färglös i mig själv så ser jag ut som ett spöke om även håret är utan färg.
    Numera tonar jag över det grå med mörkblond färg, min egen färg är mörkbrun.

    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt?
    Ja, när jag var yngre följde jag modet mer och var dessutom väldigt smal. Numera är jag inte smal och klär mig mer neutralt och efter vad jag tycker är snyggt. Förr hade jag nästan aldrig kjol eller klänning, det har jag nästan alltid nu.

    - finns det några stora no no?
    De där snedknäppta fula jeansen med alldeles för mycket tyg fram i grenen som många kvinnor i min omgivning har skulle jag aldrig ta på mig. Inte heller haremsbyxor eller väldigt OddMolly-ska blusar med massa volanger och grejs. Jag skulle heller aldrig klä mig i trasiga jeans och korta tröjor, inte för att jag tycker att det är fult utan mest för att mina tonårsdöttrar gör det och jag vill inte försöka se ut som de.

    - hur gamla är ni?
    Jag blev 49 och ett halvt häromdagen

    -känner ni er som er ålder?
    Ja oftast. Fast just nu känner jag mig som 102.

    -annat?
    Jag har alltid blivit tagen för att vara yngre än jag är och det har inte alltid varit så roligt. Att behöva visa leg på bion när man är 22 och vill se en film med 15-årsgräns är inte så smickrande. Men nuförtiden blir jag inte lika irriterad när folk tror att jag är yngre än vad jag är, haha.
    Men jag har turen att vara nästan helt utan rynkor fast jag snart är 50. Några diskreta linjer under ögonen bara. Jag tackar min mor och mormor för att jag fick ta del av de generna, de var också släta i hyn fram till 70-årsåldern.
  20. 10
    På tal om åldrande nedan. Hur ser ni på det och ert eget åldrande?

    -färgar ni det gråa håret?
    Ja, jag gör ju det. Jag var en bit över 40 när jag plötsligt fick massor av grått hår, det blev nästan som en utväxt direkt. Så jag började färga över det eftersom jag såg helt dammig ut. Jag provade för några år sedan att slinga håret i ljusare för att låta det grå växa ut men eftersom jag är väldigt blek och färglös i mig själv så ser jag ut som ett spöke om även håret är utan färg.
    Numera tonar jag över det grå med mörkblond färg, min egen färg är mörkbrun.

    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt?
    Ja, när jag var yngre följde jag modet mer och var dessutom väldigt smal. Numera är jag inte smal och klär mig mer neutralt och efter vad jag tycker är snyggt. Förr hade jag nästan aldrig kjol eller klänning, det har jag nästan alltid nu.

    - finns det några stora no no?
    De där snedknäppta fula jeansen med alldeles för mycket tyg fram i grenen som många kvinnor i min omgivning har skulle jag aldrig ta på mig. Inte heller haremsbyxor eller väldigt OddMolly-ska blusar med massa volanger och grejs. Jag skulle heller aldrig klä mig i trasiga jeans och korta tröjor, inte för att jag tycker att det är fult utan mest för att mina tonårsdöttrar gör det och jag vill inte försöka se ut som de.

    - hur gamla är ni?
    Jag blev 49 och ett halvt häromdagen

    -känner ni er som er ålder?
    Ja oftast. Fast just nu känner jag mig som 102.

    -annat?
    Jag har alltid blivit tagen för att vara yngre än jag är och det har inte alltid varit så roligt. Att behöva visa leg på bion när man är 22 och vill se en film med 15-årsgräns är inte så smickrande. Men nuförtiden blir jag inte lika irriterad när folk tror att jag är yngre än vad jag är, haha.
    Men jag har turen att vara nästan helt utan rynkor fast jag snart är 50. Några diskreta linjer under ögonen bara. Jag tackar min mor och mormor för att jag fick ta del av de generna, de var också släta i hyn fram till 70-årsåldern.
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    tack för alla svar.
    Somnade
    Själv färgar jag håret. I bland mörkar jag det och i bland döljer jag det gråa slingorna med mer ljusa slingor.
    Har nog också en annan stil, men mer beroende på att dels modet ändras och jag har kanske också mer råd att köpa kvalitekläder och köper då mindre men dyrare plagg mot förr. Sen blir man ju kanske också mer medveten med åldern vad man passar och trivs i .
    Några no no vete tusan, mindre skinn som visas skriver några av er, jag visar ju rätt mycket skinn på stranden ( men skulle i fs aldrig sola toppless!). Och visst finns det fula kläder jag aldrig skulle ta på mig, men kanske inte relaterat till min ålder.
    Jag är 49 år
    Och i bland känner jag mig som en trotsig 16 åring och i bland gammal och vis som en 80 åring. Har lite svårt att förstå att jag fyller 50 år nästa år ändå!
    Blir oftast tagen för yngre än mina år och det är ju trevligt. och när jag var 17 år togs jag för äldre, så jag har väl tur att det inte varit tvärtom tänker jag
    Bra gener helt enkelt.
  22. 11
    tack för alla svar.
    Somnade
    Själv färgar jag håret. I bland mörkar jag det och i bland döljer jag det gråa slingorna med mer ljusa slingor.
    Har nog också en annan stil, men mer beroende på att dels modet ändras och jag har kanske också mer råd att köpa kvalitekläder och köper då mindre men dyrare plagg mot förr. Sen blir man ju kanske också mer medveten med åldern vad man passar och trivs i .
    Några no no vete tusan, mindre skinn som visas skriver några av er, jag visar ju rätt mycket skinn på stranden ( men skulle i fs aldrig sola toppless!). Och visst finns det fula kläder jag aldrig skulle ta på mig, men kanske inte relaterat till min ålder.
    Jag är 49 år
    Och i bland känner jag mig som en trotsig 16 åring och i bland gammal och vis som en 80 åring. Har lite svårt att förstå att jag fyller 50 år nästa år ändå!
    Blir oftast tagen för yngre än mina år och det är ju trevligt. och när jag var 17 år togs jag för äldre, så jag har väl tur att det inte varit tvärtom tänker jag
    Bra gener helt enkelt.
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12
    färgar ni det gråa håret? Har bara enstaka strån (men de blir fler & fler :-) Gör slingor ibland,
    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ? Nej
    - finna det några stora no no? Inget jag kan komma på
    - hur gamla är ni ? fyller 54
    -känner ni er som er ålder ? Nej känner mig yngre :-)
    -annat ?
  24. 12
    färgar ni det gråa håret? Har bara enstaka strån (men de blir fler & fler :-) Gör slingor ibland,
    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ? Nej
    - finna det några stora no no? Inget jag kan komma på
    - hur gamla är ni ? fyller 54
    -känner ni er som er ålder ? Nej känner mig yngre :-)
    -annat ?
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13
    -färgar ni det gråa håret?
    - ha ha nää skulle aldrig falla mig in

    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    - stil vad är det?, jag har nog aldrig haft någon stil överhuvudtaget? Med den lilla kollektion manskläder som finns så är det så gott som omöjligt att ha stil.

    - finna det några stora no no?
    - nä inte vad jag kan komma på.

    - hur gamla är ni ?
    - så gammal så jag har tappat räkning, trodde inte man kunde bli så gammal

    -känner ni er som er ålder ?
    - jag känner mig som 500 år eller nåt, jävligt trött, fet, ful och luktar illa.

    -annat ?
    -
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    -färgar ni det gråa håret?
    - ha ha nää skulle aldrig falla mig in

    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    - stil vad är det?, jag har nog aldrig haft någon stil överhuvudtaget? Med den lilla kollektion manskläder som finns så är det så gott som omöjligt att ha stil.

    - finna det några stora no no?
    - nä inte vad jag kan komma på.

    - hur gamla är ni ?
    - så gammal så jag har tappat räkning, trodde inte man kunde bli så gammal

    -känner ni er som er ålder ?
    - jag känner mig som 500 år eller nåt, jävligt trött, fet, ful och luktar illa.

    -annat ?
    -
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Jag har inga gråa hår. Än. Men eftersom jag slingat och/eller färgat mitt hår i 25 år så lär jag väl fortsätta när jag blivit grå också.

    Visst klär jag mig annorlunda nu än när jag var 20 t ex, modet förändras, smaken förändras, kroppen förändras, utbudet förändras, influenserna förändras. Jag är dock forfarande mycket jeans-typen till vardags, och struntar fortfarande stort stycke i om det är ett "fint" märke eller ej.

    Stora no-no? Foppatofflor... Inte p g a åldern.

    Jag är 41. Känner mig ibland som 7, ibland som 20, ibland som 80, ofta som typ 41.
  28. 14
    Jag har inga gråa hår. Än. Men eftersom jag slingat och/eller färgat mitt hår i 25 år så lär jag väl fortsätta när jag blivit grå också.

    Visst klär jag mig annorlunda nu än när jag var 20 t ex, modet förändras, smaken förändras, kroppen förändras, utbudet förändras, influenserna förändras. Jag är dock forfarande mycket jeans-typen till vardags, och struntar fortfarande stort stycke i om det är ett "fint" märke eller ej.

    Stora no-no? Foppatofflor... Inte p g a åldern.

    Jag är 41. Känner mig ibland som 7, ibland som 20, ibland som 80, ofta som typ 41.
  29. Medlem sedan
    Nov 2007
    #15
    Jag färgar inte håret men har å andra sidan inget grått ännu.

    - jag har nog lite samma stil, antingen smala jeans och v-ringad tröja alternativt skjorta. Eller klänning.

    -croptop is a big no no, inte heller polo...blir helt strypt av det.
    Annars man ska aldrig säga aldrig!!!
    Rätt vad det är står man där med dubbla axelvaddar i kavajen igen....

    -40+

    -har aldrig känt mig som en viss ålder
  30. 15
    Jag färgar inte håret men har å andra sidan inget grått ännu.

    - jag har nog lite samma stil, antingen smala jeans och v-ringad tröja alternativt skjorta. Eller klänning.

    -croptop is a big no no, inte heller polo...blir helt strypt av det.
    Annars man ska aldrig säga aldrig!!!
    Rätt vad det är står man där med dubbla axelvaddar i kavajen igen....

    -40+

    -har aldrig känt mig som en viss ålder
  31. Medlem sedan
    Oct 2006
    #16
    -färgar ni det gråa håret?
    Färgar håret för att jag vill ha rött. Jag har en inre rödhårig som vill ut och så har det varit sen 1985 med några korta undantag.
    Jag fick vita strån när jag var 31 och gravid, i luggen. Jag kan dock tycka det är fint, förstår inte att det ger sån ångest hos folk. Det är min vanliga hårfärg som är så trist. Mitt rödblonda (egna) blev ju beiget i vuxen ålder. Testade att sluta färga när jag var 41 år eller något och klippte bort allt färgat.
    Gud vilken tråkig färg. Såg ut som BeigaBritta på Trafikverket typ.

    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    Vad är yngre? Jag har inte samma klädstil som i tonåren. Annars ingen större skillnad mer än att modet och utbudet växlar.

    - finna det några stora no no?
    Kläder jag tycker är fula

    - hur gamla är ni ?
    46

    -känner ni er som er ålder ?
    Nej, jag kommer aldrig ikapp min ålder mentalt.
    Någonstans vid 27-31 började det kännas som en och samma ålder.
    Men det är ju insidan det. Personen inuti åldras ju inte på samma sätt, så är det för nästan alla jag pratat med även när jag jobbade på ålderdomshem förr, fast de kände sig inte då som 27 men ofta som 40-45 fast de var det dubbla.

    -annat ?
    Jag har inga hang-ups om ålder. Det verkar dock väldigt vanligt. Ålder, det är en sån grej som händer. Det är bara att flyta med.
  32. 16
    -färgar ni det gråa håret?
    Färgar håret för att jag vill ha rött. Jag har en inre rödhårig som vill ut och så har det varit sen 1985 med några korta undantag.
    Jag fick vita strån när jag var 31 och gravid, i luggen. Jag kan dock tycka det är fint, förstår inte att det ger sån ångest hos folk. Det är min vanliga hårfärg som är så trist. Mitt rödblonda (egna) blev ju beiget i vuxen ålder. Testade att sluta färga när jag var 41 år eller något och klippte bort allt färgat.
    Gud vilken tråkig färg. Såg ut som BeigaBritta på Trafikverket typ.

    -har ni en annan stil mot när ni var yngre rent klädmässigt ?
    Vad är yngre? Jag har inte samma klädstil som i tonåren. Annars ingen större skillnad mer än att modet och utbudet växlar.

    - finna det några stora no no?
    Kläder jag tycker är fula

    - hur gamla är ni ?
    46

    -känner ni er som er ålder ?
    Nej, jag kommer aldrig ikapp min ålder mentalt.
    Någonstans vid 27-31 började det kännas som en och samma ålder.
    Men det är ju insidan det. Personen inuti åldras ju inte på samma sätt, så är det för nästan alla jag pratat med även när jag jobbade på ålderdomshem förr, fast de kände sig inte då som 27 men ofta som 40-45 fast de var det dubbla.

    -annat ?
    Jag har inga hang-ups om ålder. Det verkar dock väldigt vanligt. Ålder, det är en sån grej som händer. Det är bara att flyta med.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar