Fuskjordgubbar?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Fuskjordgubbar?

    Nå, köpte fyra lådor jordgubbar till midsommar. Svenska. Halva ena lådan var möglig och de smakade så surt så jag blandade dem med lite sockerlag. Är det lur nuförtiden eller kan man inte lite på svenska jordgubbar?
  2. 1
    Fuskjordgubbar? Nå, köpte fyra lådor jordgubbar till midsommar. Svenska. Halva ena lådan var möglig och de smakade så surt så jag blandade dem med lite sockerlag. Är det lur nuförtiden eller kan man inte lite på svenska jordgubbar?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Man kan inte lita på nåt numera...

    inte ens VW
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Man kan inte lita på nåt numera... inte ens VW
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Hohoho,
  6. 3
    Hohoho,
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #4
    Jordgubbarna var klara för ganska länge sedan så många går helt enkelt mot sitt slut. Sen tror jag en del unga sommarjobbare plockar oförsiktigt.
  8. 4
    Jordgubbarna var klara för ganska länge sedan så många går helt enkelt mot sitt slut. Sen tror jag en del unga sommarjobbare plockar oförsiktigt.
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Fast de skulle väl vara sötare då? Jordgubbarna alltså.
  10. 5
    Fast de skulle väl vara sötare då? Jordgubbarna alltså.
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Jordgubbar sent i mognadsprocessen och sent på säsongen blir ofta mer smaklösa och får kortare hållbarhet.
  12. 6
    Jordgubbar sent i mognadsprocessen och sent på säsongen blir ofta mer smaklösa och får kortare hållbarhet.
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Aha, där ser man. Ölands jordgubbar kommer snart inte säljas mer då!
  14. 7
    Aha, där ser man. Ölands jordgubbar kommer snart inte säljas mer då!
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Finns olika sorter också. En del tidiga och en del sena. Olika odlingssätt med, de första var nog hårdare framdrivna.
  16. 8
    Finns olika sorter också. En del tidiga och en del sena. Olika odlingssätt med, de första var nog hårdare framdrivna.
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Jordgubbar till midsommar har väl alltid funnits och smakat gott.....
  18. 9
    Jordgubbar till midsommar har väl alltid funnits och smakat gott.....
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Finns nu också. Men givetvis kan man ha otur. Och beroende på väderförhållanden, odlingsmetoder och sorter så kan det ibland vara ett mindre och sämre utbud till midsommar vissa år än andra.
  20. 10
    Finns nu också. Men givetvis kan man ha otur. Och beroende på väderförhållanden, odlingsmetoder och sorter så kan det ibland vara ett mindre och sämre utbud till midsommar vissa år än andra.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Ja, odlarna har tappat stoltheten typ.
  22. 11
    Ja, odlarna har tappat stoltheten typ.
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Jaså?
  24. 12
    Jaså?
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Eller, varför odlar de jordgubbar med sämre smak? Ekonomi, men då har de ju tappat stoltheten?

    Eller??
  26. 13
    Eller, varför odlar de jordgubbar med sämre smak? Ekonomi, men då har de ju tappat stoltheten?

    Eller??
  27. Medlem sedan
    Oct 2015
    #14
    Jag skulle kunna dra hela alltet med olika sorter, olika väderpåverkan o s v igen men näe.
  28. 14
    Jag skulle kunna dra hela alltet med olika sorter, olika väderpåverkan o s v igen men näe.
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Haha, så skönt!
  30. 15
    Haha, så skönt!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar