Två måltider med köttfärs??
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Två måltider med köttfärs??

    Imorgon blir det köttfärssås med pasta, riven ost och sallad
    Nästa dag gratinerad kassler och purjo med gräddtäcke kryddat med chilisås och majo, ris, sallad
    Sen chili con carne med majs, paprika, bönor, fuskaioli, sallad och så ostnachos.

    Lite mkt köttfärs va? Iaf inte pasta båda gångerna. Bättre idder kanske ni har? Vi har ju bonusartonåringar här och behöver laga mkt mat....
  2. 1
    Två måltider med köttfärs?? Imorgon blir det köttfärssås med pasta, riven ost och sallad
    Nästa dag gratinerad kassler och purjo med gräddtäcke kryddat med chilisås och majo, ris, sallad
    Sen chili con carne med majs, paprika, bönor, fuskaioli, sallad och så ostnachos.

    Lite mkt köttfärs va? Iaf inte pasta båda gångerna. Bättre idder kanske ni har? Vi har ju bonusartonåringar här och behöver laga mkt mat....
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Denna rätten är något av det godaste, med den kryddsättningen - men det är om man kan få tag på de nudlarna. Brukar köpa dem utomlands.

    http://annesmat.blogspot.se/2008/08/...vitkl.html?m=1
  4. 2
    Denna rätten är något av det godaste, med den kryddsättningen - men det är om man kan få tag på de nudlarna. Brukar köpa dem utomlands.

    http://annesmat.blogspot.se/2008/08/...vitkl.html?m=1
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Udon nudlar, menar jag.
  6. 3
    Udon nudlar, menar jag.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Gratinerad falukorv. Kyckling, i gryta eller fileer i ung med grönsaker och sky.
  8. 4
    Gratinerad falukorv. Kyckling, i gryta eller fileer i ung med grönsaker och sky.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Ugnspannkaka med fläsk och rödbetor
  10. 5
    Ugnspannkaka med fläsk och rödbetor
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Lingon, inte rödbetor,
  12. 6
    Lingon, inte rödbetor,
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Ugnsbakad lax i folie med diverse gröna kryddor, chili och vitlök. Ett gäng tomater o en knippe dill. In i ugnen på 200 grader och servera med färskpotatis till och någon god sås.
    Eller rotsaksgratäng med grillade portabello svampar till om ni vill köra vegetarisk!
  14. 7
    Ugnsbakad lax i folie med diverse gröna kryddor, chili och vitlök. Ett gäng tomater o en knippe dill. In i ugnen på 200 grader och servera med färskpotatis till och någon god sås.
    Eller rotsaksgratäng med grillade portabello svampar till om ni vill köra vegetarisk!
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Mums vad gott det lät, funkar det alltså inte med vilka nudlar som helst? Missade att det skulle vara ngt speciellt märke eller innehåll i dem.....var står det vilka det ska vara?
  16. 8
    Mums vad gott det lät, funkar det alltså inte med vilka nudlar som helst? Missade att det skulle vara ngt speciellt märke eller innehåll i dem.....var står det vilka det ska vara?
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    udon nudlar är alltså märket?
  18. 9
    udon nudlar är alltså märket?
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Googlade, är alltså innehåll och tjocklek.
  20. 10
    Googlade, är alltså innehåll och tjocklek.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Ja, falukorv lär det bli (stroganoff gjorde vi förra veckan, men gratinerad!)

    Kyckling är också oprövad!
  22. 11
    Ja, falukorv lär det bli (stroganoff gjorde vi förra veckan, men gratinerad!)

    Kyckling är också oprövad!
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Ugnspannkaka känns lite risky, vi brukar äta en hel sån på fyra. Kan man göra den tjockare så den räcker till sex?
  24. 12
    Ugnspannkaka känns lite risky, vi brukar äta en hel sån på fyra. Kan man göra den tjockare så den räcker till sex?
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Hmmm, jag gillar inte fisk som är lagad, inte heller ena sonen. Bonusungdomarna vet jag inte. Kanske ska vi göra lite crazy med foliefisken?

    Tackar för ide!
  26. 13
    Hmmm, jag gillar inte fisk som är lagad, inte heller ena sonen. Bonusungdomarna vet jag inte. Kanske ska vi göra lite crazy med foliefisken?

    Tackar för ide!
  27. Medlem sedan
    Nov 2008
    #14
    Det funkar med andra, men udonnudlar är väldigt gott. Jag gillar inte den där 'vanligaste' sorten nudlar här men det finns ju många andra goda sorter också.
  28. 14
    Det funkar med andra, men udonnudlar är väldigt gott. Jag gillar inte den där 'vanligaste' sorten nudlar här men det finns ju många andra goda sorter också.
  29. Medlem sedan
    Feb 2016
    #15
    Vild galen idé: gör mer än en?
  30. 15
    Vild galen idé: gör mer än en?
  31. Medlem sedan
    Oct 2015
    #16
    Haha, ja. Man kan ju använda pajformarna. :P
  32. 16
    Haha, ja. Man kan ju använda pajformarna. :P
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar