Skulle ni kunna göra pubrunda i hemstad?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Skulle ni kunna göra pubrunda i hemstad?

    Ni ska inte göra ngn semesterresa att tala om. Inga aktiviteter som kostar ngt egentligen. Skulle ni kunna slösa ngn tusenlapp på pubrunda med middag? Med era barn, fast de åt bara mat då. Och sen drog de hem då de har körkort.
  2. 1
    Skulle ni kunna göra pubrunda i hemstad? Ni ska inte göra ngn semesterresa att tala om. Inga aktiviteter som kostar ngt egentligen. Skulle ni kunna slösa ngn tusenlapp på pubrunda med middag? Med era barn, fast de åt bara mat då. Och sen drog de hem då de har körkort.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Ja
  4. 2
    Ja
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Kort och koncist!! :P
  6. 3
    Kort och koncist!! :P
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4
    Japp
  8. 4
    Japp
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Bara att gå ut och äta med en lite större familj än jag o dottern kostar ju några tusen. När vi tog ut mamma på lunch tror jag det gick på 6 tusen,och då var vi med bil , så vi drack inte.

    eller missörstod jag din formulering? Är frågan om det går att äta ute med familjen för 1000 kr? Och även då är svaret ja, om man går till pizzerian eller äter sushi.
  10. 5
    Bara att gå ut och äta med en lite större familj än jag o dottern kostar ju några tusen. När vi tog ut mamma på lunch tror jag det gick på 6 tusen,och då var vi med bil , så vi drack inte.

    eller missörstod jag din formulering? Är frågan om det går att äta ute med familjen för 1000 kr? Och även då är svaret ja, om man går till pizzerian eller äter sushi.
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    6000 kronor för lunch? Men, det var inte bara du, mamma och dottern då?

    Nej, du missförstår mig inte. Tror jag. Jag bara tycker att man susar inte runt i egen stad och slösar pengar. Men samtidigt tänker jag att vi åker ju ingenstans....
  12. 6
    6000 kronor för lunch? Men, det var inte bara du, mamma och dottern då?

    Nej, du missförstår mig inte. Tror jag. Jag bara tycker att man susar inte runt i egen stad och slösar pengar. Men samtidigt tänker jag att vi åker ju ingenstans....
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Har man pengarna får man ju göra som man vill. Annasr får man äta blodpudding hemma. en del tycker det är värt pengarna att äta ute på bättre restaurang, andra gör det inte.
  14. 7
    Har man pengarna får man ju göra som man vill. Annasr får man äta blodpudding hemma. en del tycker det är värt pengarna att äta ute på bättre restaurang, andra gör det inte.
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Aha, ja....jag äter hellre hemlagad palt. Pengarna kan jag göra annat med tänker jag.

    Det var ju just där min TS kom ifrån. Ville stöta och blöta lite.
  16. 8
    Aha, ja....jag äter hellre hemlagad palt. Pengarna kan jag göra annat med tänker jag.

    Det var ju just där min TS kom ifrån. Ville stöta och blöta lite.
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Tja, många tonåringa tycker det är roligt att få äta ute ibland,lite festligare. Du får väl diskutera med familjen istället, vad de vill
  18. 9
    Tja, många tonåringa tycker det är roligt att få äta ute ibland,lite festligare. Du får väl diskutera med familjen istället, vad de vill
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Haha, som jag skrev. De skulle följa med och äta och sen åka hem. De äter gärna lagad mat på restaurang. Tonåringarna. Men inte mer liksom....

    Det var maken som slängde ur sig om pubrundan....
  20. 10
    Haha, som jag skrev. De skulle följa med och äta och sen åka hem. De äter gärna lagad mat på restaurang. Tonåringarna. Men inte mer liksom....

    Det var maken som slängde ur sig om pubrundan....
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    Varför inte, låter trevligt. Speciellt om barnen kan komma och hämta er senare, med bil,
  22. 11
    Varför inte, låter trevligt. Speciellt om barnen kan komma och hämta er senare, med bil,
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    I Sverige går jag aldrig på pub.
  24. 12
    I Sverige går jag aldrig på pub.
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Nja, med bil blir det inte. En med A-traktor, den andre med MC-kort- :P

    Nå, det är inget viktigt heller. Vi kan ta Taxi hem!
  26. 13
    Nja, med bil blir det inte. En med A-traktor, den andre med MC-kort- :P

    Nå, det är inget viktigt heller. Vi kan ta Taxi hem!
  27. Medlem sedan
    Oct 2015
    #14
    Nej, lite så för oss också. Går typ aldrig på pub. För är mest i Sverige, alltid. :P

    Maken slängde ut sig förslaget om pubrunda dock....
  28. 14
    Nej, lite så för oss också. Går typ aldrig på pub. För är mest i Sverige, alltid. :P

    Maken slängde ut sig förslaget om pubrunda dock....
  29. Medlem sedan
    Nov 2000
    #15
    Absolut!
  30. 15
    Absolut!
  31. Medlem sedan
    Oct 2006
    #16
    Visst skulle vi kunna göra det, då gå ut och äta varsin oxfilé t.ex (det är ca 1000 kr för fyra pers utan dryck) men vi brukar alltid prioritera bort det.
    1000 kr räcker inte speciellt långt om man är fyra pers. En vanlig pizza inkl läsk (inte då lunch) går på ca 600 kr i Örebro. Pizzan 85-110 sen 25-30 kr för en cola, per person.
    Men ngn tusenlapp, då antar jag att du menar upp till 2000. Och jo ja, kan man väl. Men det skulle jag nog inte. Då reser jag hellre.
  32. 16
    Visst skulle vi kunna göra det, då gå ut och äta varsin oxfilé t.ex (det är ca 1000 kr för fyra pers utan dryck) men vi brukar alltid prioritera bort det.
    1000 kr räcker inte speciellt långt om man är fyra pers. En vanlig pizza inkl läsk (inte då lunch) går på ca 600 kr i Örebro. Pizzan 85-110 sen 25-30 kr för en cola, per person.
    Men ngn tusenlapp, då antar jag att du menar upp till 2000. Och jo ja, kan man väl. Men det skulle jag nog inte. Då reser jag hellre.
  33. Medlem sedan
    Oct 2014
    #17
    Ja varför inte ? Vi går ut med barn eller utan lite då och då o äter. Brunch eller middag med barnen blir ju alltid alkoholfritt o kan sluta på 1500 kr kanske. Beroende på antal barn.
    En helkväll utan barn brukar sluta med taxi och vi kan säkert spendera drygt 2000 kr.
    Vet inte varför det skulle vara mer slösaktig mot om vi spenderade samma pengar i en annan stad ?
  34. 17
    Ja varför inte ? Vi går ut med barn eller utan lite då och då o äter. Brunch eller middag med barnen blir ju alltid alkoholfritt o kan sluta på 1500 kr kanske. Beroende på antal barn.
    En helkväll utan barn brukar sluta med taxi och vi kan säkert spendera drygt 2000 kr.
    Vet inte varför det skulle vara mer slösaktig mot om vi spenderade samma pengar i en annan stad ?
  35. Medlem sedan
    Aug 2005
    #18
    Ja, absolut.
    Så hade vi tankar på att göra förra sommaren
    istället för utlandsresa. Dra ner på stan o äta frukost hela familjen..... käka ute en del kvällar och göra lite pubrundor.
  36. 18
    Ja, absolut.
    Så hade vi tankar på att göra förra sommaren
    istället för utlandsresa. Dra ner på stan o äta frukost hela familjen..... käka ute en del kvällar och göra lite pubrundor.
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19
    Självklart! Skulle inte ha några problem att gå ut på det sättet, dock tror jag att tjejerna skulle avstå och maken och jag får gå själva.
  38. 19
    Självklart! Skulle inte ha några problem att gå ut på det sättet, dock tror jag att tjejerna skulle avstå och maken och jag får gå själva.
  39. Medlem sedan
    Apr 2001
    #20
    Ja, fast jag tror inte att det hade räckt med en tusenlapp.
  40. 20
    Ja, fast jag tror inte att det hade räckt med en tusenlapp.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar