före maten enkät
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    före maten enkät

    Skön känsla att semestern är här samtidigt som jag svär över att vår frys brakat. Blir nyinköp kyl o frys innan vi kan åka. Förra veckan var det bilen dom fick en touch för x antal tusen 😡
    Nåja. ...

    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    -vad ätet ni i dag ?
    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    -favoritdryck?
    -badkrukor eller blötdjur?
    - bästa sommartipset?
  2. 1
    före maten enkät Skön känsla att semestern är här samtidigt som jag svär över att vår frys brakat. Blir nyinköp kyl o frys innan vi kan åka. Förra veckan var det bilen dom fick en touch för x antal tusen 😡
    Nåja. ...

    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    -vad ätet ni i dag ?
    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    -favoritdryck?
    -badkrukor eller blötdjur?
    - bästa sommartipset?
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Vad skoj!

    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    *Har aldrig varit på Maldiverna eller Cooköarna, båda är "drömplatser" jag vill besöka innan jag lämnar in. Mer realistiskt så är favoritsemester på sommaren att vara på landet och styra lite med diverse projekt i solen. Äta och dricka gott och umgås med vänner. På vintern är favoritsemestern att bo på någon hyfsat enslig strand i Thailand precis vid vattnet. Sola och slappa och bara umgås och sitta och njuta av utsikten och atmosfären. Avsluta med ett par dagars shopping i Bangkok. Älskar det landet som har allt!
    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    *Ja. Iband vill min man och jag lite olika saker så då delar vi på oss för några dagar. I drömvärlden skulle jag vilja vara ledig hela sommaren och kanske förutom ovan nämnda åka på spa, besöka vänner, hjälpa mamma och pappa mera osv.

    -vad ätet ni i dag ?
    *Ska grilla kyckling för första gången på Rotisserie. kan bli spännande

    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    *Den första som kommer upp är Redone "Dont you need somebody"

    -favoritdryck?
    *pepsi max och rött vin

    -badkrukor eller blötdjur?
    *badkruka(rejält!!)

    - bästa sommartipset?
    *Vår vackra skärgård! Finns så många fina ställen som man kan ta sig till.
  4. 2
    Vad skoj!

    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    *Har aldrig varit på Maldiverna eller Cooköarna, båda är "drömplatser" jag vill besöka innan jag lämnar in. Mer realistiskt så är favoritsemester på sommaren att vara på landet och styra lite med diverse projekt i solen. Äta och dricka gott och umgås med vänner. På vintern är favoritsemestern att bo på någon hyfsat enslig strand i Thailand precis vid vattnet. Sola och slappa och bara umgås och sitta och njuta av utsikten och atmosfären. Avsluta med ett par dagars shopping i Bangkok. Älskar det landet som har allt!
    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    *Ja. Iband vill min man och jag lite olika saker så då delar vi på oss för några dagar. I drömvärlden skulle jag vilja vara ledig hela sommaren och kanske förutom ovan nämnda åka på spa, besöka vänner, hjälpa mamma och pappa mera osv.

    -vad ätet ni i dag ?
    *Ska grilla kyckling för första gången på Rotisserie. kan bli spännande

    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    *Den första som kommer upp är Redone "Dont you need somebody"

    -favoritdryck?
    *pepsi max och rött vin

    -badkrukor eller blötdjur?
    *badkruka(rejält!!)

    - bästa sommartipset?
    *Vår vackra skärgård! Finns så många fina ställen som man kan ta sig till.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    favoritsemester?
    - skidbacke i alperna alla gånger, med perfekta snöförhållanden, bra temperaturer så snön håller men man slipper frysa och inte så mycket folk i backen - gärna Österrike eller Italien, ski-in-ski-out läge och hotell med riktigt fin mat

    brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    - ja, i stort sett; det är väl lite måsten ibland som att klippa häck eller något annat hus-relaterat projekt som man vill ge en extra skjuts när man är ledig; problemet är väl snarare att man skulle vilja hinna mycket mer på semestern och inte vad man gör i sig

    vad äter ni idag?
    - hemmagjorda burgare

    bästa sommarlåten?
    - pass

    favoritdryck?
    - just nu är jag inne i en fas då jag inte alls har varit sugen på vin, så jag får väl svara fläderblomsaft, eller en god grapejuice

    badkrukor eler blötdjur?
    - jag är nog kandidat till titeln världens största badkruka

    bästa sommartipset?
    - att inte stressa upp sig över vädret - lätt att säga för mig som inte haft hel-regn i en-två veckor, som inte gillar allt för mycket värme och som sitter i ett hus där jag lätt tar mig ut till stranden, vandringsleder eller cykelturer så fort vädret tillåter och utan att man behöver planera stort
    Eller så kan man säga att tipset är att inte ha så himla stora förväntnings på sommarvädret och allt man ska hinna med, så blir det nog rätt bra till slut i alla fall.
  6. 3
    favoritsemester?
    - skidbacke i alperna alla gånger, med perfekta snöförhållanden, bra temperaturer så snön håller men man slipper frysa och inte så mycket folk i backen - gärna Österrike eller Italien, ski-in-ski-out läge och hotell med riktigt fin mat

    brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    - ja, i stort sett; det är väl lite måsten ibland som att klippa häck eller något annat hus-relaterat projekt som man vill ge en extra skjuts när man är ledig; problemet är väl snarare att man skulle vilja hinna mycket mer på semestern och inte vad man gör i sig

    vad äter ni idag?
    - hemmagjorda burgare

    bästa sommarlåten?
    - pass

    favoritdryck?
    - just nu är jag inne i en fas då jag inte alls har varit sugen på vin, så jag får väl svara fläderblomsaft, eller en god grapejuice

    badkrukor eler blötdjur?
    - jag är nog kandidat till titeln världens största badkruka

    bästa sommartipset?
    - att inte stressa upp sig över vädret - lätt att säga för mig som inte haft hel-regn i en-två veckor, som inte gillar allt för mycket värme och som sitter i ett hus där jag lätt tar mig ut till stranden, vandringsleder eller cykelturer så fort vädret tillåter och utan att man behöver planera stort
    Eller så kan man säga att tipset är att inte ha så himla stora förväntnings på sommarvädret och allt man ska hinna med, så blir det nog rätt bra till slut i alla fall.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4
    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    - njae jag som knappt aldrig är utanför tomtgränsen har inget så, en drömresa vore till japan eller nåt.

    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    - japp

    -vad ätet ni i dag ?
    - jadu, allt möjligt, mest skitmat dock
    .
    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    - oj inte en susning, lyssnar knappt aldrig på musik

    -favoritdryck?
    -Whisky och öl, du kan få ett öltips till din gubbe (eller ja dig själv med förstås, Baron Trenck, fantastiskt gott)

    -badkrukor eller blötdjur?
    - njae badknappt aldrig längre, badkruka

    - bästa sommartipset?
    - sorry, jag är inte rätte personen för det.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    - njae jag som knappt aldrig är utanför tomtgränsen har inget så, en drömresa vore till japan eller nåt.

    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    - japp

    -vad ätet ni i dag ?
    - jadu, allt möjligt, mest skitmat dock
    .
    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    - oj inte en susning, lyssnar knappt aldrig på musik

    -favoritdryck?
    -Whisky och öl, du kan få ett öltips till din gubbe (eller ja dig själv med förstås, Baron Trenck, fantastiskt gott)

    -badkrukor eller blötdjur?
    - njae badknappt aldrig längre, badkruka

    - bästa sommartipset?
    - sorry, jag är inte rätte personen för det.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    Egna svar ☺
    -Vintersemester drömmer jag om skidor i alperna. K1101 o jag har samma skiddröm där. Annars står Nya Zeeland, påsköarna och Argentina högt på listan
    - ja jag gillar att vara hemma typ hälften o bortrest hälften. Vi brukar få till det så . Oftast utomlands vid något ställe runt Medelhavet.
    Älskar oxå roslagen och västkusten.
    -Köttbullar med salzica!
    -lite fast på "ut i vår hage "
    -vatten med olika smaker i som mynta gurka etc. Med alkohol säger jag vitt torrt vin.
    -blötdjur! Älskar att bada.
    -hm att göra sånt man mår bra av ☺
  10. 5
    Egna svar ☺
    -Vintersemester drömmer jag om skidor i alperna. K1101 o jag har samma skiddröm där. Annars står Nya Zeeland, påsköarna och Argentina högt på listan
    - ja jag gillar att vara hemma typ hälften o bortrest hälften. Vi brukar få till det så . Oftast utomlands vid något ställe runt Medelhavet.
    Älskar oxå roslagen och västkusten.
    -Köttbullar med salzica!
    -lite fast på "ut i vår hage "
    -vatten med olika smaker i som mynta gurka etc. Med alkohol säger jag vitt torrt vin.
    -blötdjur! Älskar att bada.
    -hm att göra sånt man mår bra av ☺
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    Hemma . Men annars Italien, om jag ska längre bort.

    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    Såklart! Varför skulle vi inte göra det?

    -vad ätet ni i dag ?
    Vet inte. Vi är på semester i Sveriges framstjärt och ligger just nu och dricker drinkar på hotellrummet och ska snart gå ut och äta.

    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    Har nog ingen sån. Jo, "If you leave" med OMD. Från åttitalet.

    -favoritdryck?
    Vatten samt romåcola.

    -badkrukor eller blötdjur?
    Badkruka.

    - bästa sommartipset?
    Alla loppisar och lantliga auktioner!
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  12. 6
    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    Hemma . Men annars Italien, om jag ska längre bort.

    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    Såklart! Varför skulle vi inte göra det?

    -vad ätet ni i dag ?
    Vet inte. Vi är på semester i Sveriges framstjärt och ligger just nu och dricker drinkar på hotellrummet och ska snart gå ut och äta.

    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    Har nog ingen sån. Jo, "If you leave" med OMD. Från åttitalet.

    -favoritdryck?
    Vatten samt romåcola.

    -badkrukor eller blötdjur?
    Badkruka.

    - bästa sommartipset?
    Alla loppisar och lantliga auktioner!
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Ja, japan skulle jag också vilja turista i någon gång - men inte en chans att det sker så länge barnen ska med.
  14. 7
    Ja, japan skulle jag också vilja turista i någon gång - men inte en chans att det sker så länge barnen ska med.
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Vad är det ? Kycklingen alltså.
    Håller med om skärgården. Hur fint som helst
  16. 8
    Vad är det ? Kycklingen alltså.
    Håller med om skärgården. Hur fint som helst
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    Åhhh skidor. Då underbart !
  18. 9
    Åhhh skidor. Då underbart !
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    Tack gör tipset. Provar nästa gång. I kväll sippar vi på varsin st. Eriks.
  20. 10
    Tack gör tipset. Provar nästa gång. I kväll sippar vi på varsin st. Eriks.
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    Finns nog många som inte gör vad de vill.
    Håller med om loppissar o auktioner. Så mysigt!
  22. 11
    Finns nog många som inte gör vad de vill.
    Håller med om loppissar o auktioner. Så mysigt!
  23. Medlem sedan
    Jan 1999
    #12
    vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    Köra route 66 från Chicago till LA på motorcykel
    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    i viss mån, finns ju fler i familjen med önskemål
    -vad ätet ni i dag ?
    marinerade fläskkarréskivor landar snart på grillen
    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    SIA Cheap Trills
    -favoritdryck?
    En kall öl med fördel Erdinger Hefe Weisse
    -badkrukor eller blötdjur?
    badkruka
    - bästa sommartipset?
    ta det lugnt
  24. 12
    vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    Köra route 66 från Chicago till LA på motorcykel
    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    i viss mån, finns ju fler i familjen med önskemål
    -vad ätet ni i dag ?
    marinerade fläskkarréskivor landar snart på grillen
    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    SIA Cheap Trills
    -favoritdryck?
    En kall öl med fördel Erdinger Hefe Weisse
    -badkrukor eller blötdjur?
    badkruka
    - bästa sommartipset?
    ta det lugnt
  25. Medlem sedan
    Oct 2014
    #13
    USA är riktigt Nice!
    Chicago har jag varit i men inte LA.
  26. 13
    USA är riktigt Nice!
    Chicago har jag varit i men inte LA.
  27. Pyssling
    #14
    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?

    Favoritsemester är att få tillbringa några veckor på Österlen utöver att bara vara hemma, och får jag dessutom drömma lite så skulle det vara att ha ett eget hus där och inte bara hyra

    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?

    Ja, vi vill båda vara en del hemma och en del på Österlen och det brukar vi vara. Måste vara svårt när man vill olika och måste kompromissa, tur man slipper sånt!

    -vad ätet ni i dag ?

    Förutom vi vanliga (jag,man och son) har vi vår äldsta gemensamma dotter med familj här samt min mans äldsta son med flickvän plus gemensamma sonens flickvän och vi har grillat kopiösa mängder kött, majskolvar, halluomi, tomater och aubergine. Åts med cole slaw, sallad och diverse smör med olika smaker.

    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?

    Haha, ja du, igår drack vi vin och youtubade gamla favoritlåtar och råkade på "Leva tills jag dör" med Lasse Stefans/Mikael Wiehe, så det är den som rullar här idag. En smula oväntat hos ett par gamla rockers :-)

    -favoritdryck?

    Så här års: vitt vin av olika slag, helst cava eller annat mousserande

    -badkrukor eller blötdjur?

    Definitivt badkruka, kan inte ens komma ihåg när jag badade utomhus senast, måste vara tio år sen, minst!
    I badhus däremot är jag ett blötdjur, simmar ganska många tusen meter i veckan.

    - bästa sommartipset?

    Chilla i solen så mycket som möjligt, det är så himla kort period vi har möjlighet till det här i Sverige så det gäller att ta vara på tillfällena!
  28. 14
    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?

    Favoritsemester är att få tillbringa några veckor på Österlen utöver att bara vara hemma, och får jag dessutom drömma lite så skulle det vara att ha ett eget hus där och inte bara hyra

    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?

    Ja, vi vill båda vara en del hemma och en del på Österlen och det brukar vi vara. Måste vara svårt när man vill olika och måste kompromissa, tur man slipper sånt!

    -vad ätet ni i dag ?

    Förutom vi vanliga (jag,man och son) har vi vår äldsta gemensamma dotter med familj här samt min mans äldsta son med flickvän plus gemensamma sonens flickvän och vi har grillat kopiösa mängder kött, majskolvar, halluomi, tomater och aubergine. Åts med cole slaw, sallad och diverse smör med olika smaker.

    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?

    Haha, ja du, igår drack vi vin och youtubade gamla favoritlåtar och råkade på "Leva tills jag dör" med Lasse Stefans/Mikael Wiehe, så det är den som rullar här idag. En smula oväntat hos ett par gamla rockers :-)

    -favoritdryck?

    Så här års: vitt vin av olika slag, helst cava eller annat mousserande

    -badkrukor eller blötdjur?

    Definitivt badkruka, kan inte ens komma ihåg när jag badade utomhus senast, måste vara tio år sen, minst!
    I badhus däremot är jag ett blötdjur, simmar ganska många tusen meter i veckan.

    - bästa sommartipset?

    Chilla i solen så mycket som möjligt, det är så himla kort period vi har möjlighet till det här i Sverige så det gäller att ta vara på tillfällena!
  29. Medlem sedan
    Nov 2007
    #15
    Favoritsemester hmmmmm.....
    Bora Bora

    Jag tycker att vi brukar hitta på det vi planerat. Vissa semestrar blir det mest renovering vårt hus är från 1936 så där finns alltid något att göra.
    Vartannat år kör vi renoveringssemester och vartannat avkoppling.
    I år blir det semester med renovering och dagsutflykter.

    Idag har vi ätit sushi

    Bästa sommarlåten är knudor på min snålle 😉

    PepsiMax (förlåt jag vet dålig smak)

    Badkruka under 25 grader

    Njut, ta vara på dagen!! Krama dina nära och kära är mina bästa sommartips
  30. 15
    Favoritsemester hmmmmm.....
    Bora Bora

    Jag tycker att vi brukar hitta på det vi planerat. Vissa semestrar blir det mest renovering vårt hus är från 1936 så där finns alltid något att göra.
    Vartannat år kör vi renoveringssemester och vartannat avkoppling.
    I år blir det semester med renovering och dagsutflykter.

    Idag har vi ätit sushi

    Bästa sommarlåten är knudor på min snålle 😉

    PepsiMax (förlåt jag vet dålig smak)

    Badkruka under 25 grader

    Njut, ta vara på dagen!! Krama dina nära och kära är mina bästa sommartips
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    Vi var i Tokyo när sonen var 1,5. Himla lång flygresa men när jag fyller femtio ska vi åka tillbaka. Jag tror att det är den enda huvudstaden jag varit i där man aldrig kände sig rädd när man var ute sent på kvällen.

    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    Ja

    -vad ätet ni i dag ?
    När jag hade lämnat av extrabarnet hemma hos sig slocknade jag som en död sill i soffan och vaknade av att moderaten hade lagat bifteki. Nu ligger han på plus minsann.

    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    Lilla fisen har kört Sean Banan non stop. Gäsp. Jag har varvat med lite Kate Bush eftersom det blir en helfestlig Wuthering hights grej i Malmö i morgon. Ungen var inte imponerad. UOGB går bättre. Vi har inga sommarlåtar annars, det är mer dagsformsmusik.

    -favoritdryck?
    Fortfarande frusna bär och Schweppes lemon.

    -badkrukor eller blötdjur?
    Bad endast inomhus, annars kruka.

    - bästa sommartipset?
    Kolla allt kul som folk hittar på nästgårds. Även om jag nu skrev att önskesemestern vore att dra tillbaka till Japan så händer faktiskt oväntat mycket skoj på hemmafronten om man bara letar lite.
  32. 16
    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    Vi var i Tokyo när sonen var 1,5. Himla lång flygresa men när jag fyller femtio ska vi åka tillbaka. Jag tror att det är den enda huvudstaden jag varit i där man aldrig kände sig rädd när man var ute sent på kvällen.

    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    Ja

    -vad ätet ni i dag ?
    När jag hade lämnat av extrabarnet hemma hos sig slocknade jag som en död sill i soffan och vaknade av att moderaten hade lagat bifteki. Nu ligger han på plus minsann.

    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    Lilla fisen har kört Sean Banan non stop. Gäsp. Jag har varvat med lite Kate Bush eftersom det blir en helfestlig Wuthering hights grej i Malmö i morgon. Ungen var inte imponerad. UOGB går bättre. Vi har inga sommarlåtar annars, det är mer dagsformsmusik.

    -favoritdryck?
    Fortfarande frusna bär och Schweppes lemon.

    -badkrukor eller blötdjur?
    Bad endast inomhus, annars kruka.

    - bästa sommartipset?
    Kolla allt kul som folk hittar på nästgårds. Även om jag nu skrev att önskesemestern vore att dra tillbaka till Japan så händer faktiskt oväntat mycket skoj på hemmafronten om man bara letar lite.
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Frysar har väl gärna en förmåga att braka ihop när det är som minst lämpligt. Hoppas inte en massa käk går förlorat.

    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    * Ett par veckor i stugan på västkusten, varav en med bara min lilla familj och en med vänner eller föräldrar t ex, vore toppen.

    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    * Något sånär. Men det blir lite mindre sommarstugande än jag helst vill.

    -vad ätet ni i dag ?
    * Vi grillade burgare.

    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    * Hmmm, Upp å Hoppa med Frida kanske.

    -favoritdryck?
    * Pepsi Max eller rödvin.

    -badkrukor eller blötdjur?
    * Blötdjur. Mycket av självbevarelsedrift p g a värmen men det är skönt att bada svalare dagar med,

    - bästa sommartipset?
    * Boka inte upp hela ledigheten! Utan ha utrymme för spontanitet och att gå på känsla.
    Samt: försök njuta lite extra av t ex ljumma sommarkvällar även när ni inte har semester.
  34. 17
    Frysar har väl gärna en förmåga att braka ihop när det är som minst lämpligt. Hoppas inte en massa käk går förlorat.

    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    * Ett par veckor i stugan på västkusten, varav en med bara min lilla familj och en med vänner eller föräldrar t ex, vore toppen.

    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    * Något sånär. Men det blir lite mindre sommarstugande än jag helst vill.

    -vad ätet ni i dag ?
    * Vi grillade burgare.

    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    * Hmmm, Upp å Hoppa med Frida kanske.

    -favoritdryck?
    * Pepsi Max eller rödvin.

    -badkrukor eller blötdjur?
    * Blötdjur. Mycket av självbevarelsedrift p g a värmen men det är skönt att bada svalare dagar med,

    - bästa sommartipset?
    * Boka inte upp hela ledigheten! Utan ha utrymme för spontanitet och att gå på känsla.
    Samt: försök njuta lite extra av t ex ljumma sommarkvällar även när ni inte har semester.
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Ja det skulle vara riktigt spännande...

    att surra runt lite där. Ja för små barn bör man nog inte ha med sig, då får man nog inte riktigt ut det man vill utav en sådan resa. Sen bör man väl ha en par-tre veckor på sig också.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  36. 18
    Ja det skulle vara riktigt spännande... att surra runt lite där. Ja för små barn bör man nog inte ha med sig, då får man nog inte riktigt ut det man vill utav en sådan resa. Sen bör man väl ha en par-tre veckor på sig också.
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Ja prova...

    om ni får tillfälle.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  38. 19
    Ja prova... om ni får tillfälle.
  39. Medlem sedan
    Mar 2006
    #20
    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    Jag gillar ju Sverigesemester, bada och hänga och göra dagsutflykter är ju det bästa! Utomlands skulle jag gärna resa runt i Italien!

    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    Det brukar tyvärr bli lite väl mycket resa runt och för lite hemmahäng, blir så när familj och vänner är utspridda, men det är ju värt det för att få träffas.

    -vad ätet ni i dag ?
    Svarar för igår, idag vet jag inte ännu. Till lunch rester av hemmagjorda hamburgare från dagrn innan, på kvällen en thaikycklinggryta med jordnötter, mkt god trots (tack vare?) att den var improviserad.

    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    Kommer bara på "Elektrisk" nu, sonen sjunger på den hela tiden.

    -favoritdryck?
    Rött vin eller bubbelvatten.

    -badkrukor eller blötdjur?
    Utomlands blötdjur, hemma lite mer av badkruka.

    - bästa sommartipset?
    Planera inte för mycket!
  40. 20
    - vad är er favoritsemester om ni får drömma lite?
    Jag gillar ju Sverigesemester, bada och hänga och göra dagsutflykter är ju det bästa! Utomlands skulle jag gärna resa runt i Italien!

    - brukar ni kunna göra det ni vill på er semester?
    Det brukar tyvärr bli lite väl mycket resa runt och för lite hemmahäng, blir så när familj och vänner är utspridda, men det är ju värt det för att få träffas.

    -vad ätet ni i dag ?
    Svarar för igår, idag vet jag inte ännu. Till lunch rester av hemmagjorda hamburgare från dagrn innan, på kvällen en thaikycklinggryta med jordnötter, mkt god trots (tack vare?) att den var improviserad.

    -bästa sommarlåten som går hos er nu ?
    Kommer bara på "Elektrisk" nu, sonen sjunger på den hela tiden.

    -favoritdryck?
    Rött vin eller bubbelvatten.

    -badkrukor eller blötdjur?
    Utomlands blötdjur, hemma lite mer av badkruka.

    - bästa sommartipset?
    Planera inte för mycket!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar