Blåmögelost som legat framme
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Blåmögelost som legat framme

    Glömde blåmögelost (St Agur) framme över natten, har ätit av den idag tycker jag har fått lite ont högre upp i magen. Någon som vet om det är ok att äta av den? :-)
  2. 1
    Blåmögelost som legat framme Glömde blåmögelost (St Agur) framme över natten, har ätit av den idag tycker jag har fått lite ont högre upp i magen. Någon som vet om det är ok att äta av den? :-)
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Lukta på den om den luktar dåligt.
  4. 2
    Lukta på den om den luktar dåligt.
  5. Medlem sedan
    Nov 2015
    #3
    Jag åt en bit ost som jag fick ont i magen av. Borde jag äta mera ? Haha... Hur gjorde du ?
  6. 3
    Jag åt en bit ost som jag fick ont i magen av. Borde jag äta mera ? Haha... Hur gjorde du ?
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Vet och vet...

    Jag hade luktat på den, konstaterat att jag inte kunde känna någon annan lukt än den starka lukt en sådan ost normalt sett har och sedan ätit glatt av den!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Vet och vet... Jag hade luktat på den, konstaterat att jag inte kunde känna någon annan lukt än den starka lukt en sådan ost normalt sett har och sedan ätit glatt av den!
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    googlade lite & läste om listeria :-) Gjorde pastasås på den (tänkte att då dör ju de eventuella bakterierna när jag hettar upp den) och åt med god aptit till spaghetti :-). Det gick bra.
  10. 5
    googlade lite & läste om listeria :-) Gjorde pastasås på den (tänkte att då dör ju de eventuella bakterierna när jag hettar upp den) och åt med god aptit till spaghetti :-). Det gick bra.
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6
    Den doftade alltså som den skulle :-)
  12. 6
    Den doftade alltså som den skulle :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar