September 2016
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    September 2016

    är härmed utnämnd till sommarmånad :-)
  2. 1
    September 2016 är härmed utnämnd till sommarmånad :-)
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Så...

    gött, inte dumt alls även om det är lite så där dystert på ett sätt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Så... gött, inte dumt alls även om det är lite så där dystert på ett sätt.
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    Helt ljuvligt! Vilken kompensation för den regniga sommar vi hade!
  6. 3
    Helt ljuvligt! Vilken kompensation för den regniga sommar vi hade!
  7. Medlem sedan
    Nov 2015
    #4
    Regnig sommar ? Inte här.
  8. 4
    Regnig sommar ? Inte här.
  9. Pyssling
    #5
    Visst är det härligt, jag njuter för fullt av det underbara vädret!
  10. 5
    Visst är det härligt, jag njuter för fullt av det underbara vädret!
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Absolut! Var lite orolig där i början av augusti när det blåste så himla mycket, men om man i gengäld förlänger sommaren genom större delen av september, så ska jag inte klaga
  12. 6
    Absolut! Var lite orolig där i början av augusti när det blåste så himla mycket, men om man i gengäld förlänger sommaren genom större delen av september, så ska jag inte klaga
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Inte här heller.
    Klart att det har regnat, men det gör det ju gudskelov ibland även på sommaren .
  14. 7
    Inte här heller.
    Klart att det har regnat, men det gör det ju gudskelov ibland även på sommaren .
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Vi har haft skyfall i helt galna mängder flera gånger. Veckorna innan jag gick på ledighet stod vår gräsmatta under vatten. Men jag har förstått att det varit olika i landet. Sen var ju vi utomlands nästa en månad i augusti. Då vet jag inte riktigt hur vädret var här. Men gräsmattan var svampig när vi kom hem.
    Skönt att ni haft finare 😊
  16. 8
    Vi har haft skyfall i helt galna mängder flera gånger. Veckorna innan jag gick på ledighet stod vår gräsmatta under vatten. Men jag har förstått att det varit olika i landet. Sen var ju vi utomlands nästa en månad i augusti. Då vet jag inte riktigt hur vädret var här. Men gräsmattan var svampig när vi kom hem.
    Skönt att ni haft finare 😊
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Jag upplever inte heller sommaren som särskilt regnig förhållandevis. När det väl har regnat har det gjort det rejält, och ibland har regnet kommit förvånande och plötsligt, men jag tror inte vi haft mer regnig tid så att säga än de flesta andra somrar.
  18. 9
    Jag upplever inte heller sommaren som särskilt regnig förhållandevis. När det väl har regnat har det gjort det rejält, och ibland har regnet kommit förvånande och plötsligt, men jag tror inte vi haft mer regnig tid så att säga än de flesta andra somrar.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Visst har det säkert varit olika regnigt i olika delar av landet. Men sen upplever man det ju olika också beroende på hur stor vikt man lägger vid det och hur man låter vädret begränsa ens tillvaro.
  20. 10
    Visst har det säkert varit olika regnigt i olika delar av landet. Men sen upplever man det ju olika också beroende på hur stor vikt man lägger vid det och hur man låter vädret begränsa ens tillvaro.
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    Hur menar du nu, begränsa ens vardag? I alla fall vi jobbar och gör saker fast det regnar såklart. Vi har haft en väldigt skön sommar, både under den regniga delen hemma och sen på vår ledighet. Konstaterar bara att vi haft mycket skyfall och regn hos oss.
  22. 11
    Hur menar du nu, begränsa ens vardag? I alla fall vi jobbar och gör saker fast det regnar såklart. Vi har haft en väldigt skön sommar, både under den regniga delen hemma och sen på vår ledighet. Konstaterar bara att vi haft mycket skyfall och regn hos oss.
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Hur jag tänkte? Oj jag trodde inte det var så svårförståligt. Sorry. Jo en del människor låter vädret påverka ens liv mer än andra, har fler saker som de "inte kan göra" för att det är fel väder eller blir mer irriterade/sura p g a vädret o s v än andra människor.
  24. 12
    Hur jag tänkte? Oj jag trodde inte det var så svårförståligt. Sorry. Jo en del människor låter vädret påverka ens liv mer än andra, har fler saker som de "inte kan göra" för att det är fel väder eller blir mer irriterade/sura p g a vädret o s v än andra människor.
  25. Medlem sedan
    Oct 2014
    #13
    Ok. Jo dp kan det säkert vara.
    Nåja vi får fortsätta njuta lite till i alla fall av denna vackra höst !
  26. 13
    Ok. Jo dp kan det säkert vara.
    Nåja vi får fortsätta njuta lite till i alla fall av denna vackra höst !
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Enligt SMHI var sommarvädret varierat. Något regnigare än normalt i augusti, men annars både torka och regn och värmeböljor och annat om vartannat.

    http://www.smhi.se/klimat/manadens-v...ader-i-sverige

    Men vad vet väl SMHI .
  28. 14
    Enligt SMHI var sommarvädret varierat. Något regnigare än normalt i augusti, men annars både torka och regn och värmeböljor och annat om vartannat.

    http://www.smhi.se/klimat/manadens-v...ader-i-sverige

    Men vad vet väl SMHI .
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    När det gäller att veta i förväg, alltså prognoser, är de väl inte alltför lyckade 😉 Men veta i efterhand hur det väl blev är de nog hyfsade på 😉
  30. 15
    När det gäller att veta i förväg, alltså prognoser, är de väl inte alltför lyckade 😉 Men veta i efterhand hur det väl blev är de nog hyfsade på 😉
  31. Medlem sedan
    Nov 2007
    #16
    September blev en fantastisk månad vädermässigt. Har varit roligt att cykla till och från jobb. Helgerna har varit helt underbara.
  32. 16
    September blev en fantastisk månad vädermässigt. Har varit roligt att cykla till och från jobb. Helgerna har varit helt underbara.
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17
    Va?? Sommaren har ju varit toppenfin (eller så är mitt minne selektivt
  34. 17
    Va?? Sommaren har ju varit toppenfin (eller så är mitt minne selektivt
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18
    Underbart! Tycker överlag dock att höstarna är fina vilket är välbehövligt inför vintern. Idag 25/9 övervägde jag att ta ett dopp, galet
  36. 18
    Underbart! Tycker överlag dock att höstarna är fina vilket är välbehövligt inför vintern. Idag 25/9 övervägde jag att ta ett dopp, galet
  37. Medlem sedan
    Oct 2014
    #19
    Solen måste ha skinit när jag var i Medelhavet en månad ☺
  38. 19
    Solen måste ha skinit när jag var i Medelhavet en månad ☺
  39. Medlem sedan
    Mar 2003
    #20
    Med undantag för ett par veckor i augusti så tycker jag att vädret var toppen (men vi bor kanske i olika delar av Sverige?). Bästa sommaren vädermässigt på många år enligt mig.
  40. 20
    Med undantag för ett par veckor i augusti så tycker jag att vädret var toppen (men vi bor kanske i olika delar av Sverige?). Bästa sommaren vädermässigt på många år enligt mig.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar