En dagens?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    En dagens?

    Dagens:

    - väder?
    - kläder?

    - mat?
    - prat?

    - skratt?
    - spratt?

    - smäll?
    - kväll?

    - hjärta?
    - smärta?

    (Fri tolkning på samtliga frågor ).
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    En dagens? Dagens:

    - väder?
    - kläder?

    - mat?
    - prat?

    - skratt?
    - spratt?

    - smäll?
    - kväll?

    - hjärta?
    - smärta?

    (Fri tolkning på samtliga frågor ).
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    - väder?
    Knappt tio grader, mulet, uppehåll, nästan vindstilla.
    - kläder?
    Blå tajta jeans, svart linne med vinröd rymlig tröja utanpå. Vita sneakers och vit softshelljacka utomhus.

    - mat?
    Naturell yoghurt till frulle. Färssås med lite pasta till middag, rester från igår. Vindruvor nyss till mellanmål. Ikväll antagligen något äggigt, stekt ägg t ex.
    - prat?
    Läkarens läsning ur "boken med tusentals diagnoser" (vad den nu heter). Vissa av dem använder han inte så himla ofta, som Bett av alligator eller Bisarrt utseende. Dock hittade han inte Galen kärring så han fick skriva nåt annat på mig.

    - skratt?
    Samma som pratet.
    - spratt?
    Inget än tror jag.

    - smäll?
    Stortån i byråhörnan. Aj!!!
    - kväll?
    Slö.

    - hjärta?
    Sonens sms "Nu är jag hemma, puss och kram",
    - smärta?
    Insikten att någon jag älskar faktiskt varit rädd att förlora mig... helt alltså...
  4. 2
    - väder?
    Knappt tio grader, mulet, uppehåll, nästan vindstilla.
    - kläder?
    Blå tajta jeans, svart linne med vinröd rymlig tröja utanpå. Vita sneakers och vit softshelljacka utomhus.

    - mat?
    Naturell yoghurt till frulle. Färssås med lite pasta till middag, rester från igår. Vindruvor nyss till mellanmål. Ikväll antagligen något äggigt, stekt ägg t ex.
    - prat?
    Läkarens läsning ur "boken med tusentals diagnoser" (vad den nu heter). Vissa av dem använder han inte så himla ofta, som Bett av alligator eller Bisarrt utseende. Dock hittade han inte Galen kärring så han fick skriva nåt annat på mig.

    - skratt?
    Samma som pratet.
    - spratt?
    Inget än tror jag.

    - smäll?
    Stortån i byråhörnan. Aj!!!
    - kväll?
    Slö.

    - hjärta?
    Sonens sms "Nu är jag hemma, puss och kram",
    - smärta?
    Insikten att någon jag älskar faktiskt varit rädd att förlora mig... helt alltså...
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    - väder?
    Mulet och ruggigt
    - kläder?
    faktiskt grått här med, grå stickad klänning, gråa mönstrade strumpbyxor och höga stövlar, Stort eller hängande silverhalsband och en schal med lite mer färger i.

    - mat?
    fisksoppa till lunch ( rester) och till middag pasta carbonara
    - prat?
    jobbsaker på jobbet och här hemma har vi nu diskuterat att och hur olika familjer har gör och tycker om att göra olika saker.

    - skratt?
    absolut, fick ett fintteranfall där det egentligen inte passade, men nog alla tänkte samma sak.
    - spratt?
    nä, inte direkt

    - smäll?

    - kväll?
    jobba ett par timmar efter att vi ätit middag och kikat på en film med barnen

    - hjärta?
    varit väldigt i fokus sista tiden i mitt jobb
    - smärta?
    i slutet av ett projekt så ja en del vånda är det med det.....om än inte ren smärta såklart!
  6. 3
    - väder?
    Mulet och ruggigt
    - kläder?
    faktiskt grått här med, grå stickad klänning, gråa mönstrade strumpbyxor och höga stövlar, Stort eller hängande silverhalsband och en schal med lite mer färger i.

    - mat?
    fisksoppa till lunch ( rester) och till middag pasta carbonara
    - prat?
    jobbsaker på jobbet och här hemma har vi nu diskuterat att och hur olika familjer har gör och tycker om att göra olika saker.

    - skratt?
    absolut, fick ett fintteranfall där det egentligen inte passade, men nog alla tänkte samma sak.
    - spratt?
    nä, inte direkt

    - smäll?

    - kväll?
    jobba ett par timmar efter att vi ätit middag och kikat på en film med barnen

    - hjärta?
    varit väldigt i fokus sista tiden i mitt jobb
    - smärta?
    i slutet av ett projekt så ja en del vånda är det med det.....om än inte ren smärta såklart!
  7. Pyssling
    #4
    - väder?

    Grått, mörkt, lite småregnigt

    - kläder?

    Svarta supertajta jeans och en typ mohairaktig svart tröja med halvkorta ärmar och turtleneck. Silversmycken och håret uppsatt i slarvig knut med stor silverklämma.


    - mat?

    Fiskgratäng med kaviar och dill i. Kokt potatis och gröna ärtor till.

    - prat?

    Jag babblar fortfarande helt saligt om helgens nostalgiska punkfestival i min barndomsstad Linköping. Min man är måttligt intresserad

    - skratt?

    Minnena från helgen

    - spratt?
    Inget

    - smäll?

    Hm, kommer inte på något

    - kväll?

    Fortfarande trött efter helgen så det blir tidigt i säng


    - hjärta?

    Just nu alla härliga människor från ungdomstiden som jag träffade i Linköping i helgen, så himla himla roligt att träffa alla dem man inte sett på 25 år. Vi har haft så galet roligt och man ville inte kvällarna skulle ta slut över huvud taget!

    - smärta?

    Ingen jättesmärta kanske, men lite trist är det varenda dag att barnbarnen bor trettio mil bort från oss
  8. 4
    - väder?

    Grått, mörkt, lite småregnigt

    - kläder?

    Svarta supertajta jeans och en typ mohairaktig svart tröja med halvkorta ärmar och turtleneck. Silversmycken och håret uppsatt i slarvig knut med stor silverklämma.


    - mat?

    Fiskgratäng med kaviar och dill i. Kokt potatis och gröna ärtor till.

    - prat?

    Jag babblar fortfarande helt saligt om helgens nostalgiska punkfestival i min barndomsstad Linköping. Min man är måttligt intresserad

    - skratt?

    Minnena från helgen

    - spratt?
    Inget

    - smäll?

    Hm, kommer inte på något

    - kväll?

    Fortfarande trött efter helgen så det blir tidigt i säng


    - hjärta?

    Just nu alla härliga människor från ungdomstiden som jag träffade i Linköping i helgen, så himla himla roligt att träffa alla dem man inte sett på 25 år. Vi har haft så galet roligt och man ville inte kvällarna skulle ta slut över huvud taget!

    - smärta?

    Ingen jättesmärta kanske, men lite trist är det varenda dag att barnbarnen bor trettio mil bort från oss
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Jag känner faktiskt en som fått ett bett av alligator. Då hade boken kommit väl till pass

    Rart av sonen att smsa sin gamla mor med snälla ord!
  10. 5
    Jag känner faktiskt en som fått ett bett av alligator. Då hade boken kommit väl till pass

    Rart av sonen att smsa sin gamla mor med snälla ord!
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Matcha kläder med väder är käckt
  12. 6
    Matcha kläder med väder är käckt
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Det där med barnbarnen har jag nog kommenterat förut, men....åh vad jag kan föreställa mig att det är jobbigt att ha dem så långt bort!

    Kul med lite revivalhelg
  14. 7
    Det där med barnbarnen har jag nog kommenterat förut, men....åh vad jag kan föreställa mig att det är jobbigt att ha dem så långt bort!

    Kul med lite revivalhelg
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    ja tänk om man gjorde det jämnt, men så genomtänkt är inte jag
  16. 8
    ja tänk om man gjorde det jämnt, men så genomtänkt är inte jag
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Dagens:

    - väder?
    Grått och mulet och lite duggregn då och då.
    - kläder?
    Svarta leggings och blå jeansklänning och mina blommiga Dr Martens.
    Ute hade jag på mig min gröna långa anorak plus fina hemstickade vantar i grönt och beige.


    - mat?
    Just nu står en fiskgratäng med dragonsmak i ugnen. Till det broccoli och blomkål, och eventuellt en sallad.
    - prat?
    Möte med fk och af. Mycket prat, lite verkstad ibland . Jag fick inga klara besked men fick i alla fall veta lite mer vartåt det barkar med tanta.

    - skratt?
    Det var nog i lunchrummet på jobbet när vi diskuterade vitt och brett.
    - spratt?
    Bussen spelade mig ett spratt kan man säga! Jag skulle bara handla lite innan jag gick till bussen, och hamnade såklart i fel/långsam kassakö. Men no worries tänkte jag, bussen är ALLTID drygt fem minuter sen. Alltid, utan undantag.
    Men det var den inte idag. Idag var den punktlig minsann. Så jag fick ringa färdtjänst istället.

    - smäll?
    Jag har inte druttat omkull idag, och inte heller slagit i något vad jag minns . En tämligen smällfri dag.
    - kväll?
    Vi ska snart äta middag, sen hamnar vi nog i soffan och glor på nåt. Ajuste, andra säsongen av "Tjockare än vatten" börjar väl ikväll?

    - hjärta?
    Det måste nog vara mitt lilla "barnbarn", dotterns valp som var lite vissen idag fick jag höra. Gulle! Hoppas att han är piggare imorgon.
    - smärta?
    En ganska smärtfri dag tror jag. Lite huvudvärk när jag kom hem, men inte så farligt och det gick över när jag vilade.
  18. 9
    Dagens:

    - väder?
    Grått och mulet och lite duggregn då och då.
    - kläder?
    Svarta leggings och blå jeansklänning och mina blommiga Dr Martens.
    Ute hade jag på mig min gröna långa anorak plus fina hemstickade vantar i grönt och beige.


    - mat?
    Just nu står en fiskgratäng med dragonsmak i ugnen. Till det broccoli och blomkål, och eventuellt en sallad.
    - prat?
    Möte med fk och af. Mycket prat, lite verkstad ibland . Jag fick inga klara besked men fick i alla fall veta lite mer vartåt det barkar med tanta.

    - skratt?
    Det var nog i lunchrummet på jobbet när vi diskuterade vitt och brett.
    - spratt?
    Bussen spelade mig ett spratt kan man säga! Jag skulle bara handla lite innan jag gick till bussen, och hamnade såklart i fel/långsam kassakö. Men no worries tänkte jag, bussen är ALLTID drygt fem minuter sen. Alltid, utan undantag.
    Men det var den inte idag. Idag var den punktlig minsann. Så jag fick ringa färdtjänst istället.

    - smäll?
    Jag har inte druttat omkull idag, och inte heller slagit i något vad jag minns . En tämligen smällfri dag.
    - kväll?
    Vi ska snart äta middag, sen hamnar vi nog i soffan och glor på nåt. Ajuste, andra säsongen av "Tjockare än vatten" börjar väl ikväll?

    - hjärta?
    Det måste nog vara mitt lilla "barnbarn", dotterns valp som var lite vissen idag fick jag höra. Gulle! Hoppas att han är piggare imorgon.
    - smärta?
    En ganska smärtfri dag tror jag. Lite huvudvärk när jag kom hem, men inte så farligt och det gick över när jag vilade.
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10
    -grått och trist, åtta grader varmt.
    -fula mjukisbrallor och en grå t-shirt. Raggsockor. Jeans, skor och mentolblå jacka när jag var ute.
    -rester till lunch, lax med svamp och potatis samt sallad till middag
    -telefonprat med min pappa som är sjuk, skvaller med kompis nu på kvällen.
    -har inte skrattat nåt värst idag tyvärr.
    -dåligt på den fronten också.
    -Den arga smällen i dörren när min nioåring stormade in i sitt rum. Idag är jag inte gatans populäraste morsa.
    -ska koka en kopp te och glo på film och hoppas på att morgondagen blir bättre.
    -känner mig inte så kärleksfull idag utan mest arg och sur.
    -har bråkat med två barn av tre. Det är alltid smärtsamt. Det var åtminstone delvis mitt fel dessutom.
  20. 10
    -grått och trist, åtta grader varmt.
    -fula mjukisbrallor och en grå t-shirt. Raggsockor. Jeans, skor och mentolblå jacka när jag var ute.
    -rester till lunch, lax med svamp och potatis samt sallad till middag
    -telefonprat med min pappa som är sjuk, skvaller med kompis nu på kvällen.
    -har inte skrattat nåt värst idag tyvärr.
    -dåligt på den fronten också.
    -Den arga smällen i dörren när min nioåring stormade in i sitt rum. Idag är jag inte gatans populäraste morsa.
    -ska koka en kopp te och glo på film och hoppas på att morgondagen blir bättre.
    -känner mig inte så kärleksfull idag utan mest arg och sur.
    -har bråkat med två barn av tre. Det är alltid smärtsamt. Det var åtminstone delvis mitt fel dessutom.
  21. Medlem sedan
    Jun 2004
    #11

    Kul!

    - väder? - grått men skönt-kyligt
    - kläder? - definitivt!

    - mat? - pölsa till middag.
    - prat? - i lurarna i form utav podcast

    - skratt? - oh ja!
    - spratt? - dåligt med det idag...

    - smäll? - det var någon som smällpruttade på pilatesen idag, nej faktiskt inte jag
    - kväll? - mys

    - hjärta? - alltid!
    - smärta? - i huvudet, men nu botat med en dubbel espresso!
    - Childfree and lovin´it! -
  22. 11
    Kul! - väder? - grått men skönt-kyligt
    - kläder? - definitivt!

    - mat? - pölsa till middag.
    - prat? - i lurarna i form utav podcast

    - skratt? - oh ja!
    - spratt? - dåligt med det idag...

    - smäll? - det var någon som smällpruttade på pilatesen idag, nej faktiskt inte jag
    - kväll? - mys

    - hjärta? - alltid!
    - smärta? - i huvudet, men nu botat med en dubbel espresso!
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Jobbig dag.
  24. 12
    Jobbig dag.
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Haha, en smällprutt på pilatesen ...jamen kommer det så kommer det.
    Tur att det inte var du i alla fall .
  26. 13
    Haha, en smällprutt på pilatesen ...jamen kommer det så kommer det.
    Tur att det inte var du i alla fall .
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14
    Väder: har inte hunnit reflektera över det.

    Kläder: mysjeans, en hemsyddg gul tröja med vita diahonala ränder, grå kofta och turkosa gympapjuck

    Mat: korv med bröd samt ftuktsallad och avokadosallad

    Prat: sjuåringens första läsläxa

    Skratt: trötta snuskiga kollegor

    Spratt: inget

    Smäll: smällfritt

    Kväll: byta köksbord i köket. Ut med det stora avlånga ikeabordet och in med det nyinköpta , runda från erikshjälpen. Sen upptäckte jag att det numera syns hur skitigt elementet är i köket så då fick jag ta tag i det också. En sväng på jobbet under kvällen blev det också för att kopiera lite.

    Hjärta: tja mitt tycker att lungornas bristande förmåga är rätt trist

    Smärta: förkyld sedan 3,5 v. Det sitter i luftrören och jag har ont och brännande känsla i luftrör, känns tidvis som att det sitter på olika ställen
  28. 14
    Väder: har inte hunnit reflektera över det.

    Kläder: mysjeans, en hemsyddg gul tröja med vita diahonala ränder, grå kofta och turkosa gympapjuck

    Mat: korv med bröd samt ftuktsallad och avokadosallad

    Prat: sjuåringens första läsläxa

    Skratt: trötta snuskiga kollegor

    Spratt: inget

    Smäll: smällfritt

    Kväll: byta köksbord i köket. Ut med det stora avlånga ikeabordet och in med det nyinköpta , runda från erikshjälpen. Sen upptäckte jag att det numera syns hur skitigt elementet är i köket så då fick jag ta tag i det också. En sväng på jobbet under kvällen blev det också för att kopiera lite.

    Hjärta: tja mitt tycker att lungornas bristande förmåga är rätt trist

    Smärta: förkyld sedan 3,5 v. Det sitter i luftrören och jag har ont och brännande känsla i luftrör, känns tidvis som att det sitter på olika ställen
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #15
    Morgondagens svar till dagens frågor
    - väder?
    Igår, mulet lite ostlig vind (dvs medvind hem). Idag, ser ut att bli detsamma
    - kläder?
    Igår jeans och en polo, idag jeans och en ljus stickad tröja


    - mat?
    Igår tomatsoppa till lunch, på kvällen en fryst pizza från frysen (mozarella med tomater och pesto, den enda fryspizzan jag tycker om)
    Idag lasagne till lunch, kvällen vet jag inte
    - prat?
    Chockade mina kollegor genom att tala om att jag inte gillar Ted Gärdestad, Bob Dylan, Cat Stevens eller Stevie Wonder (därmed inte sagt att de är dåliga artister)
    Idag, vet jag inte


    - skratt?
    Inget som fick mig att ligga dubbel av skratt, men säkert ett småleende eller fniss dök nog upp

    - spratt?
    Inget

    - smäll?
    Inget

    - kväll?
    Lugnt och stilla TV-kväll (men var ute och gick en sväng efter jobbet)

    - hjärta?
    Att jag älskar min sambo
    - smärta?
    Inget, jo, foten gör liiite ont ibland. Men det blir bättre för varje dag
  30. 15
    Morgondagens svar till dagens frågor
    - väder?
    Igår, mulet lite ostlig vind (dvs medvind hem). Idag, ser ut att bli detsamma
    - kläder?
    Igår jeans och en polo, idag jeans och en ljus stickad tröja


    - mat?
    Igår tomatsoppa till lunch, på kvällen en fryst pizza från frysen (mozarella med tomater och pesto, den enda fryspizzan jag tycker om)
    Idag lasagne till lunch, kvällen vet jag inte
    - prat?
    Chockade mina kollegor genom att tala om att jag inte gillar Ted Gärdestad, Bob Dylan, Cat Stevens eller Stevie Wonder (därmed inte sagt att de är dåliga artister)
    Idag, vet jag inte


    - skratt?
    Inget som fick mig att ligga dubbel av skratt, men säkert ett småleende eller fniss dök nog upp

    - spratt?
    Inget

    - smäll?
    Inget

    - kväll?
    Lugnt och stilla TV-kväll (men var ute och gick en sväng efter jobbet)

    - hjärta?
    Att jag älskar min sambo
    - smärta?
    Inget, jo, foten gör liiite ont ibland. Men det blir bättre för varje dag
  31. Medlem sedan
    Sep 2003
    #16
    - väder? Regnade imorse, men nu är det uppehåll.
    - kläder? Jeans, blommig blus och vita sneakers

    - mat? Igår kväll blev det sesampanerad lax. Blir tacopaj till lunch.
    - prat? vi pratar en massa men blev mest jobbprat.

    - skratt? Åt sonens lillkusin som övade på att saga skitunge.
    - spratt? Inget.

    - smäll? Tog 30 min att komma ut från jobbets parkering igår.
    - kväll? Igår kväll orkade jag bara titta på tv.

    - hjärta? En I min närhet har varit arbetslös och fick igår reda på att hon fått nytt jobb.
    - smärta? Sonens händer som är fulla av blåsor efter parkour träning.
  32. 16
    - väder? Regnade imorse, men nu är det uppehåll.
    - kläder? Jeans, blommig blus och vita sneakers

    - mat? Igår kväll blev det sesampanerad lax. Blir tacopaj till lunch.
    - prat? vi pratar en massa men blev mest jobbprat.

    - skratt? Åt sonens lillkusin som övade på att saga skitunge.
    - spratt? Inget.

    - smäll? Tog 30 min att komma ut från jobbets parkering igår.
    - kväll? Igår kväll orkade jag bara titta på tv.

    - hjärta? En I min närhet har varit arbetslös och fick igår reda på att hon fått nytt jobb.
    - smärta? Sonens händer som är fulla av blåsor efter parkour träning.
  33. Medlem sedan
    Sep 2003
    #17
    - väder?
    Gråmulet och mörkt

    - kläder?
    Första halvan av dagen var det landstingets fashionabla arbetskläder och nu är det mjukisbyxor och fleecekofta.

    - mat?
    Lunchen var en snabb macka på stående fot nersköljt med alldeles för varmt kaffe mellan två larm, kvällsmaten blev köttgryta från frysen med ris och de grönsaker som fanns i kylen.

    - prat?
    14-åringens målande beskrivningar av dansen de skulle lära sig på idrotten idag. Den var tydligen inte lätt...

    - skratt?
    När 14-åringen visade upp ovan sagda dans, hon kan vara så fruktansvärt rolig och alla inklusive hon själv skrattade hejdlöst.

    - spratt?
    pass på den

    - smäll?
    Inte så mycket smäll, men ett väldigt krasande och gnisslande i min vänstra axel efter att jag lyfte alldeles för tungt och i en dum vinkel på jobbet idag.

    - kväll?
    Väldigt lugn, 18-åringen skjutsar lillasyster till hennes träning på väg till sin egen aktivitet. Skönt att ha barn med körkort som tar varje chans att få köra. Mannen har jour så han kommer inte hem förrän i morgon så jag har soffan och tv:n för mig själv.

    - hjärta?
    18-åringens gulliga pojkvän som så snällt följer med henne till simhallen för rehabträning fast han egentligen avskyr att simma. Men hon tycker att det är så fruktansvärt tråkigt att gå dit själv så då ställer han upp. Så himla söt (och väldigt kär skulle jag tro).

    - smärta?
    Ja, vänsteraxeln då, men med lite Citodon och ganska mycket Voltarensalva på så känns det bättre.
  34. 17
    - väder?
    Gråmulet och mörkt

    - kläder?
    Första halvan av dagen var det landstingets fashionabla arbetskläder och nu är det mjukisbyxor och fleecekofta.

    - mat?
    Lunchen var en snabb macka på stående fot nersköljt med alldeles för varmt kaffe mellan två larm, kvällsmaten blev köttgryta från frysen med ris och de grönsaker som fanns i kylen.

    - prat?
    14-åringens målande beskrivningar av dansen de skulle lära sig på idrotten idag. Den var tydligen inte lätt...

    - skratt?
    När 14-åringen visade upp ovan sagda dans, hon kan vara så fruktansvärt rolig och alla inklusive hon själv skrattade hejdlöst.

    - spratt?
    pass på den

    - smäll?
    Inte så mycket smäll, men ett väldigt krasande och gnisslande i min vänstra axel efter att jag lyfte alldeles för tungt och i en dum vinkel på jobbet idag.

    - kväll?
    Väldigt lugn, 18-åringen skjutsar lillasyster till hennes träning på väg till sin egen aktivitet. Skönt att ha barn med körkort som tar varje chans att få köra. Mannen har jour så han kommer inte hem förrän i morgon så jag har soffan och tv:n för mig själv.

    - hjärta?
    18-åringens gulliga pojkvän som så snällt följer med henne till simhallen för rehabträning fast han egentligen avskyr att simma. Men hon tycker att det är så fruktansvärt tråkigt att gå dit själv så då ställer han upp. Så himla söt (och väldigt kär skulle jag tro).

    - smärta?
    Ja, vänsteraxeln då, men med lite Citodon och ganska mycket Voltarensalva på så känns det bättre.
  35. Medlem sedan
    Jun 2004
    #18
    Inte denna gång, men det har hänt tidigare, haha!
    - Childfree and lovin´it! -
  36. 18
    Inte denna gång, men det har hänt tidigare, haha!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar