Hospice, nära döden.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Hospice, nära döden.

    Tror ni att det finns de som säljer sex där?

    Eller, iaf, innan man blir så dålig att man inte orkar mer. ?
  2. 1
    Hospice, nära döden. Tror ni att det finns de som säljer sex där?

    Eller, iaf, innan man blir så dålig att man inte orkar mer. ?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Hur då? Att personal skulle sälja det? Eller patienter sälja till patienter? Eller att det skulle knalla in en prostituerad och erbjuda sina tjänster?
  4. 2
    Hur då? Att personal skulle sälja det? Eller patienter sälja till patienter? Eller att det skulle knalla in en prostituerad och erbjuda sina tjänster?
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Jag vet inte. Bara tänkte på vad man kan önska när man är nära döden.

    Har inga klara svar som jag tycker är rätt. Då skulle jag skriva det!
  6. 3
    Jag vet inte. Bara tänkte på vad man kan önska när man är nära döden.

    Har inga klara svar som jag tycker är rätt. Då skulle jag skriva det!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Man kan ju ha en klar frågeställning även om man inte har klara svar. Din fråga var (enligt mig) väldigt oklar.
  8. 4
    Man kan ju ha en klar frågeställning även om man inte har klara svar. Din fråga var (enligt mig) väldigt oklar.
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Ja, enligt mig också. Väldigt oklar.
  10. 5
    Ja, enligt mig också. Väldigt oklar.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Hur menar du?

    nu hänger jag inte med?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Hur menar du? nu hänger jag inte med?
  13. Medlem sedan
    Sep 2016
    #7
    @hatshepsut: tror du får förklara vad du menar, du måste ju ha klara svar över vad du vill fråga.
    Vem skulle sälja sex och varför?
    Vad är nära? ett halvår, en vecka?

  14. 7
    @hatshepsut: tror du får förklara vad du menar, du måste ju ha klara svar över vad du vill fråga.
    Vem skulle sälja sex och varför?
    Vad är nära? ett halvår, en vecka?

  15. Medlem sedan
    Nov 1998
    #8
    Svärmor jobbade inom terminalvården i Lund i 35 år. Ca 20 000 dog under den perioden, många efter endast några dagar. Så det hanns väl hursomhelst inte med mycket sex där.

    Svärmor utbildade sig som prostatamassör (förekommer inte numera), för att lindra smärtor hos de som hade prostatacancer, och inte fått prostatan bortopererad. Det blev väl ett och annat stånd och kanske ett och annat (blodigt) sprut, men det var dåligt med det också. Hon berättade om en kollega som brukade runka en och annan manlig patient, vilket ledningen såg mellan fingrarna med. Det var en helt ideell verksamhet, enligt svärmor.

    Det hon brukar gräma sig över är annars att det inte inträffade ett enda "mirakel" på hospice. Inte en enda feldiagnosticering, inte ett enda spontant tillfrisknande. På 20 000 personer.
  16. 8
    Svärmor jobbade inom terminalvården i Lund i 35 år. Ca 20 000 dog under den perioden, många efter endast några dagar. Så det hanns väl hursomhelst inte med mycket sex där.

    Svärmor utbildade sig som prostatamassör (förekommer inte numera), för att lindra smärtor hos de som hade prostatacancer, och inte fått prostatan bortopererad. Det blev väl ett och annat stånd och kanske ett och annat (blodigt) sprut, men det var dåligt med det också. Hon berättade om en kollega som brukade runka en och annan manlig patient, vilket ledningen såg mellan fingrarna med. Det var en helt ideell verksamhet, enligt svärmor.

    Det hon brukar gräma sig över är annars att det inte inträffade ett enda "mirakel" på hospice. Inte en enda feldiagnosticering, inte ett enda spontant tillfrisknande. På 20 000 personer.
  17. Medlem sedan
    Nov 2015
    #9
    På de hospice jag känner till hamnar du om din förväntade överlevnad är 7-10 dagar. Jag har hittills inte träffat någon som klarat att ligga under sin allra sista tid. Jag tror att det är bättre att prova andra marknader.....
  18. 9
    På de hospice jag känner till hamnar du om din förväntade överlevnad är 7-10 dagar. Jag har hittills inte träffat någon som klarat att ligga under sin allra sista tid. Jag tror att det är bättre att prova andra marknader.....
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #10
  20. 10
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Oj, hoppas att det inte är så "illa" överallt med hospice-platser, för nog kan det finnas behov att detta under längre tid än knappt ens två veckor, även om man kanske har byggt ut bra vård-i-hemmet varianter.

    Min mamma var på hospice i mer än 2 månader och det var en stor trygghet för henne (och väldigt oroligt innan man gick från det finns ingen chans att du får plats på hospice tills man flyttade henne dit direkt från sjukhuset). Vill minnas att flera andra som fanns där samtidigt också var där längre tid än 2 veckor.
  22. 11
    Oj, hoppas att det inte är så "illa" överallt med hospice-platser, för nog kan det finnas behov att detta under längre tid än knappt ens två veckor, även om man kanske har byggt ut bra vård-i-hemmet varianter.

    Min mamma var på hospice i mer än 2 månader och det var en stor trygghet för henne (och väldigt oroligt innan man gick från det finns ingen chans att du får plats på hospice tills man flyttade henne dit direkt från sjukhuset). Vill minnas att flera andra som fanns där samtidigt också var där längre tid än 2 veckor.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Finns nog andra typer av boenden / situationer där ev sexköp / tjänster av den typen är betydligt mer efterfrågade. På hospice erbjuds man nog normalt inte plats förrän alla andra möjligheter är uttömda (inkl vård i hemmet).
  24. 12
    Finns nog andra typer av boenden / situationer där ev sexköp / tjänster av den typen är betydligt mer efterfrågade. På hospice erbjuds man nog normalt inte plats förrän alla andra möjligheter är uttömda (inkl vård i hemmet).
  25. Medlem sedan
    Nov 2015
    #13
    Det är väldigt olika i landet och olika för olika åldrar och diagnoser .Det vsr drför jag skrev, de jag har erfarenhet av. Det gäller Sthlm och mestadels cancer i slutstadie.
  26. 13
    Det är väldigt olika i landet och olika för olika åldrar och diagnoser .Det vsr drför jag skrev, de jag har erfarenhet av. Det gäller Sthlm och mestadels cancer i slutstadie.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Jag förstår inte riktigt? Skulle det vara som någon slags "sista vilja"? Det är ju inte någon mänsklig rättighet att få sex oavsett...
  28. 14
    Jag förstår inte riktigt? Skulle det vara som någon slags "sista vilja"? Det är ju inte någon mänsklig rättighet att få sex oavsett...
  29. Medlem sedan
    Sep 2016
    #15
    Jag tror att hatshepsut menar innan man hamnar på hospice.

    @- Lillan -: nej det det inte men att ha sex är tillräckligt underbart för att vara önsketänkande.
    Men jag tror inte att den upplevelsen skulle vara särskilt önsketänkande för den andra.

    De hypotetiska sista önskningarna
    1. Att det är över när jag inte orkar mer.
    2. Mycket morfin.
    3. Att slippa vara en belastning för närstående och övriga.
    4. Slippa fundera på tråkiga saker, tror att morfinet fixar det.

    I det läget finns det ingen återvändo, jag tror att jag skulle sätta livskvalitet före det mesta.
    Tanken på att hoppa fallskärm med ryggsäck eller köra trimmad gokart på motorväg verkar mer lockande än hospice.
  30. 15
    Jag tror att hatshepsut menar innan man hamnar på hospice.

    @- Lillan -: nej det det inte men att ha sex är tillräckligt underbart för att vara önsketänkande.
    Men jag tror inte att den upplevelsen skulle vara särskilt önsketänkande för den andra.

    De hypotetiska sista önskningarna
    1. Att det är över när jag inte orkar mer.
    2. Mycket morfin.
    3. Att slippa vara en belastning för närstående och övriga.
    4. Slippa fundera på tråkiga saker, tror att morfinet fixar det.

    I det läget finns det ingen återvändo, jag tror att jag skulle sätta livskvalitet före det mesta.
    Tanken på att hoppa fallskärm med ryggsäck eller köra trimmad gokart på motorväg verkar mer lockande än hospice.
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Alltså, de döende människor jag träffat har inte varit kontaktbara särskilt långa stunder i taget. Min farmor låg mestadels nedsövd för hon hade så mycket ångest, svärfar var nog inte vaken alls de sista dygnen.

    Så svaret på din fråga skulle nog bli att det öht inte är en marknad.
  32. 16
    Alltså, de döende människor jag träffat har inte varit kontaktbara särskilt långa stunder i taget. Min farmor låg mestadels nedsövd för hon hade så mycket ångest, svärfar var nog inte vaken alls de sista dygnen.

    Så svaret på din fråga skulle nog bli att det öht inte är en marknad.
  33. Medlem sedan
    Feb 2016
    #17
    Karriärbyte?
  34. 17
    Karriärbyte?
  35. Medlem sedan
    Oct 2015
    #18
    Lite så var min fundering, tackar för svar. Jag tänker att det har förekommit och förekommer. Oavsett om det är reda pengar inblandade.

    Det lät som du skriver väldigt tunnsått med mirakel.
  36. 18
    Lite så var min fundering, tackar för svar. Jag tänker att det har förekommit och förekommer. Oavsett om det är reda pengar inblandade.

    Det lät som du skriver väldigt tunnsått med mirakel.
  37. Medlem sedan
    Oct 2015
    #19
    Nej, tanken var ju om man fortfarande orkade.
  38. 19
    Nej, tanken var ju om man fortfarande orkade.
  39. Medlem sedan
    Oct 2015
    #20
    Ingen mänsklig rättighet. Men jag funderade över hur det kan fungera.
  40. 20
    Ingen mänsklig rättighet. Men jag funderade över hur det kan fungera.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar