Skaffa bankkort till barn
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Skaffa bankkort till barn

    Ett av mina barn vill ha bankkort, jag har Swedbank och tänker att då skaffar jag det där till honom.
    Hur gör man när man skaffar det första bankkortet till sina barn? Går jag till banken själv eller måste han följa med?
    Hur gjorde ni andra?
  2. 1
    Skaffa bankkort till barn Ett av mina barn vill ha bankkort, jag har Swedbank och tänker att då skaffar jag det där till honom.
    Hur gör man när man skaffar det första bankkortet till sina barn? Går jag till banken själv eller måste han följa med?
    Hur gjorde ni andra?
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Jag har nyss skaffat bankkort till dottern, har också Swedbank. Vi gick dit tillsammans hon och jag, men vet inte om det är nödvändigt att barnet följer med.
  4. 2
    Jag har nyss skaffat bankkort till dottern, har också Swedbank. Vi gick dit tillsammans hon och jag, men vet inte om det är nödvändigt att barnet följer med.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Åh tack. Var det du som skrev på pappren? Jag tänkte på om de själva ska skriva under nåt eller om jag kan kila dit själv i morgon.
  6. 3
    Åh tack. Var det du som skrev på pappren? Jag tänkte på om de själva ska skriva under nåt eller om jag kan kila dit själv i morgon.
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4
    Ja, det var jag som skrev på, kan inte påminna mig om att hon skrev på något.
  8. 4
    Ja, det var jag som skrev på, kan inte påminna mig om att hon skrev på något.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Tack så mycket, då går jag till banken i morgon.
  10. 5
    Tack så mycket, då går jag till banken i morgon.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Eftersom man även får legitimation "på köpet" när man fixar bankkort till barnen i vår Sparbank (och gissningsvis även i Swedbank), så var sonen med när han fick sitt. Vi installerade då även mobilbanken, bank-id och swish på hans telefon och jag skrev under (även om han också fick göra det av pedagogiska skäl...).
  12. 6
    Eftersom man även får legitimation "på köpet" när man fixar bankkort till barnen i vår Sparbank (och gissningsvis även i Swedbank), så var sonen med när han fick sitt. Vi installerade då även mobilbanken, bank-id och swish på hans telefon och jag skrev under (även om han också fick göra det av pedagogiska skäl...).
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Vi gick dit ihop och både dotter (då ca 10 år) och vi föräldrar skrev under. Jag tyckte det var nyttigt för barnet att ha en inbokad tid (ca 1 h) och få info rent allmänt och känna att hon var huvudperson med ansvar.
  14. 7
    Vi gick dit ihop och både dotter (då ca 10 år) och vi föräldrar skrev under. Jag tyckte det var nyttigt för barnet att ha en inbokad tid (ca 1 h) och få info rent allmänt och känna att hon var huvudperson med ansvar.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Precis vad jag menade med "pedagogisk underskrift" Helt rätt att visa barnet att det är ett ansvar man får...
  16. 8
    Precis vad jag menade med "pedagogisk underskrift" Helt rätt att visa barnet att det är ett ansvar man får...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar