Hög puls...lågt tryck??
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Hög puls...lågt tryck??

    80/47, puls 103?

    Någon dom vet hur det kan bli så? Birde inte trycket öka med pulsen??
  2. 1
    Hög puls...lågt tryck?? 80/47, puls 103?

    Någon dom vet hur det kan bli så? Birde inte trycket öka med pulsen??
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Kan bero på flera orsaker. Allt från infektion i kroppen till inre blödning och sepsis.
  4. 2
    Kan bero på flera orsaker. Allt från infektion i kroppen till inre blödning och sepsis.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Okej, jag tänkte trycket blev högre också.

    Först var det jag som hade så. Samt svårt att andas. Var till VC för två veckor sen. Nu har även maken fått dylikt sedan en vecka tillbaka. Fast han har inte lika hög puls som jag har.

    Får ringa vårdcentralen på måndag.....känns som om vi är världens ksvb-kärringar då vi båda är i femtioårsåldern.
  6. 3
    Okej, jag tänkte trycket blev högre också.

    Först var det jag som hade så. Samt svårt att andas. Var till VC för två veckor sen. Nu har även maken fått dylikt sedan en vecka tillbaka. Fast han har inte lika hög puls som jag har.

    Får ringa vårdcentralen på måndag.....känns som om vi är världens ksvb-kärringar då vi båda är i femtioårsåldern.
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #4
    Jobbiga är att dt blir värre. Andnöden. Att man inte får luft.

    Att bli andfådd är en sak. Men att det tar emot att dra in andan....
  8. 4
    Jobbiga är att dt blir värre. Andnöden. Att man inte får luft.

    Att bli andfådd är en sak. Men att det tar emot att dra in andan....
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Har du ringt VC? Vad sa de?
  10. 5
    Har du ringt VC? Vad sa de?
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Jag steg upp imorse. laddade för att ringa. Men gjorde inte det.

    Liksom finns ju inget att ta på. Inga benpipor som sticker ut. Sen var jag ju där för två veckor sen...läkaren gjorde ju åtgärder då....

    Gnällkärring blir jag ju.
  12. 6
    Jag steg upp imorse. laddade för att ringa. Men gjorde inte det.

    Liksom finns ju inget att ta på. Inga benpipor som sticker ut. Sen var jag ju där för två veckor sen...läkaren gjorde ju åtgärder då....

    Gnällkärring blir jag ju.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Mm jag känner igen det där med att det är diffusa symtom, inget konkreta att ta på. Men likväl mår man inte helt bra.
  14. 7
    Mm jag känner igen det där med att det är diffusa symtom, inget konkreta att ta på. Men likväl mår man inte helt bra.
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Ringde i onsdags efter påtryckningar från maken.

    Var på besök idag. Ingen lösning till mina problem (andnöd/tryck över bröstet vid minimal ansträngning). TWAR utreddes.....men var såklart inte det efter kontrollerna. Fick ngn slags kortisionspray i avvaktan på datortomografi.
  16. 8
    Ringde i onsdags efter påtryckningar från maken.

    Var på besök idag. Ingen lösning till mina problem (andnöd/tryck över bröstet vid minimal ansträngning). TWAR utreddes.....men var såklart inte det efter kontrollerna. Fick ngn slags kortisionspray i avvaktan på datortomografi.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar