Frisörer är lurade?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Frisörer är lurade?

    Just nu har jag löshår i massor. Ska schamponeras, inpackas och balsameras med skitdyra produkter.

    Samt att man ska använda ngn slags olja en gång per dag för fukt. Samt en annan produkt två ggr per dag för fukt.

    Oljan är uttorkande pga alkoholinnehåll. Även märkt det genom empiriska tester.

    Fattar inte hur frisersalongerna verkar tro att det som de säljer är helt viktigt och att säljsnacket är sant....

    För inte lurar väl min frisör mig???
  2. 1
    Frisörer är lurade? Just nu har jag löshår i massor. Ska schamponeras, inpackas och balsameras med skitdyra produkter.

    Samt att man ska använda ngn slags olja en gång per dag för fukt. Samt en annan produkt två ggr per dag för fukt.

    Oljan är uttorkande pga alkoholinnehåll. Även märkt det genom empiriska tester.

    Fattar inte hur frisersalongerna verkar tro att det som de säljer är helt viktigt och att säljsnacket är sant....

    För inte lurar väl min frisör mig???
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Jo mer de själva tror på det desto mer övertygande är de i sitt säljsnack

    Nu har jag ingen aning om exakt vad som krävs för att sköta löshår men att aldrig tro rakt av på vad folk som försöker sälja till en är väl en god ide i de flesta sammanhang. Jag är en hopplös kund som alltid tackar nej till alla extra grejer som folk försöker sälja på en. Jag säger att jag redan har, inte behöver osv och tar själv reda på exakt vad jag vill köpa och även var jag köper in produkten. Som sagt - ingen bra kund.
  4. 2
    Jo mer de själva tror på det desto mer övertygande är de i sitt säljsnack

    Nu har jag ingen aning om exakt vad som krävs för att sköta löshår men att aldrig tro rakt av på vad folk som försöker sälja till en är väl en god ide i de flesta sammanhang. Jag är en hopplös kund som alltid tackar nej till alla extra grejer som folk försöker sälja på en. Jag säger att jag redan har, inte behöver osv och tar själv reda på exakt vad jag vill köpa och även var jag köper in produkten. Som sagt - ingen bra kund.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Nejmeneller hur! :P

    Men om de avsäger sig garanti annars så lär man ju köpa de skitdyra grejorna.....
  6. 3
    Nejmeneller hur! :P

    Men om de avsäger sig garanti annars så lär man ju köpa de skitdyra grejorna.....
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Garanti på vad? Jag har då aldrig fått nån garanti när jag varit hos frisören.
  8. 4
    Garanti på vad? Jag har då aldrig fått nån garanti när jag varit hos frisören.
  9. Pyssling
    #5
    Garanti när man har satt i löshår trodde jag att de flesta frisörer hade? Förutsatt att man följer deras rek på produkter då....
  10. 5
    Garanti när man har satt i löshår trodde jag att de flesta frisörer hade? Förutsatt att man följer deras rek på produkter då....
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Aha. Ja löshår har jag aldrig haft så det vet jag inget om
  12. 6
    Aha. Ja löshår har jag aldrig haft så det vet jag inget om
  13. Pyssling
    #7
    Det var det som ts handlade om och som hon sen menade med garanti på, fattade jag det som

    Jag har heller aldrig haft löshår, har aldrig ens behövt, mitt eget är alldeles tillräckligt långt och mycket som det är
  14. 7
    Det var det som ts handlade om och som hon sen menade med garanti på, fattade jag det som

    Jag har heller aldrig haft löshår, har aldrig ens behövt, mitt eget är alldeles tillräckligt långt och mycket som det är
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Jag skulle gärna ha både längre och tjockare hår. Eller ja,,,vill bara ha längre om det också vore tjockare. Som det är nu blir det bara långt och tunt, ihopdraget i en tanig tofs. Så jag passar bättre i page med den kvalitén jag har på håret nu.
    Men löshår? Nej det känns långt borta för mig.
  16. 8
    Jag skulle gärna ha både längre och tjockare hår. Eller ja,,,vill bara ha längre om det också vore tjockare. Som det är nu blir det bara långt och tunt, ihopdraget i en tanig tofs. Så jag passar bättre i page med den kvalitén jag har på håret nu.
    Men löshår? Nej det känns långt borta för mig.
  17. Medlem sedan
    Apr 2001
    #9
    Jag vet inte hur löshår funkar och om det kräver en massa specialbehandlingar men i allmänhet är ju frisörernas produkter vansinnigt mycket dyrare än de du hittar ute i dagligvaruhandeln. Jag kanske är supersnål men när någon föreslår ett schampo för tvåhundra spänn känner jag mig sällan sugen. När de tvättar håret på salongen känns det inte ett dugg annorlunda mot när jag tvättar hemma med mitt trettiokronors schampo.
  18. 9
    Jag vet inte hur löshår funkar och om det kräver en massa specialbehandlingar men i allmänhet är ju frisörernas produkter vansinnigt mycket dyrare än de du hittar ute i dagligvaruhandeln. Jag kanske är supersnål men när någon föreslår ett schampo för tvåhundra spänn känner jag mig sällan sugen. När de tvättar håret på salongen känns det inte ett dugg annorlunda mot när jag tvättar hemma med mitt trettiokronors schampo.
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Om det räckte med 200kr....här ska jag ha schampoo, balsam, inpackning,färgbomb, sprayolja (som innehåller alkohol = torkar ut som fan enligt mina tester), extra fuktkräm för varje morgon och kväll, torrschampo, wetbrush och svinhårsborste.

    Kostar mellan 300-500 kr/styck. Iofs behöver jag inte köpa borstarna varje gång.
  20. 10
    Om det räckte med 200kr....här ska jag ha schampoo, balsam, inpackning,färgbomb, sprayolja (som innehåller alkohol = torkar ut som fan enligt mina tester), extra fuktkräm för varje morgon och kväll, torrschampo, wetbrush och svinhårsborste.

    Kostar mellan 300-500 kr/styck. Iofs behöver jag inte köpa borstarna varje gång.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Jag brukar alltid köpa schampoo på Coop typ, inte använda annat.....
  22. 11
    Jag brukar alltid köpa schampoo på Coop typ, inte använda annat.....
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Ja, som pyssling skrev.
  24. 12
    Ja, som pyssling skrev.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar