Vegetarianer här?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2012
    #1

    Vegetarianer här?

    Halloj.
    Nyfiken...om ni ska äta en ost/skinkfralla som ni givetvis inte då vill äta skinkan på.
    Är det då ok att ta bort den , eller den får helst inte legat på frallan alls?
  2. 1
    Vegetarianer här? Halloj.
    Nyfiken...om ni ska äta en ost/skinkfralla som ni givetvis inte då vill äta skinkan på.
    Är det då ok att ta bort den , eller den får helst inte legat på frallan alls?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Jag hade inte ätit den, inte bara av vetskap om att det legat en skiva skinka där utan även för att den faktiskt ger spår ifrån sig. En ostskiva som legat ihop med en skiva skinka smakar ofta skinka. Å andra sidan hade jag inte ätit en ostfralla utan skinka heller om jag inte vetat att osten var utan löpe så...

    Men även (lakto)vegetarianer är ju individer och det finns nog en hel del som skulle ätit efter att skinkan tagits bort.
  4. 2
    Jag hade inte ätit den, inte bara av vetskap om att det legat en skiva skinka där utan även för att den faktiskt ger spår ifrån sig. En ostskiva som legat ihop med en skiva skinka smakar ofta skinka. Å andra sidan hade jag inte ätit en ostfralla utan skinka heller om jag inte vetat att osten var utan löpe så...

    Men även (lakto)vegetarianer är ju individer och det finns nog en hel del som skulle ätit efter att skinkan tagits bort.
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Nej, jag äter inte en macka där skinkan plockats bort. Då avstår jag hellre helt.
  6. 3
    Nej, jag äter inte en macka där skinkan plockats bort. Då avstår jag hellre helt.
  7. Medlem sedan
    Jun 2012
    #4
    Förstår verkligen era tankar.Jag tycker om att få veta mer om allt möjligt��.
    Hur känner ni, om ni är gäst hos någon och får tex quorn .Hur tänker ni då det gäller stekjärnet.Att där tidigare stekts kött?
  8. 4
    Förstår verkligen era tankar.Jag tycker om att få veta mer om allt möjligt��.
    Hur känner ni, om ni är gäst hos någon och får tex quorn .Hur tänker ni då det gäller stekjärnet.Att där tidigare stekts kött?
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Har stekpannan diskats emellan så är det inget problem.
  10. 5
    Har stekpannan diskats emellan så är det inget problem.
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Tidigare?
    Det bör diskas mellan.
    Men om du menar att det är diskat och tidigare har använts till kött är det inget problem.

    Jag skulle inte steka fisk efter pannbiff heller utan att diska mellan.
  12. 6
    Tidigare?
    Det bör diskas mellan.
    Men om du menar att det är diskat och tidigare har använts till kött är det inget problem.

    Jag skulle inte steka fisk efter pannbiff heller utan att diska mellan.
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    Jag säger som de andra, har det diskats så går det bra. Andra i min familj äter kött och vi har inte helt separata kastruller/stekpannor.
  14. 7
    Jag säger som de andra, har det diskats så går det bra. Andra i min familj äter kött och vi har inte helt separata kastruller/stekpannor.
  15. Medlem sedan
    Jun 2012
    #8
    Ok.Då är jag lite klokare ,tack.
  16. 8
    Ok.Då är jag lite klokare ,tack.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar