Långhelg och man kan sova länge
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Långhelg och man kan sova länge

    men vaknar kl 7, känner ni igen!
    Nåja huset är tyst och stilla och man kan dricka sitt morgonkaffe i fred. Gissar att familjen sover till 10 innan de vaknar. Så jag ska väl jobba lite på min uppsats som vanligt på helgerna...det går sakta men framåt ändå, men sakta....( att läsa 50% på sin fritid var kanske så där smart valt!)
    Vi har strålande sol här och på dagens agenda står inoljning av altan och trädgårdsarbete. Annars är vi lyckligt planlösa hela helgen.
    Ni då?
  2. 1
    Långhelg och man kan sova länge men vaknar kl 7, känner ni igen!
    Nåja huset är tyst och stilla och man kan dricka sitt morgonkaffe i fred. Gissar att familjen sover till 10 innan de vaknar. Så jag ska väl jobba lite på min uppsats som vanligt på helgerna...det går sakta men framåt ändå, men sakta....( att läsa 50% på sin fritid var kanske så där smart valt!)
    Vi har strålande sol här och på dagens agenda står inoljning av altan och trädgårdsarbete. Annars är vi lyckligt planlösa hela helgen.
    Ni då?
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Vaknade av klockan nu 8

    har djur som ska matas.

    Idag blir det en träff med mamma och några av syskonen samt deras barn.

    Lite städning.

    Jag jobbar fredag och söndag.

    Barnen och mannen är lediga.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    Vaknade av klockan nu 8 har djur som ska matas.

    Idag blir det en träff med mamma och några av syskonen samt deras barn.

    Lite städning.

    Jag jobbar fredag och söndag.

    Barnen och mannen är lediga.
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Jag vaknar alltid litet efter 5, precis som på vardagarna när jag behöver upp till jobbet och visst är det litet tröttsamt!

    Vi har just gjort om köket till en målarstudio genom att täcka möbler och golv. Äldsta har inlämning på ett oljeportträtt nästa vecka och skall måla klart det hemma i helgen. Senare idag skall vi se musikalen Billy Elliot. Barnen fick det i julklapp och äntligen är det dags. Jag skall jobba några timmar i morgon för att komma ikapp men i övrigt är helgen oplanerad. Kanske tar vi en tur till en handelsträdgård och köper litet nya uteväxter, vi får se.
  6. 3
    Jag vaknar alltid litet efter 5, precis som på vardagarna när jag behöver upp till jobbet och visst är det litet tröttsamt!

    Vi har just gjort om köket till en målarstudio genom att täcka möbler och golv. Äldsta har inlämning på ett oljeportträtt nästa vecka och skall måla klart det hemma i helgen. Senare idag skall vi se musikalen Billy Elliot. Barnen fick det i julklapp och äntligen är det dags. Jag skall jobba några timmar i morgon för att komma ikapp men i övrigt är helgen oplanerad. Kanske tar vi en tur till en handelsträdgård och köper litet nya uteväxter, vi får se.
  7. Pyssling
    #4
    Fick du ingen tid alls till studier på arbetstid, låter jobbigt med 50% på fritiden.

    Vi är iväg på en liten utflykt, kom till Gränna i går eftermiddag och stannar till imorgon. Har precis avnjutit en lång slö hotellfrukost. Vi tog skåpbilen hit för att få med oss motorcykel så frampå dagen blir det en mc-tur på de fina vägarna här omkring. Efter det är väl planen lite bastu och bubbelbad innan middagen, lagom sysselsättning en ledig dag ��

    Lycka till med uppsatsskrivandet!
  8. 4
    Fick du ingen tid alls till studier på arbetstid, låter jobbigt med 50% på fritiden.

    Vi är iväg på en liten utflykt, kom till Gränna i går eftermiddag och stannar till imorgon. Har precis avnjutit en lång slö hotellfrukost. Vi tog skåpbilen hit för att få med oss motorcykel så frampå dagen blir det en mc-tur på de fina vägarna här omkring. Efter det är väl planen lite bastu och bubbelbad innan middagen, lagom sysselsättning en ledig dag ��

    Lycka till med uppsatsskrivandet!
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Sover alltid...

    länge och vaknar aldrig tidigt. Oftast vaknar jag till liv mellan 10-11 för att gå upp och göra frukost och sen bli liggandes i soffan. Kan inte fatta vad det är med folk som måste upp kl 6-7 för att sen städa hela huset, storhandla och baka sju sorters kakor innan kl 11, stört i min värld.

    Har som vanligt inga planer alls, har inga planer det närmaste året heller för den delen mer än att överleva dagen.

    Gött med sol och värme.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Sover alltid... länge och vaknar aldrig tidigt. Oftast vaknar jag till liv mellan 10-11 för att gå upp och göra frukost och sen bli liggandes i soffan. Kan inte fatta vad det är med folk som måste upp kl 6-7 för att sen städa hela huset, storhandla och baka sju sorters kakor innan kl 11, stört i min värld.

    Har som vanligt inga planer alls, har inga planer det närmaste året heller för den delen mer än att överleva dagen.

    Gött med sol och värme.
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    jo men rätt lite, ca 1 timme per poäng i instuderingstid ( 15 p) så en del fritid blir det ju, men det visste jag såklart. Och de tär kul
    Mysigt med Gränna, riktigt fin stad. Trevlig helg
  12. 6
    jo men rätt lite, ca 1 timme per poäng i instuderingstid ( 15 p) så en del fritid blir det ju, men det visste jag såklart. Och de tär kul
    Mysigt med Gränna, riktigt fin stad. Trevlig helg
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    oj går hon på konstskola eller är det i vanliga skolan? Kul i alla fall!
  14. 7
    oj går hon på konstskola eller är det i vanliga skolan? Kul i alla fall!
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    inser att jag nog också måste in och jobba några timmar någon av dagarna. Trevlig helg
  16. 8
    inser att jag nog också måste in och jobba några timmar någon av dagarna. Trevlig helg
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    nåja städa eller baka försöker jag undvika ( städhjälp och köpebröd är mer min grej!)
    Hoppas du får en skön dag i solen!
  18. 9
    nåja städa eller baka försöker jag undvika ( städhjälp och köpebröd är mer min grej!)
    Hoppas du får en skön dag i solen!
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Tack detsamma...

    jag håller mig nog inne vid datorn resten av dagen, solen är överskattad
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Tack detsamma... jag håller mig nog inne vid datorn resten av dagen, solen är överskattad
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11
    Nej, inget så avancerat som konstskola. Det är bara gymnasiet, men med bildinriktning.
  22. 11
    Nej, inget så avancerat som konstskola. Det är bara gymnasiet, men med bildinriktning.
  23. Medlem sedan
    Nov 2000
    #12
    Jag har ägnat ett par lediga dagar åt att måla om köksbordet och kökssoffan så de passar in i vårt nya kök. Det blev så himla fint! Denna helgen ska jag jobba fr och lö natt. På söndag blir det att besöka stan och matmarknaden som går av stapeln i helgen.
  24. 12
    Jag har ägnat ett par lediga dagar åt att måla om köksbordet och kökssoffan så de passar in i vårt nya kök. Det blev så himla fint! Denna helgen ska jag jobba fr och lö natt. På söndag blir det att besöka stan och matmarknaden som går av stapeln i helgen.
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Vi somnade sent i går, så det blev sovmorgon här. Jag vaknade dock och hörde när dottern gav sig i väg vid 8 tiden. Sen somnade jag om till 10 tiden, det var så skönt och behövligt.
    Jag har ägnat mig åt att tvätta och hänga tvätt, alla kids är ute på vift i det fina vädret.
  26. 13
    Vi somnade sent i går, så det blev sovmorgon här. Jag vaknade dock och hörde när dottern gav sig i väg vid 8 tiden. Sen somnade jag om till 10 tiden, det var så skönt och behövligt.
    Jag har ägnat mig åt att tvätta och hänga tvätt, alla kids är ute på vift i det fina vädret.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Har nyss kommit hem efter en inköpsrunda med maken, viktigaste var nog de två flaken med Pepsi Max . Nu ska jag käka bufférester sedan sommarfesten med kollegorna igår halvliggandes i sängen där jag lär stanna resten av dagen.

    Maken jobbar imorron men sen får helgen ägnas åt hemma-fix.
  28. 14
    Har nyss kommit hem efter en inköpsrunda med maken, viktigaste var nog de två flaken med Pepsi Max . Nu ska jag käka bufférester sedan sommarfesten med kollegorna igår halvliggandes i sängen där jag lär stanna resten av dagen.

    Maken jobbar imorron men sen får helgen ägnas åt hemma-fix.
  29. Medlem sedan
    Apr 2001
    #15
    Picknick med klassen i dag, det kör vi alltid till kristi flygare. I morgon ska jag jobba, lördag är det festligheter och söndag växtmarknad.

    Ibland tänker jag att det är lite pensionärsstuk över tillvaron, vi gör som en större grej åt gången. För tio år sedan hade vi utan problem sjutton grejer på gång samtidigt men numer, nääää. Moderaten körde några varv med gräsklipparen när vi kom hem från picknicken sen sa han gud vad jag är trött, jag kollar om grannen vill ha en pilsner
  30. 15
    Picknick med klassen i dag, det kör vi alltid till kristi flygare. I morgon ska jag jobba, lördag är det festligheter och söndag växtmarknad.

    Ibland tänker jag att det är lite pensionärsstuk över tillvaron, vi gör som en större grej åt gången. För tio år sedan hade vi utan problem sjutton grejer på gång samtidigt men numer, nääää. Moderaten körde några varv med gräsklipparen när vi kom hem från picknicken sen sa han gud vad jag är trött, jag kollar om grannen vill ha en pilsner
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16

    Önskar dig detsamma :)

    Hoppas det inte blir så många timmar du måste jobba.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  32. 16
    Önskar dig detsamma :) Hoppas det inte blir så många timmar du måste jobba.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Nej, jag känner inte igen det. När jag är ledig vaknar jag oftast tidigt på morgonen av att jag behöver kissa. Då går jag på toan och sen somnar jag om igen
  34. 17
    Nej, jag känner inte igen det. När jag är ledig vaknar jag oftast tidigt på morgonen av att jag behöver kissa. Då går jag på toan och sen somnar jag om igen
  35. Medlem sedan
    Sep 2003
    #18
    Ja, jag vaknar alltid tidigt oavsett hur sent jag somnat kvällen innan. Någon långhelg har vi inte här för både mannen och jag jobbade både igår och idag så vår helg börjar typ nu.
    Vi ska fira tre födelsedagar och en civilingenjörsexamen i helgen, så i eftermiddag ska vi iväg och fixa presenter för det har vi inte hunnit innan.
    På måndag är jag ledig och då tänker jag inte göra något alls.
  36. 18
    Ja, jag vaknar alltid tidigt oavsett hur sent jag somnat kvällen innan. Någon långhelg har vi inte här för både mannen och jag jobbade både igår och idag så vår helg börjar typ nu.
    Vi ska fira tre födelsedagar och en civilingenjörsexamen i helgen, så i eftermiddag ska vi iväg och fixa presenter för det har vi inte hunnit innan.
    På måndag är jag ledig och då tänker jag inte göra något alls.
  37. Medlem sedan
    Oct 2014
    #19
    Åh måla möbler är kul! Just nu har jag inget inget sånt projekt och jag drömmer lite om att lära mig klä om möbler !
  38. 19
    Åh måla möbler är kul! Just nu har jag inget inget sånt projekt och jag drömmer lite om att lära mig klä om möbler !
  39. Medlem sedan
    Oct 2014
    #20
    Galet fint väder. Härligt !
  40. 20
    Galet fint väder. Härligt !
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar