Ringer ni upp?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Ringer ni upp?

    Ringer ni upp om okända nummer har ringt er?


    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sor...somalia-samtal
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  2. 1
    Ringer ni upp? Ringer ni upp om okända nummer har ringt er?


    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sor...somalia-samtal
  3. Medlem sedan
    Feb 2010
    #2

    I allmänhet inte.

    Har jag tid så kollar jag numret mot eniro eller hitta.se och ser vem det är. Finns numret registrerat och det finns en rimlig chans att personen verkligen har en god anledning att ringa mig, samt att det inte är ett säljsamtal, kanske jag återkopplar, annars får det vara.


    Både jag och Mannen fick för övrigt påringning från Somalia i natt :P
  4. 2
    I allmänhet inte. Har jag tid så kollar jag numret mot eniro eller hitta.se och ser vem det är. Finns numret registrerat och det finns en rimlig chans att personen verkligen har en god anledning att ringa mig, samt att det inte är ett säljsamtal, kanske jag återkopplar, annars får det vara.


    Både jag och Mannen fick för övrigt påringning från Somalia i natt :P
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3
    Nej, de får ringa igen om de vill något.

    Jag fick ett sådant samtal för någon dag sedan, men hörde inte att det ringde då jag var på stan och hade telefonen i väskan med får låg signal på.
  6. 3
    Nej, de får ringa igen om de vill något.

    Jag fick ett sådant samtal för någon dag sedan, men hörde inte att det ringde då jag var på stan och hade telefonen i väskan med får låg signal på.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Nej, inte som regel. Det händer att jag kollar numret och verkar det som de vill något på riktigt så kan jag ringa tillbaka. Samtal med okända landsnummer som jag inte förväntar mig få samtal ifrån svarar jag aldrig på.
  8. 4
    Nej, inte som regel. Det händer att jag kollar numret och verkar det som de vill något på riktigt så kan jag ringa tillbaka. Samtal med okända landsnummer som jag inte förväntar mig få samtal ifrån svarar jag aldrig på.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Nej om det är okända nummer får de ringa igen, även om det är svenska nummer.
  10. 5
    Nej om det är okända nummer får de ringa igen, även om det är svenska nummer.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6

    Kollar

    Citat Ursprungligen postat av Valerina Visa inlägg
    Nej om det är okända nummer får de ringa igen, även om det är svenska nummer.
    Jag kollar numret och även jag har fått samtal 0252.
  12. 6
    Kollar
    Citat Ursprungligen postat av Valerina Visa inlägg
    Nej om det är okända nummer får de ringa igen, även om det är svenska nummer.
    Jag kollar numret och även jag har fått samtal 0252.
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7
    Nej. Är det någon som vill mig något, som ringer ifrån okänt nummer, så får dom lämna ett meddelande på telefonsvararen. Sen kan jag ringa upp.
  14. 7
    Nej. Är det någon som vill mig något, som ringer ifrån okänt nummer, så får dom lämna ett meddelande på telefonsvararen. Sen kan jag ringa upp.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Jo jag kollar också oftast upp numret och verkar det vara nåt viktigt och korrekt ringer jag upp.
    Jag har fått Somalia-samtal både på privata mobiltelefonen och på jobbtelefonen. Men jag hörde inte när de ringde
  16. 8
    Jo jag kollar också oftast upp numret och verkar det vara nåt viktigt och korrekt ringer jag upp.
    Jag har fått Somalia-samtal både på privata mobiltelefonen och på jobbtelefonen. Men jag hörde inte när de ringde
  17. Medlem sedan
    Apr 2001
    #9
    Nej, aldrig fast jag förstår varför människor gör det. Säg att du är äldre, inte ser så himla bra, misstar det för ett av riktnumren i Dalarna, är en av mina elever, av andra anledningar inte hänger med fullt ut eller helt enkelt bara går på rutin.

    Jag tar för vana att slå upp nummer jag inte känner igen, får man ingen träff ringer jag förstås inte upp men ganska ofta handlar det om jobb, klasskompisars föräldrar osv. Förut kunde man ju allas telefonnummer utantill, med mobilernas intåg blev man ju lite mer bekväm.
  18. 9
    Nej, aldrig fast jag förstår varför människor gör det. Säg att du är äldre, inte ser så himla bra, misstar det för ett av riktnumren i Dalarna, är en av mina elever, av andra anledningar inte hänger med fullt ut eller helt enkelt bara går på rutin.

    Jag tar för vana att slå upp nummer jag inte känner igen, får man ingen träff ringer jag förstås inte upp men ganska ofta handlar det om jobb, klasskompisars föräldrar osv. Förut kunde man ju allas telefonnummer utantill, med mobilernas intåg blev man ju lite mer bekväm.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Nej, oftast inte. Jag googlar numren om det är någon jag inte har i kontaktlistan. Ibland är det ju kunder...
  20. 10
    Nej, oftast inte. Jag googlar numren om det är någon jag inte har i kontaktlistan. Ibland är det ju kunder...
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Nej aldrig, det har jag inte tid med eller tid att bry mig om. Jag tänker att den som vill nåt får ringa igen.
  22. 11
    Nej aldrig, det har jag inte tid med eller tid att bry mig om. Jag tänker att den som vill nåt får ringa igen.
  23. Medlem sedan
    Oct 2006
    #12
    Om det är svenska, ja det händer.
  24. 12
    Om det är svenska, ja det händer.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13
    Tack alla för era svar.
  26. 13
    Tack alla för era svar.
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    jo, det gör jag. Det kan vara något som hänt, och då ringer de från ett nummer ajg inte sparat. som när mamma hade trillat o skulle till sjukhuset för att röntgas, då ringde de från sjuksköternaexpen var nummer jag inte hade inlagt. Och d¨var det ju bra att jag kunde ringa tillbaka när ajg inte han spara på en gång.
  28. 14
    jo, det gör jag. Det kan vara något som hänt, och då ringer de från ett nummer ajg inte sparat. som när mamma hade trillat o skulle till sjukhuset för att röntgas, då ringde de från sjuksköternaexpen var nummer jag inte hade inlagt. Och d¨var det ju bra att jag kunde ringa tillbaka när ajg inte han spara på en gång.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar