Göra i sommar mm, enkät
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Göra i sommar mm, enkät

    Efter att ha pluggat ett år nu ska jag åter tillbaka och arbeta på min arbetsplats. Jag kommer jobba 4 - 5 veckor sedan har jag 5 veckors semester sedan jobbar jag några veckor igen efter det återgår jag till studierna för att påbörja mitt andra år av tre.
    Vi ska iväg på semester men har inte bestämt någonting alls, samt att vi funderar på att ha en loppis (har en lokal för detta tillgänglig) någon helg.

    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?
    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).
    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?
    Vilken glass föredrar du?
    Jordgubbar eller hallon?
    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?
    Föredrar du sol eller skugga?
    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
  2. 1
    Göra i sommar mm, enkät Efter att ha pluggat ett år nu ska jag åter tillbaka och arbeta på min arbetsplats. Jag kommer jobba 4 - 5 veckor sedan har jag 5 veckors semester sedan jobbar jag några veckor igen efter det återgår jag till studierna för att påbörja mitt andra år av tre.
    Vi ska iväg på semester men har inte bestämt någonting alls, samt att vi funderar på att ha en loppis (har en lokal för detta tillgänglig) någon helg.

    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?
    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).
    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?
    Vilken glass föredrar du?
    Jordgubbar eller hallon?
    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?
    Föredrar du sol eller skugga?
    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?
    * Eftersom maken ska cykla med Team Rynkeby till Paris i juli och förbereder sig mycket för det, så blir det ungarna och jag som semestrar mest. Vi åker några dagar till Skåne, drar eventuellt upp till Dalarna och åker sedan ner till Paris för att ta emot maken när han cyklar i mål.

    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).
    * Jag älskar Dalarna. Var mycket där som barn med familjen och jobbade även på Bäcka Semesterhem utanför Orsa i en sommar som tonåring. Rogivande och vackert!

    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?
    * Grillat med enkla sallader.

    Vilken glass föredrar du?
    Klings Citronglass

    Jordgubbar eller hallon?
    * Jordgubbar när de bara ska ätas som de är eller till och med direkt från plantan på självplock. Hallon på alla andra sätt (sylt, saft osv).

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?
    * Hatar maneter, så av den anledningen gillar jag inte direkt salta bad efter att det har varit blåsigt... Är uppvuxen vid Vänerns strand, så när jag säger sjö, så är det ju inte precis en liten grumlig damm jag har i tankarna

    Föredrar du sol eller skugga?
    * Sol

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
    * Riktig bok!
  4. 2
    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?
    * Eftersom maken ska cykla med Team Rynkeby till Paris i juli och förbereder sig mycket för det, så blir det ungarna och jag som semestrar mest. Vi åker några dagar till Skåne, drar eventuellt upp till Dalarna och åker sedan ner till Paris för att ta emot maken när han cyklar i mål.

    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).
    * Jag älskar Dalarna. Var mycket där som barn med familjen och jobbade även på Bäcka Semesterhem utanför Orsa i en sommar som tonåring. Rogivande och vackert!

    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?
    * Grillat med enkla sallader.

    Vilken glass föredrar du?
    Klings Citronglass

    Jordgubbar eller hallon?
    * Jordgubbar när de bara ska ätas som de är eller till och med direkt från plantan på självplock. Hallon på alla andra sätt (sylt, saft osv).

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?
    * Hatar maneter, så av den anledningen gillar jag inte direkt salta bad efter att det har varit blåsigt... Är uppvuxen vid Vänerns strand, så när jag säger sjö, så är det ju inte precis en liten grumlig damm jag har i tankarna

    Föredrar du sol eller skugga?
    * Sol

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
    * Riktig bok!
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3
    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?
    Far iväg en vecka. Killarna vill absolut inte resa någonstans så de är hemma och det är jag också i tre veckor efter att jag kommit hem igen.

    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).
    Jag trivs ju med att vandra i Alperna på sommaren men byter ort varje gång så något riktigt smultronställe som jag måste återvända till är det inte. Något sådant har jag inte i Sverige heller.

    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?
    Nej.

    Vilken glass föredrar du?
    89:an. Ja visst ja, den lades ner för 20+ år sedan... Pinnglass äter jag knappt, av paketglass gillar jag Ottoglass som jag inte upplever som lika extremt söt som mycket annan glass.

    Jordgubbar eller hallon?
    Hallon!

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?
    Ingendera, jag är inte badmänniska.

    Föredrar du sol eller skugga?
    Skugga!

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
    Finns det e-böcker? Jaja, OK, det gör det visst men de är definitivt inget alternativ för mig!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?
    Far iväg en vecka. Killarna vill absolut inte resa någonstans så de är hemma och det är jag också i tre veckor efter att jag kommit hem igen.

    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).
    Jag trivs ju med att vandra i Alperna på sommaren men byter ort varje gång så något riktigt smultronställe som jag måste återvända till är det inte. Något sådant har jag inte i Sverige heller.

    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?
    Nej.

    Vilken glass föredrar du?
    89:an. Ja visst ja, den lades ner för 20+ år sedan... Pinnglass äter jag knappt, av paketglass gillar jag Ottoglass som jag inte upplever som lika extremt söt som mycket annan glass.

    Jordgubbar eller hallon?
    Hallon!

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?
    Ingendera, jag är inte badmänniska.

    Föredrar du sol eller skugga?
    Skugga!

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
    Finns det e-böcker? Jaja, OK, det gör det visst men de är definitivt inget alternativ för mig!
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    OK mina svar

    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?
    Det vi har säkert är sommarstugan under ett par veckor, sedan ska jag försöka ta mig till min bästis några dagar, hade hoppats på ett par på Öland, men nu verkar värdparets förhållande i gungning, så jag får ser hur det blir.
    Fyra veckor ledigt är vad jag har den här sommaren.
    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).
    Mitt smultronställe är vår sommarstuga, eftersom jag inte varit på semester utomlands på väldigt länge, så har jag inget utomlands, men fortfarande så kom jag ihåg Isle of Wight och Cornwall som underbara ställen.
    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?
    Så enkelt som möjligt

    Vilken glass föredrar du?
    Citrusglass är nog den smaken jag gillar bäst.

    Jordgubbar eller hallon?
    Går bra både och

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?
    Hav att bada i

    Föredrar du sol eller skugga?
    Vill nog ha tillgång till båda

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
    Riktig bok om jag ska läsa. Den går att läsa i starkt solljus och ljudböcker gillar jag inte, jag blir stressad när jag har ljudet direkt in i örat.
  8. 4
    OK mina svar

    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?
    Det vi har säkert är sommarstugan under ett par veckor, sedan ska jag försöka ta mig till min bästis några dagar, hade hoppats på ett par på Öland, men nu verkar värdparets förhållande i gungning, så jag får ser hur det blir.
    Fyra veckor ledigt är vad jag har den här sommaren.
    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).
    Mitt smultronställe är vår sommarstuga, eftersom jag inte varit på semester utomlands på väldigt länge, så har jag inget utomlands, men fortfarande så kom jag ihåg Isle of Wight och Cornwall som underbara ställen.
    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?
    Så enkelt som möjligt

    Vilken glass föredrar du?
    Citrusglass är nog den smaken jag gillar bäst.

    Jordgubbar eller hallon?
    Går bra både och

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?
    Hav att bada i

    Föredrar du sol eller skugga?
    Vill nog ha tillgång till båda

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
    Riktig bok om jag ska läsa. Den går att läsa i starkt solljus och ljudböcker gillar jag inte, jag blir stressad när jag har ljudet direkt in i örat.
  9. Pyssling
    #5
    Sommarsvar:

    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?

    Vi kommer mest att vara hemma och att vara så mycket lediga som vi kan. Barnbarnen kommer att vara här en hel del då vår dotter pluggar och är ledig hela sommaren, så hon har gott om tid att vara här hos oss då.
    Två veckor ska vi hyra sommarhus på Österlen nästan hela gänget, det blir nästan alla barn, barnbarn, pojk- o flickvänner och så min man och jag, det ska bli kul.
    Sen åker vi väl iväg nån natt då och då själva också, bland annat planerar vi att se Titanic-utställningen i Örebro.

    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).

    Vårt smultronställe i Sverige är helt klart trakten runt Simrishamn, både för kortare och längre semesterar. Utomlands är det nog Fuerteventura för längre semestrar och Köpenhamn för lite kortare turer.

    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?

    Grillad halloumi och sallad är en vanlig lunch/middag på sommaren, men äts inte lika ofta resten av året

    Vilken glass föredrar du?

    Äter sällan glass

    Jordgubbar eller hallon?

    Jordgubbar

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?

    Jag badar extremt sällan utomhus i Sverige, alldeles för kallt för mig Jag kan inte ens komma ihåg när jag badade sist, det var flera år sen tror jag. Det spelade ingen större roll om det var hav eller sjö förr, när jag badade utomhus. Båt åker jag typ aldrig heller.

    Föredrar du sol eller skugga?

    Gärna sol om det inte är _för_ varmt

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?

    Läser mest på mobilen nu för tiden
  10. 5
    Sommarsvar:

    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?

    Vi kommer mest att vara hemma och att vara så mycket lediga som vi kan. Barnbarnen kommer att vara här en hel del då vår dotter pluggar och är ledig hela sommaren, så hon har gott om tid att vara här hos oss då.
    Två veckor ska vi hyra sommarhus på Österlen nästan hela gänget, det blir nästan alla barn, barnbarn, pojk- o flickvänner och så min man och jag, det ska bli kul.
    Sen åker vi väl iväg nån natt då och då själva också, bland annat planerar vi att se Titanic-utställningen i Örebro.

    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).

    Vårt smultronställe i Sverige är helt klart trakten runt Simrishamn, både för kortare och längre semesterar. Utomlands är det nog Fuerteventura för längre semestrar och Köpenhamn för lite kortare turer.

    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?

    Grillad halloumi och sallad är en vanlig lunch/middag på sommaren, men äts inte lika ofta resten av året

    Vilken glass föredrar du?

    Äter sällan glass

    Jordgubbar eller hallon?

    Jordgubbar

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?

    Jag badar extremt sällan utomhus i Sverige, alldeles för kallt för mig Jag kan inte ens komma ihåg när jag badade sist, det var flera år sen tror jag. Det spelade ingen större roll om det var hav eller sjö förr, när jag badade utomhus. Båt åker jag typ aldrig heller.

    Föredrar du sol eller skugga?

    Gärna sol om det inte är _för_ varmt

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?

    Läser mest på mobilen nu för tiden
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    Jag ska ha 6 veckors ledigt och den spenderas först två veckor i Grekland och resten hemma . Blir säkert någon utflykt sverige men inget planerat.
    Mitt smultronställe i Sverige är Roslagen.
    Utanför sverige...hm en liten olivgård mitt på Sicilien uppe i bergen. Eller en underbar liten strand utifrån Parga. Eller i en park utmed Seine i Paris. Hopplöst kan inte välja !
    Vi grillar mer än annars och äter mycket mer kall mat.
    Äter nästan ingen glass
    Hallon, nyplockade hos min pappa
    Sjö faktiskt! Men älskar havet oxå.
    Sol
    Riktigt bok
  12. 6
    Jag ska ha 6 veckors ledigt och den spenderas först två veckor i Grekland och resten hemma . Blir säkert någon utflykt sverige men inget planerat.
    Mitt smultronställe i Sverige är Roslagen.
    Utanför sverige...hm en liten olivgård mitt på Sicilien uppe i bergen. Eller en underbar liten strand utifrån Parga. Eller i en park utmed Seine i Paris. Hopplöst kan inte välja !
    Vi grillar mer än annars och äter mycket mer kall mat.
    Äter nästan ingen glass
    Hallon, nyplockade hos min pappa
    Sjö faktiskt! Men älskar havet oxå.
    Sol
    Riktigt bok
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Jag hoppas få vara ledig 8 v. Vi har inte styrt upp några planer än. Vi vill fjällvandra men det hänger lite på hur mycket ork jag har eftersom jag måste orka bära tung ryggsäck då barnen är så pass små. Jag håller på och få till en fungerande medicinering med levaxin.

    Annars är väl planerna att vara i sommarstugan och pyssla i trädgården och läsa. I morgon ska det skördas rabarber och göras paj.

    Jag tycker om att vara på de flesta platser faktiskt, kan tänka mig stad, landsbygd, hav, sjö , skog och fjäll.

    Läser böcker när jag äe ledig. Hoppas orka pyssla och sy i sommar för symaskinen har inte fått så mycket motion det senaste halvåret.
  14. 7
    Jag hoppas få vara ledig 8 v. Vi har inte styrt upp några planer än. Vi vill fjällvandra men det hänger lite på hur mycket ork jag har eftersom jag måste orka bära tung ryggsäck då barnen är så pass små. Jag håller på och få till en fungerande medicinering med levaxin.

    Annars är väl planerna att vara i sommarstugan och pyssla i trädgården och läsa. I morgon ska det skördas rabarber och göras paj.

    Jag tycker om att vara på de flesta platser faktiskt, kan tänka mig stad, landsbygd, hav, sjö , skog och fjäll.

    Läser böcker när jag äe ledig. Hoppas orka pyssla och sy i sommar för symaskinen har inte fått så mycket motion det senaste halvåret.
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8
    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?
    Inte en susning faktiskt, blir nog mest supa och slappa. Jag är usel på att ta mig för något.

    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).
    Har nog inget så.

    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?
    Sill och potatis blir det en del.

    Vilken glass föredrar du?
    Inte en aning, äter knappt aldrig glass.

    Jordgubbar eller hallon?
    Jordgubbar men hallon är gott också.

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?
    Är inte så badsugen så jag är aldrig i närheten av något men jag säger ändå havet.

    Föredrar du sol eller skugga?
    Sol

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
    Bok?? Vad är det?? jag läser aldrig böcker eller nåt annat.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?
    Inte en susning faktiskt, blir nog mest supa och slappa. Jag är usel på att ta mig för något.

    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).
    Har nog inget så.

    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?
    Sill och potatis blir det en del.

    Vilken glass föredrar du?
    Inte en aning, äter knappt aldrig glass.

    Jordgubbar eller hallon?
    Jordgubbar men hallon är gott också.

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?
    Är inte så badsugen så jag är aldrig i närheten av något men jag säger ändå havet.

    Föredrar du sol eller skugga?
    Sol

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
    Bok?? Vad är det?? jag läser aldrig böcker eller nåt annat.
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Gillar all sorts glass men favoriten är vaniljglass med karamellströssel eller melonglass.

    Gillar alla väder och blandar gärna under sommaren. Vill gärna ha fint iaf npgon vecka så man kan bada men annars gör skurar mig inget.

    Gillar alla bär
  18. 9
    Gillar all sorts glass men favoriten är vaniljglass med karamellströssel eller melonglass.

    Gillar alla väder och blandar gärna under sommaren. Vill gärna ha fint iaf npgon vecka så man kan bada men annars gör skurar mig inget.

    Gillar alla bär
  19. Medlem sedan
    Apr 2000
    #10
    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?

    Vi skall vara en del i Småland och hjälpa svärföräldrarna och så skall vi på 3 veckors bilsemester i Canada och på vägen dit blir det ett par dagars stopp på Island.

    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).

    Fiskebäckskil och trakterna i närheten. jag tycker också väldigt mycket om Antibes, eller egentligen hela Provence.

    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?
    Mycket sallader, gärna med färskpotatis och sparris.

    Vilken glass föredrar du?
    Citronsorbet eller Pistageglass. Fast jag åt glass med smak av grönt te häromdagen som var väldigt god också.

    Jordgubbar eller hallon?
    Hallon.

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?
    Hav, fast jag bor precis vid en liten sjö och den är ju fin på sitt sätt. jag gillar egentligen allt vatten.

    Föredrar du sol eller skugga?
    Sol.

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
    E-bok, men på en "riktig" läsplatta med ljus som en pocketbok så att man kan läsa ute i solen osv, inte på mobilen eller en "vanlig" surfplatta.
  20. 10
    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?

    Vi skall vara en del i Småland och hjälpa svärföräldrarna och så skall vi på 3 veckors bilsemester i Canada och på vägen dit blir det ett par dagars stopp på Island.

    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).

    Fiskebäckskil och trakterna i närheten. jag tycker också väldigt mycket om Antibes, eller egentligen hela Provence.

    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?
    Mycket sallader, gärna med färskpotatis och sparris.

    Vilken glass föredrar du?
    Citronsorbet eller Pistageglass. Fast jag åt glass med smak av grönt te häromdagen som var väldigt god också.

    Jordgubbar eller hallon?
    Hallon.

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?
    Hav, fast jag bor precis vid en liten sjö och den är ju fin på sitt sätt. jag gillar egentligen allt vatten.

    Föredrar du sol eller skugga?
    Sol.

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
    E-bok, men på en "riktig" läsplatta med ljus som en pocketbok så att man kan läsa ute i solen osv, inte på mobilen eller en "vanlig" surfplatta.
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11
    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?
    - min make jobbar på ett ställe där de har juni, juli eller augustisemester så i år har vi inte mycket gemensamt då mitt jobb stänger i två veckor och det är INTE samtidigt som maken har ledig. Vi ska till strömstad en sväng allihop, dottern ska konfirmeras, barnen och jag kanske åker till Göteborg eller Stockholm några dagar. Annars blir det lugnt hemma med småutflykter.

    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).
    - inget särskilt, vill gärna vara några dagar på västkusten varje sommar dock.

    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?
    - ingen särskild maträtt, jo kanske potatis.

    Vilken glass föredrar du?
    - små glassar som inte är en middag

    Jordgubbar eller hallon?
    - har både jordgubbar och hallon i trädgården, men tycker nog att jordgubbar kanske är lite godare med användbara

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?
    - trivs bra i båda

    Föredrar du sol eller skugga?
    - vill ha både och

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
    - ingen tvekan "riktig" bok blir det för mig.
  22. 11
    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?
    - min make jobbar på ett ställe där de har juni, juli eller augustisemester så i år har vi inte mycket gemensamt då mitt jobb stänger i två veckor och det är INTE samtidigt som maken har ledig. Vi ska till strömstad en sväng allihop, dottern ska konfirmeras, barnen och jag kanske åker till Göteborg eller Stockholm några dagar. Annars blir det lugnt hemma med småutflykter.

    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).
    - inget särskilt, vill gärna vara några dagar på västkusten varje sommar dock.

    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?
    - ingen särskild maträtt, jo kanske potatis.

    Vilken glass föredrar du?
    - små glassar som inte är en middag

    Jordgubbar eller hallon?
    - har både jordgubbar och hallon i trädgården, men tycker nog att jordgubbar kanske är lite godare med användbara

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?
    - trivs bra i båda

    Föredrar du sol eller skugga?
    - vill ha både och

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
    - ingen tvekan "riktig" bok blir det för mig.
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12
    Ottoglass har jag inte hört om. Jag har också alltid undrat varför all köpt glass är så extremt söt. Jag gillar socker i sådant som ska vara sött...som godis, men glass ska ju vara fräsch och läskande. Egengjord glass är god.
  24. 12
    Ottoglass har jag inte hört om. Jag har också alltid undrat varför all köpt glass är så extremt söt. Jag gillar socker i sådant som ska vara sött...som godis, men glass ska ju vara fräsch och läskande. Egengjord glass är god.
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg? Semester en vecka nu till midsommar, sedan semester hela augusti. Mest vara hemma, kanske någon kortare tripp.
    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två). Hemma vid havet, förr var det även sommarstugan i Sandared. Utanför Sverige reser jag helst på vinterhalvåret, och det finns ju oändligt många underbara platser. Rom är fint.
    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren? Grillat
    Vilken glass föredrar du? Ingen speciell men punchglass är gott och egengjord citronglass.
    Jordgubbar eller hallon? Kan inte välja.
    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)? Havet kan jag inte vara utan, men insjö som omväxling är härligt, havet har jag ju tillgång till alltid, så när man kommer till en insjö är det underbart vackert också, och en annorlunda känsla att bada i. Så stilla och lugnt.
    Föredrar du sol eller skugga? Sol för det mesta, men om det är riktigt stekande så är det skönt i skuggan.
    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar. Riktig!
  26. 13
    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg? Semester en vecka nu till midsommar, sedan semester hela augusti. Mest vara hemma, kanske någon kortare tripp.
    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två). Hemma vid havet, förr var det även sommarstugan i Sandared. Utanför Sverige reser jag helst på vinterhalvåret, och det finns ju oändligt många underbara platser. Rom är fint.
    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren? Grillat
    Vilken glass föredrar du? Ingen speciell men punchglass är gott och egengjord citronglass.
    Jordgubbar eller hallon? Kan inte välja.
    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)? Havet kan jag inte vara utan, men insjö som omväxling är härligt, havet har jag ju tillgång till alltid, så när man kommer till en insjö är det underbart vackert också, och en annorlunda känsla att bada i. Så stilla och lugnt.
    Föredrar du sol eller skugga? Sol för det mesta, men om det är riktigt stekande så är det skönt i skuggan.
    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar. Riktig!
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14
    Häagen-Dasz salted caramel-glass är också en favorit förresten. fast för söt förstås, men det är all köpt glass!
  28. 14
    Häagen-Dasz salted caramel-glass är också en favorit förresten. fast för söt förstås, men det är all köpt glass!
  29. Medlem sedan
    Jun 2002
    #15

    Smultronställe vid havet

    Planer i sommar är att vara vid vårt smultronställe vid havet så mycket som möjligt, och när vi inte är där tillbringar vi mycket tid på vår uteplats vid skogsbrynet med skogsfåglar och djur nära, ändå bara 10 min till Stockholms City.

    Smultronstället är vårt sommarhus vid havet i Skåne, nära hästhagar och fiskrökerier.

    Sommarmat är allt grillat, gärna halloumiost.

    Ottos glass är den bästa, brukar köpa direkt från fabriken, jättebilligt.

    Gillar bäst poolbad, och promenad längs havet på kvällen.

    Sitter mest i skuggan med en e-bok på IPaden.
  30. 15
    Smultronställe vid havet Planer i sommar är att vara vid vårt smultronställe vid havet så mycket som möjligt, och när vi inte är där tillbringar vi mycket tid på vår uteplats vid skogsbrynet med skogsfåglar och djur nära, ändå bara 10 min till Stockholms City.

    Smultronstället är vårt sommarhus vid havet i Skåne, nära hästhagar och fiskrökerier.

    Sommarmat är allt grillat, gärna halloumiost.

    Ottos glass är den bästa, brukar köpa direkt från fabriken, jättebilligt.

    Gillar bäst poolbad, och promenad längs havet på kvällen.

    Sitter mest i skuggan med en e-bok på IPaden.
  31. Medlem sedan
    Nov 1998
    #16
    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?

    - Arbetar alltid. Håller på att sälja två hyreshus med sammanlagt 55 hyresgäster.

    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).

    - Laholmsbukten. Förtjust i å-mynningar. Lagans mynning är en favorit. Nybroån öster om Ystad en annan.

    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?

    - Nej

    Vilken glass föredrar du?

    - Äter inte glass

    Jordgubbar eller hallon?

    - Hallon. Fast jag har vita smultron i trädgården. Ännu bättre.

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?

    - Roddbåt i insjö är en favorit, särskilt om det finns lite öar att ro till. Stormbad i hav är badbäst. Bada i åar gillar jag också.

    Föredrar du sol eller skugga?

    - Skugga. Tillhör den fräkniga rasen, tål inte sol.

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
    - Recenserar 2-4 böcker i månaden för Bibliotekstjänst. Läser sällan e-böcker.
  32. 16
    Vad har ni för planer för sommaren, arbeta/semester, hemma/åk iväg?

    - Arbetar alltid. Håller på att sälja två hyreshus med sammanlagt 55 hyresgäster.

    Ditt smultronställe både i Sverige och utanför, både korta (några dagar) och längre (någon vecka eller två).

    - Laholmsbukten. Förtjust i å-mynningar. Lagans mynning är en favorit. Nybroån öster om Ystad en annan.

    Har du någon maträtt du äter mer på sommaren?

    - Nej

    Vilken glass föredrar du?

    - Äter inte glass

    Jordgubbar eller hallon?

    - Hallon. Fast jag har vita smultron i trädgården. Ännu bättre.

    Föredrar du hav eller sjö (att bada i/ åka båt i)?

    - Roddbåt i insjö är en favorit, särskilt om det finns lite öar att ro till. Stormbad i hav är badbäst. Bada i åar gillar jag också.

    Föredrar du sol eller skugga?

    - Skugga. Tillhör den fräkniga rasen, tål inte sol.

    Vill du ha en "riktig bok eller e-bok i sommar?
    - Recenserar 2-4 böcker i månaden för Bibliotekstjänst. Läser sällan e-böcker.
  33. Medlem sedan
    Nov 1998
    #17
  34. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #18

    Finns mest i sydsverige

    Det borde ju inte vara något problem för dig för all del. "Otto" var tidigare knuten till Åhusglass men hoppade av och startade eget. Jag köper den i literförpackningar på ICA. De är bättre på glass än på att göra hemsidor men de har faktiskt en: http://www.ottoglass.se/

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  35. 18
    Finns mest i sydsverige Det borde ju inte vara något problem för dig för all del. "Otto" var tidigare knuten till Åhusglass men hoppade av och startade eget. Jag köper den i literförpackningar på ICA. De är bättre på glass än på att göra hemsidor men de har faktiskt en: http://www.ottoglass.se/
  36. Medlem sedan
    Nov 2000
    #19
    Vi har inga planer alls i sommar. Eftersom sambon är timanställd så är hans mest intensiva jobb-period de kommande månaderna. Så jag ska jobba på min semester också. Drar iväg till annan ort med ett bemanningsföretag 3 veckor på semestern. Ska bli jättespännande!
  37. 19
    Vi har inga planer alls i sommar. Eftersom sambon är timanställd så är hans mest intensiva jobb-period de kommande månaderna. Så jag ska jobba på min semester också. Drar iväg till annan ort med ett bemanningsföretag 3 veckor på semestern. Ska bli jättespännande!
  38. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Vi ska vara hemma, måla klart verandan och bygga om staketet.
    Och så ska jag till fler yrkeskategorier på smärtenheten och förhoppningsvis få en rehab-plan.
    Har inga speciella smultronställen tror jag, eller kanske att jag har flera olika så jag inte kan peka ut någon av dem.
    Jag äter mer kött på sommaren eftersom vi grillar mer. Älskar vår gasolgrill, oj vad vi har grillat sen vi skaffade den för 2 år sen.
    Jag gillar vanilj-chokladglass.
    Jag föredrar jordgubbar före hallon.
    Jag tror jag föredrar sjö,,,,,men jag är generellt feg när det gäller naturvatten, får för mig att det ska komma fiskar och bita mig
    Föredrar skugga, men vill gärna ha soligt och varmt så det är skönt i skuggan.
    Riktig bok,,,alla gånger, året om.
  39. 20
    Vi ska vara hemma, måla klart verandan och bygga om staketet.
    Och så ska jag till fler yrkeskategorier på smärtenheten och förhoppningsvis få en rehab-plan.
    Har inga speciella smultronställen tror jag, eller kanske att jag har flera olika så jag inte kan peka ut någon av dem.
    Jag äter mer kött på sommaren eftersom vi grillar mer. Älskar vår gasolgrill, oj vad vi har grillat sen vi skaffade den för 2 år sen.
    Jag gillar vanilj-chokladglass.
    Jag föredrar jordgubbar före hallon.
    Jag tror jag föredrar sjö,,,,,men jag är generellt feg när det gäller naturvatten, får för mig att det ska komma fiskar och bita mig
    Föredrar skugga, men vill gärna ha soligt och varmt så det är skönt i skuggan.
    Riktig bok,,,alla gånger, året om.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar