S nens första fylla
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2015
    #1

    S nens första fylla

    Sonen, som fyller 17 i september, har varit på mycket fester i sommar. Vi har varit tydliga mot honom och sagt att vi inte accepterar att han röker eller dricker. Många gånger har vi hämtat honom och hans kompisar från festerna och det verkar ha varit uppskattat av alla att få skjuts hem.

    Igår var han nästgårds så jag föreslog att han skulle ta bussen hem men väcka mig så jag kunde få se honom i ögonen innan han somnade. Han smög in, upp i säng och trodde nog att jag inte skulle höra.

    Han var avgjort onykter, svårt att säga hur mycket han druckit. Rätt simmig i tal och när han sedan gick för att gå på toa. Han mådde inte dåligt.

    Jag markerade att jag inte tyckte det kändes ok, men gjorde ingen större sak av det. Funderar nu bara på vad den här dagen ska innehålla för att han ska fatta att jag inte vill vara med om det igen.

    Samtidigt är jag ju glad över att det kommer först nu. Det kunde kommit avgjort tidigare, men jag vill ändå inte att han ska tro att nu är det fritt fram. Hans pappa har sagt att "det är väl ok att smaka", det kan ju tolkas rätt fritt om man är tonåring tänker jag.

    Hur hade ni gjort? Erfarenheter av detta?
  2. 1
    S nens första fylla Sonen, som fyller 17 i september, har varit på mycket fester i sommar. Vi har varit tydliga mot honom och sagt att vi inte accepterar att han röker eller dricker. Många gånger har vi hämtat honom och hans kompisar från festerna och det verkar ha varit uppskattat av alla att få skjuts hem.

    Igår var han nästgårds så jag föreslog att han skulle ta bussen hem men väcka mig så jag kunde få se honom i ögonen innan han somnade. Han smög in, upp i säng och trodde nog att jag inte skulle höra.

    Han var avgjort onykter, svårt att säga hur mycket han druckit. Rätt simmig i tal och när han sedan gick för att gå på toa. Han mådde inte dåligt.

    Jag markerade att jag inte tyckte det kändes ok, men gjorde ingen större sak av det. Funderar nu bara på vad den här dagen ska innehålla för att han ska fatta att jag inte vill vara med om det igen.

    Samtidigt är jag ju glad över att det kommer först nu. Det kunde kommit avgjort tidigare, men jag vill ändå inte att han ska tro att nu är det fritt fram. Hans pappa har sagt att "det är väl ok att smaka", det kan ju tolkas rätt fritt om man är tonåring tänker jag.

    Hur hade ni gjort? Erfarenheter av detta?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Inte gjort någon grej av det alls. Mer än hoppas på en rejäl bakfylla och inte serva med huvudvärkstabletter och vatten.
    Han är 17 och han vet att ni inte gillar det, det räcker.

    Jo en sak, han får inte komma undan med något pga bakfylla.
  4. 2
    Inte gjort någon grej av det alls. Mer än hoppas på en rejäl bakfylla och inte serva med huvudvärkstabletter och vatten.
    Han är 17 och han vet att ni inte gillar det, det räcker.

    Jo en sak, han får inte komma undan med något pga bakfylla.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Tänker som mamma Erik ovan.

    Jag skulle också glädjas åt den sena debuten.
  6. 3
    Tänker som mamma Erik ovan.

    Jag skulle också glädjas åt den sena debuten.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar