Ett litet tips bara
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Ett litet tips bara

    Tidigt ännu men jag läste det där med skötborden.
    Vad ska man slänga blöjorna i? Det kan lukta rejält om de små liven...
    börja redan nu att spara på fruktpåsarna i affären. I bland kan man tillochmed få köpa en rulle. 25 kronor. Räcker hur länge som helst. Och i bland efter kassan så lägger jag frysvarorna i fruktpåsar med. Oftast är det ju ett litet handtag på dem. och har man en krok att hänga upp påsen på blir det supersmidigt.
    Enkelt att knyta i hop med. Och ut i soptunnan.
    -----------------------------
    ooOOoo Jessica stolt prinsmamma ooOOoo

    http://prinsmamma.blogg.se

    http://prinsmamma.bilddagboken.se (messa för lösen)
  2. 1
    Ett litet tips bara Tidigt ännu men jag läste det där med skötborden.
    Vad ska man slänga blöjorna i? Det kan lukta rejält om de små liven...
    börja redan nu att spara på fruktpåsarna i affären. I bland kan man tillochmed få köpa en rulle. 25 kronor. Räcker hur länge som helst. Och i bland efter kassan så lägger jag frysvarorna i fruktpåsar med. Oftast är det ju ett litet handtag på dem. och har man en krok att hänga upp påsen på blir det supersmidigt.
    Enkelt att knyta i hop med. Och ut i soptunnan.
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Håller med, fast jag brukar köpa vita plastpåsar på rulle, det går ju åt ett par kan man säga =)
  4. 2
    Håller med, fast jag brukar köpa vita plastpåsar på rulle, det går ju åt ett par kan man säga =)
  5. Medlem sedan
    Mar 1999
    #3
    Tar alltid kompostpåsarna...även om det inte e nåt handtag.. =)
  6. 3
    Tar alltid kompostpåsarna...även om det inte e nåt handtag.. =)
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    Jag köpte mig en Sangenictunna där vi bara lägger bajsblöjor. Kissblöjorna (som inte lukar) lägger vi i en vanlig spann med lock. Funkar bra för oss. Köpter plastpåsarna till Sangenic i Danmark (är billigare där), men då får man kanske bo i Skåne om det ska funka
  8. 4
    Jag köpte mig en Sangenictunna där vi bara lägger bajsblöjor. Kissblöjorna (som inte lukar) lägger vi i en vanlig spann med lock. Funkar bra för oss. Köpter plastpåsarna till Sangenic i Danmark (är billigare där), men då får man kanske bo i Skåne om det ska funka
  9. Medlem sedan
    Apr 2004
    #5
    Aha, intressant, är det ngt mer som är billigare i danmark?
  10. 5
    Aha, intressant, är det ngt mer som är billigare i danmark?
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Fryspåsar är ännu bättre! Materialet i dem isolerar bättre än de vanliga så de släpper ifrån sig mindre lukt. Sen åker de ju i papperskorgen med lock i badrummet. Man får tömma varje dag så blir det ingen fara.
  12. 6
    Fryspåsar är ännu bättre! Materialet i dem isolerar bättre än de vanliga så de släpper ifrån sig mindre lukt. Sen åker de ju i papperskorgen med lock i badrummet. Man får tömma varje dag så blir det ingen fara.
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7
    har faktiskt inte riktig koll på det. Upptäckte detta av en slump när vi var på Fisketorvet och shoppade. Det tål väl att jämföra vissa saker i alla fall
  14. 7
    har faktiskt inte riktig koll på det. Upptäckte detta av en slump när vi var på Fisketorvet och shoppade. Det tål väl att jämföra vissa saker i alla fall

Liknande trådar

  1. Bara ett litet tips...
    By MariaTheres in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 06:09
  2. Ett litet tips bara...
    By Nettan77 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 13:28
  3. Ett litet tips bara
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 19:50
  4. Ett litet tips bara
    By S-mamman in forum _0806 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 10:24
  5. Ett litet tips bara...
    By Mimis in forum _0705 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 12:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar