Inredningshjälp tack!
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Inredningshjälp tack!

    Som jag skrivit innan så är Linneas rum klart. Det som fattas är gardiner men där har jag helt fått idétorka. Rummet har beiga smalsmalrandiga tapeter förutom den röda fondtapeten. Vit byrå, vit säng, vita hyllor. Bilder finns i mitt album. Vad tycker ni att jag ska ha för gardiner? Jag gillar panelgardiner men det är väl inte praktiskt med långa gardiner som lillan kan dra i? Någon som sett något fint barntyg? Tacksam för alla tips och kommentarer om rummet.
  2. 1
    Inredningshjälp tack! Som jag skrivit innan så är Linneas rum klart. Det som fattas är gardiner men där har jag helt fått idétorka. Rummet har beiga smalsmalrandiga tapeter förutom den röda fondtapeten. Vit byrå, vit säng, vita hyllor. Bilder finns i mitt album. Vad tycker ni att jag ska ha för gardiner? Jag gillar panelgardiner men det är väl inte praktiskt med långa gardiner som lillan kan dra i? Någon som sett något fint barntyg? Tacksam för alla tips och kommentarer om rummet.
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2

    Åh vad fint!

    Jättefint rum ni gjort till lillan. Vet inte hur ni löst det med mörkläggning i rummet men en hissgardin kanske skulle kunna passa. En stram ljus hissgardin i lite tjockare tyg tänker jag mig..., annars älskar jag också panelgardiner och skulle nog hängt upp det oavsett om det funkar eller ej med barn som drar i dem. Jag körde med barntyg till min dotter i början men tröttnade jättefort så välj du något annat, fast det är ju min erfarenhet av barngardiner.
  4. 2
    Åh vad fint! Jättefint rum ni gjort till lillan. Vet inte hur ni löst det med mörkläggning i rummet men en hissgardin kanske skulle kunna passa. En stram ljus hissgardin i lite tjockare tyg tänker jag mig..., annars älskar jag också panelgardiner och skulle nog hängt upp det oavsett om det funkar eller ej med barn som drar i dem. Jag körde med barntyg till min dotter i början men tröttnade jättefort så välj du något annat, fast det är ju min erfarenhet av barngardiner.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Tack så mkt!

    Jag velar ang barntyg eller ej. Vill absolut inte ha något grälligt. Samtidigt är ju rummet ganska stramt nu. Vet att Sandbergs har fina tyger men de är så dyra... Vi ska sätta upp pliséer som mörkläggning. Funderade på hissgardin men lampan är ju ganska hög och det känns som att jag vill ha något längs väggarna. Kanske kan hitta något häftigt mönstrat tyg som kan passa.
  6. 3
    Tack så mkt! Jag velar ang barntyg eller ej. Vill absolut inte ha något grälligt. Samtidigt är ju rummet ganska stramt nu. Vet att Sandbergs har fina tyger men de är så dyra... Vi ska sätta upp pliséer som mörkläggning. Funderade på hissgardin men lampan är ju ganska hög och det känns som att jag vill ha något längs väggarna. Kanske kan hitta något häftigt mönstrat tyg som kan passa.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    vad fint

    ska ta kort på vårt barnrum. jag köpte gardiner från Ellos, 2 långa längder med trollsländor på (vita) jag vill ha det vita och fräscha i rummet, även att dte är enkelt. Ville ej ha färg för då försvinner det andra i rummet.

    En vit kappa som är tunn kanske vore fint? så ljuset släpper igenom?

    Kram.
  8. 4
    vad fint ska ta kort på vårt barnrum. jag köpte gardiner från Ellos, 2 långa längder med trollsländor på (vita) jag vill ha det vita och fräscha i rummet, även att dte är enkelt. Ville ej ha färg för då försvinner det andra i rummet.

    En vit kappa som är tunn kanske vore fint? så ljuset släpper igenom?

    Kram.
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5

    Jättefint!

    På Stoff os til finns det mkt fina barntyger, skulle bli snyggt med en ljus längd o en lite skarpare röd till det. Annars, det finns roliga barntyger med stora stiliserade mönster på som kan göras till kappor. Annars, sätt inte upp några gardiner alls, utan sätt en hylla i fönstret o häng dit lite ampelväxter.
  10. 5
    Jättefint! På Stoff os til finns det mkt fina barntyger, skulle bli snyggt med en ljus längd o en lite skarpare röd till det. Annars, det finns roliga barntyger med stora stiliserade mönster på som kan göras till kappor. Annars, sätt inte upp några gardiner alls, utan sätt en hylla i fönstret o häng dit lite ampelväxter.
  11. Mizen_m_två
    #6

    Fina tyger på

    Panduro. Rummet låter superfint!!! Jag skulle nog valt korta gardiner, typ hissgardin eller en kappa.
  12. 6
    Fina tyger på Panduro. Rummet låter superfint!!! Jag skulle nog valt korta gardiner, typ hissgardin eller en kappa.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Men jag har

    ju sådana längder liggandes. De gamla vardagsrumsgardinerna. Det är tunna vita längder med trollsländor på. Måste genast kolla om de kan tänkas passa. Har jag någon gardinstång hemma då *tänker*
  14. 7
    Men jag har ju sådana längder liggandes. De gamla vardagsrumsgardinerna. Det är tunna vita längder med trollsländor på. Måste genast kolla om de kan tänkas passa. Har jag någon gardinstång hemma då *tänker*
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8

    Gardiner

    vill jag ha men ditt förslag med ljus + röd längd låter fint. Ska kolla det du skrev - ska det vara stoff o stil?
  16. 8
    Gardiner vill jag ha men ditt förslag med ljus + röd längd låter fint. Ska kolla det du skrev - ska det vara stoff o stil?
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Har Panduro

    tyger? Får kolla... Ja, det känns lite lurigt med långa gardiner. Å andra sidan leker hon inte direkt i det rummet nu, det kommer mest vara sovrum liksom. Jag gillar hissgardiner men är rädd att lampan är för hög för det. Jag får måtta.
  18. 9
    Har Panduro tyger? Får kolla... Ja, det känns lite lurigt med långa gardiner. Å andra sidan leker hon inte direkt i det rummet nu, det kommer mest vara sovrum liksom. Jag gillar hissgardiner men är rädd att lampan är för hög för det. Jag får måtta.
  19. Mizen_m_två
    #10

    Japp

    Själv funderar jag på att köpa en knallblå gardin med elefanter och andra djur på till Isacs rum.
  20. 10
    Japp Själv funderar jag på att köpa en knallblå gardin med elefanter och andra djur på till Isacs rum.
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11

    Jag gillar

    kombination rött ocg rosa. Mina tjejers rum har ljuslila väggar, färgen blåbär i mjölk men väldigt ljust. En fondtapet med oregelbundna tunna ränder i rött, lila, rosa och ett tunt bård med röda hjärtan. Vi har också snedtak i sovrummen. Gardinkappan är rak, tyget från Ikea med stora blommor på ljuslila grund. Möbler går i vitt och bok.

    Lek med färger, ha gärna mönstrad gardinkappa ellr varför inte rullgardin? En rolig matta, överkast- lite tyg gör underverk!!!
  22. 11
    Jag gillar kombination rött ocg rosa. Mina tjejers rum har ljuslila väggar, färgen blåbär i mjölk men väldigt ljust. En fondtapet med oregelbundna tunna ränder i rött, lila, rosa och ett tunt bård med röda hjärtan. Vi har också snedtak i sovrummen. Gardinkappan är rak, tyget från Ikea med stora blommor på ljuslila grund. Möbler går i vitt och bok.

    Lek med färger, ha gärna mönstrad gardinkappa ellr varför inte rullgardin? En rolig matta, överkast- lite tyg gör underverk!!!
  23. Medlem sedan
    Jun 2006
    #12

    var?

    Hej. Jag undrar var du har köpt den tunna bården med röda hjärtan som du har i tjejernas rum? Är på jakt efter nåt sådant men kan inte hitta det...
  24. 12
    var? Hej. Jag undrar var du har köpt den tunna bården med röda hjärtan som du har i tjejernas rum? Är på jakt efter nåt sådant men kan inte hitta det...
  25. Medlem sedan
    Jan 2024
    #13
    Köp golvlånga gardiner och fäst dem väl, och köp även en våningssäng för att ytterligare optimera utrymmet i rummet. Jag rekommenderar wnm-group .es hemsida, de är säkra och hållbara, du kan även köpa skrivbord från deras hemsida, de är lätta att montera.
  26. 13
    Köp golvlånga gardiner och fäst dem väl, och köp även en våningssäng för att ytterligare optimera utrymmet i rummet. Jag rekommenderar wnm-group .es hemsida, de är säkra och hållbara, du kan även köpa skrivbord från deras hemsida, de är lätta att montera.

Liknande trådar

  1. Inredningshjälp!
    By sisla in forum Ordet är fritt
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 11:31
  2. Inredningshjälp.......
    By Tilei in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 12:00
  3. Inredningshjälp!!!
    By Mian m7 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 11:35
  4. (OT) Inredningshjälp!
    By -Emla- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 21:19
  5. Inredningshjälp!
    By mariaf in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 00:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar