Han kan doppa huvudet och skriva
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Han kan doppa huvudet och skriva

    Två roliga saker idag. Sonen snart åtta har länge kunnat alla bokstäver men idag när vi testade att be honom skriva ord med hjälp av runda bokstavsbrickor (han fick rätt bokstäver) kunde han skriva sitt namn, tåg, bil båt, lok och val (favoriterna!)

    Sen var vi simhallen och liksom förra gången ville han ha cyklopet och doppade huvudet flera flera gånger, trots att han inte gillar att bli blöt i håret, fick nog i sig en del vatten med det avskräckte inte så mycket, istället blev han ispirerad av pappan och syrrorna som var mer under än över i vattnet.

    Så kul när det går framåt, hoppas ni andra har haft en ok helg.
  2. 1
    Han kan doppa huvudet och skriva Två roliga saker idag. Sonen snart åtta har länge kunnat alla bokstäver men idag när vi testade att be honom skriva ord med hjälp av runda bokstavsbrickor (han fick rätt bokstäver) kunde han skriva sitt namn, tåg, bil båt, lok och val (favoriterna!)

    Sen var vi simhallen och liksom förra gången ville han ha cyklopet och doppade huvudet flera flera gånger, trots att han inte gillar att bli blöt i håret, fick nog i sig en del vatten med det avskräckte inte så mycket, istället blev han ispirerad av pappan och syrrorna som var mer under än över i vattnet.

    Så kul när det går framåt, hoppas ni andra har haft en ok helg.
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Det är så roligt när de får ihop bokstäver till ord! En ny värld öppnar sig. Och att våga doppa huvudet fast man egentligen är rädd får en att känna sig väldigt modig, ger självförtroende. Det minns jag själv från barndomens simskola
  4. 2
    Det är så roligt när de får ihop bokstäver till ord! En ny värld öppnar sig. Och att våga doppa huvudet fast man egentligen är rädd får en att känna sig väldigt modig, ger självförtroende. Det minns jag själv från barndomens simskola
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Visst alla tre är betydligt mycket mer under vatten än vad jag vågar vara!
  6. 3
    Visst alla tre är betydligt mycket mer under vatten än vad jag vågar vara!

Liknande trådar

  1. rädd för att doppa huvudet
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 12:11
  2. Doppa tryfflar i choklad
    By -Camelia- in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 11:53
  3. Ska man doppa knäcken...
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 16:03
  4. Doppa i choklad?
    By anonymt namn in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 19:20
  5. Doppa huvudet?
    By Ria in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 19:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar