Pyttesmå strumor
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Pyttesmå strumor

    I dag ahr jag varit på bebisshoppinghumör. Var i grannstaden och på ikea. Köpte ett nytt underlägg till skötbordet. Det gamla är äckligt!
    De hade även jättemysiga överdrag till det i frotte som jag köpte. Ett paket med deras tvättlapapr i frotté blev det med. På Hm hittade jag vita ministumor och en avlång frotteduk att lägga på axeln vid rapning, då det kan hända grejer...
    Just det. De hade jättegosiga badcape:er på ikea. 79 kronor. Rikigt fluffiga och gosiga. Hade för överig mycket fin textil. Hittade en jättefin velourfil i samma gröna nyans som jag ångrar att jag inte köpte...
    Har ni köpt något ännu? Nu ”får” man ju faktiskt köpa saker. Och galet vad roligt det är.
    -----------------------------
    ooOOoo Jessica stolt prinsmamma ooOOoo

    http://prinsmamma.blogg.se

    http://prinsmamma.bilddagboken.se (messa för lösen)
  2. 1
    Pyttesmå strumor I dag ahr jag varit på bebisshoppinghumör. Var i grannstaden och på ikea. Köpte ett nytt underlägg till skötbordet. Det gamla är äckligt!
    De hade även jättemysiga överdrag till det i frotte som jag köpte. Ett paket med deras tvättlapapr i frotté blev det med. På Hm hittade jag vita ministumor och en avlång frotteduk att lägga på axeln vid rapning, då det kan hända grejer...
    Just det. De hade jättegosiga badcape:er på ikea. 79 kronor. Rikigt fluffiga och gosiga. Hade för överig mycket fin textil. Hittade en jättefin velourfil i samma gröna nyans som jag ångrar att jag inte köpte...
    Har ni köpt något ännu? Nu ”får” man ju faktiskt köpa saker. Och galet vad roligt det är.
  3. Skuggan2008
    #2

    Jag har shoppat MASSOR!

    Jag jobbar ju med barnkläder så jag lägger undan ett litet plagg här och ett litet plagg där. Jag har även hittat lite små saker på Tradera som jag ropat hem + att jag köpt en del begagnat på ett annat forum.

    Sedan har jag köpt en massa tygblöjor, har passat på när det varit rea eller när nån sålt urvuxna.

    Så är det ju retrovagnen och Bugaboon jag råkade impulsköpa *s* och så påslakan och bebisens första filt!

    Så, hrm, ja - jag har massor! Fast jag tror ändå inte jag har mer än jag kan komma att ha användning för, brukar få kräkbarn som förbrukar ganska mycket kläder + att vi inte har någon tvättmaskin i lägenheten.
  4. 2
    Jag har shoppat MASSOR! Jag jobbar ju med barnkläder så jag lägger undan ett litet plagg här och ett litet plagg där. Jag har även hittat lite små saker på Tradera som jag ropat hem + att jag köpt en del begagnat på ett annat forum.

    Sedan har jag köpt en massa tygblöjor, har passat på när det varit rea eller när nån sålt urvuxna.

    Så är det ju retrovagnen och Bugaboon jag råkade impulsköpa *s* och så påslakan och bebisens första filt!

    Så, hrm, ja - jag har massor! Fast jag tror ändå inte jag har mer än jag kan komma att ha användning för, brukar få kräkbarn som förbrukar ganska mycket kläder + att vi inte har någon tvättmaskin i lägenheten.
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3

    Har inte köpt mycket

    Har ju en hel del kvar efter 2 barn. Men köpte faktiskt en sjal idag! Tror det skall bli bra!
    /Malin
  6. 3
    Har inte köpt mycket Har ju en hel del kvar efter 2 barn. Men köpte faktiskt en sjal idag! Tror det skall bli bra!
    /Malin
  7. Skuggan2008
    #4

    Ja sjal också!

    Glömde ju att jag köpt en Sino också. Plus att jag fick en när jag jobbade på mässan i nov. Längtar tills bebisen kommer så man får sjala en spädis igen
  8. 4
    Ja sjal också! Glömde ju att jag köpt en Sino också. Plus att jag fick en när jag jobbade på mässan i nov. Längtar tills bebisen kommer så man får sjala en spädis igen
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Här blir det nog ingen sjal men förmodligen en babybjörn.
    Annars har jag nog snart köpt det mesta.

    *vagn emmaljunga city cross med city korg (java)
    *säng + sängtillbehör
    *bilbarnstol
    *en hel del kläder
    *skötbädd
    *badbalja med stativ
    *resesäng som ska placeras hos mina föräldrar
    *nappar + nappflaskor

    och en hel del till som jag inte kommer på just nu
    Men jag är lite shopping galen när det gäller plutt + att jag har fått väldigt mycket

    Men självklart finns det säkert en hel del kvar att köpa som man kanske inte har tänkt på heller.
  10. 5
    Här blir det nog ingen sjal men förmodligen en babybjörn.
    Annars har jag nog snart köpt det mesta.

    *vagn emmaljunga city cross med city korg (java)
    *säng + sängtillbehör
    *bilbarnstol
    *en hel del kläder
    *skötbädd
    *badbalja med stativ
    *resesäng som ska placeras hos mina föräldrar
    *nappar + nappflaskor

    och en hel del till som jag inte kommer på just nu
    Men jag är lite shopping galen när det gäller plutt + att jag har fått väldigt mycket

    Men självklart finns det säkert en hel del kvar att köpa som man kanske inte har tänkt på heller.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    ja jisses vad ni shoppar tjejer! Här har vi inte inhandlat en enda liten pinal än....får nästan lite panik!
  12. 6
    ja jisses vad ni shoppar tjejer! Här har vi inte inhandlat en enda liten pinal än....får nästan lite panik!
  13. Skuggan2008
    #7

    Skippar shoppandet sen

    Jag vill ha det gjort innan bebisen kommer, vill inte ränna ute i affärer med en nyfödd och skickar absolut inte sambon till sånt. an må ha många bra kvaliteter men shoppa bebiskläder är han usel på.
  14. 7
    Skippar shoppandet sen Jag vill ha det gjort innan bebisen kommer, vill inte ränna ute i affärer med en nyfödd och skickar absolut inte sambon till sånt. an må ha många bra kvaliteter men shoppa bebiskläder är han usel på.
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8

    Har det mest...

    Men nytt skötbord har vi köpt på IKEA att sätta på väggen.
    Sen hade jag tänkt att jag skull ta med sonen ut så han skulle få välja något till bebisen, något litet klädesplagg. Vet inte om det är psykologiskt riktigt, men han planerar så väldigt så kanske det kan vara bra. Sen får jag nog köpa till lite tunnare kläder eftersom sonen är född mitt i vintern....
    ~~~~ I stormen härdas eken! ~~~~

    Har två killar födda -04 och -08 och en tredje som kommer i januari -10.

    http://ischasblogg.bloggagratis.se/
  16. 8
    Har det mest... Men nytt skötbord har vi köpt på IKEA att sätta på väggen.
    Sen hade jag tänkt att jag skull ta med sonen ut så han skulle få välja något till bebisen, något litet klädesplagg. Vet inte om det är psykologiskt riktigt, men han planerar så väldigt så kanske det kan vara bra. Sen får jag nog köpa till lite tunnare kläder eftersom sonen är född mitt i vintern....
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9
    kul m tygblöjor! Har du använt det tidigare? Vi hade till sonen första året ungefär, och det gick jättebra, pengar sparade vi i massor...och jag inbillar mig även att det lite är tygisarnas förtjänst att han nu är helt torr 3½ år gammal, även på nätterna. Jag vill tro det iaf!
    Vi köpte också tygisarna beg, och sparade ääännu mer ...
  18. 9
    kul m tygblöjor! Har du använt det tidigare? Vi hade till sonen första året ungefär, och det gick jättebra, pengar sparade vi i massor...och jag inbillar mig även att det lite är tygisarnas förtjänst att han nu är helt torr 3½ år gammal, även på nätterna. Jag vill tro det iaf!
    Vi köpte också tygisarna beg, och sparade ääännu mer ...
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10
    Jag har köpt massor, både mycket kläder och skötbord, vagn, spjälsäng, filtar, bärsjal, ett par olika bäddset, en skallra, ett mjukisdjur, en garderob till barnrummet och lite annat smått och gott.
  20. 10
    Jag har köpt massor, både mycket kläder och skötbord, vagn, spjälsäng, filtar, bärsjal, ett par olika bäddset, en skallra, ett mjukisdjur, en garderob till barnrummet och lite annat smått och gott.
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11
    ...som babygym, babysitter, skötväska beställd (ej kommit än), bäddset till vagnen mm
  22. 11
    ...som babygym, babysitter, skötväska beställd (ej kommit än), bäddset till vagnen mm
  23. Skuggan2008
    #12

    Ja det gjorde jag!

    Jag använde tygblöjor nästan hela hans blöjperiod och han är dagtorr sedan i augusti (fyller 3 år i veckan som kommer).

    Jag använder dock bara pocketblöjor, det är ju så grymt smidigt. Vad har du för blöjor?
  24. 12
    Ja det gjorde jag! Jag använde tygblöjor nästan hela hans blöjperiod och han är dagtorr sedan i augusti (fyller 3 år i veckan som kommer).

    Jag använder dock bara pocketblöjor, det är ju så grymt smidigt. Vad har du för blöjor?
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Hihi, jag planerar också att shoppa innan bebis kommer! Har nog bara inte fattat att det börjar närma sig!
  26. 13
    Hihi, jag planerar också att shoppa innan bebis kommer! Har nog bara inte fattat att det börjar närma sig!
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14

    Litet inlägg..

    Vår 3åring är med helt torr (sedan september), och vi har inte använt tygblöjor alls..
  28. 14
    Litet inlägg.. Vår 3åring är med helt torr (sedan september), och vi har inte använt tygblöjor alls..
  29. Medlem sedan
    May 2000
    #15
    Vi körde också tygisar till de två största, till trean hade malen käkat upp ullbyxorna *urk*
    Våra blev blöjfria vid 2-2½ årsåldern, även den som vi körde engångs på...
    Men i plånboken blev det skillnad iaf
  30. 15
    Vi körde också tygisar till de två största, till trean hade malen käkat upp ullbyxorna *urk*
    Våra blev blöjfria vid 2-2½ årsåldern, även den som vi körde engångs på...
    Men i plånboken blev det skillnad iaf
  31. Medlem sedan
    Dec 2006
    #16
    imses, ngt gamla, såna som man har separata blöjbyxor till.
  32. 16
    imses, ngt gamla, såna som man har separata blöjbyxor till.
  33. Medlem sedan
    Dec 2006
    #17
    det är nog så att det mest hänger på engagemang, förr innan lyxblöjornas tid var nästan alla barn torra innan två år, för det fanns ingen männinska som orkade hålla på och tvätta blöjor för hand i fyra års tid... har dock en del bekanta som har fyraåringar som förtfarande använder blöja, så...
  34. 17
    det är nog så att det mest hänger på engagemang, förr innan lyxblöjornas tid var nästan alla barn torra innan två år, för det fanns ingen männinska som orkade hålla på och tvätta blöjor för hand i fyra års tid... har dock en del bekanta som har fyraåringar som förtfarande använder blöja, så...

Liknande trådar

  1. Torktumlar ni strumor?
    By Nissa in forum Ordet är fritt
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 22:21
  2. De här pyttesmå mp3 som man
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 13:06
  3. Pyttesmå badrum m snedtak
    By Gitski in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 23:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar