Första natten i egen säng
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Första natten i egen säng

    Igår kväll invigde vi spjälsängen äntligen. Malva sov där från 23.00 när vi gick o la oss och tog med henne upp till 5.00. Sen sov hon hos mig en timme. Gick riktigt bra. Igår skuvade jag dit vyssanlulltassarna och tog bort ena långsidan på sängen. Har en gammal säng som är lite större än dagens sängar och tar man bort ena långsidan blir det nästan som en juniorsäng. Sen står den mot min sida av sängen och jag når perfekt med handen när hon vill hålla hand (japp, hennes lilla vana på natten). Får se hur det går i natt.

    Är vi sist med att inviga spjälsängen?
    ~~~Det fixar sig!!!! ~~~

    http://www.detfixarsigkanske.blogg.se
  2. 1
    Första natten i egen säng Igår kväll invigde vi spjälsängen äntligen. Malva sov där från 23.00 när vi gick o la oss och tog med henne upp till 5.00. Sen sov hon hos mig en timme. Gick riktigt bra. Igår skuvade jag dit vyssanlulltassarna och tog bort ena långsidan på sängen. Har en gammal säng som är lite större än dagens sängar och tar man bort ena långsidan blir det nästan som en juniorsäng. Sen står den mot min sida av sängen och jag når perfekt med handen när hon vill hålla hand (japp, hennes lilla vana på natten). Får se hur det går i natt.

    Är vi sist med att inviga spjälsängen?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Vad mysigt det låter att sova så brevid mamma och hålla handen

    Vi har haft spjälis länge. Bytte vid 4-5 månader tror jag. Har en så liten första säng, så det är nödvändigt att byta rätt så tidigt.
  4. 2
    Vad mysigt det låter att sova så brevid mamma och hålla handen

    Vi har haft spjälis länge. Bytte vid 4-5 månader tror jag. Har en så liten första säng, så det är nödvändigt att byta rätt så tidigt.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Inte sist!

    Vi ska också byta......någon gång...

    Ida sover med oss i vår säng, för det är så bekvämt! Och mysigt Vi har tyvärr ingen möjlighet att ställa spjälsängen intill våran så den står 1,5 meter bort. På natten är 1,5 meter ett otroligt långt avstånd när man måste upp och peta in nappen så vi har inte gjort några helhjärtade försök ännu att lägga henne där. Det slutar bara med att vi flyttar över henne till oss igen, för att vi inte orkar med en massa mer spring än det som redan är in till storasysters rum.

    Men å andra sidan har vi tajmat försöken rätt illa. Antingen så har Ida sovit oroligt just de kvällarna eller så har vi varit alldeles för trötta för att orka ge det en ordentlig chans. Men snart ska det väl bli av...

    Vad skönt att det funkat bra för er hittills! Hoppas att Malva fortsätter att tycka om sin nya säng
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  6. 3
    Inte sist! Vi ska också byta......någon gång...

    Ida sover med oss i vår säng, för det är så bekvämt! Och mysigt Vi har tyvärr ingen möjlighet att ställa spjälsängen intill våran så den står 1,5 meter bort. På natten är 1,5 meter ett otroligt långt avstånd när man måste upp och peta in nappen så vi har inte gjort några helhjärtade försök ännu att lägga henne där. Det slutar bara med att vi flyttar över henne till oss igen, för att vi inte orkar med en massa mer spring än det som redan är in till storasysters rum.

    Men å andra sidan har vi tajmat försöken rätt illa. Antingen så har Ida sovit oroligt just de kvällarna eller så har vi varit alldeles för trötta för att orka ge det en ordentlig chans. Men snart ska det väl bli av...

    Vad skönt att det funkat bra för er hittills! Hoppas att Malva fortsätter att tycka om sin nya säng

Liknande trådar

  1. HELA NATTEN i egen säng!
    By Mammahaj in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-29, 15:07
  2. Sova i egen säng. HELA natten.
    By Maria i fabriken in forum Stora barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 17:54
  3. Första natten i egen säng!
    By Lova med tre in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 22:38
  4. Första natten i egen säng
    By sterna in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 20:21
  5. Första natten i ny säng!
    By Karin m A & N in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 21:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar