2,5års kontroll
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    2,5års kontroll

    har vi varit på idag.
    Hon hade vuxit en kurva på ett år så nu kanske hon blir 1,60 om hon inte fortsätter i samma takt förstås. Spännande
    Astrid är nu 88cm och väger 12,5kg. Dubblat sin födelselängd! (hon är född 38+0 men hade slagit knut på navelsträngen så förmodligen är det därför hon är så liten. Både jag, min man och våra andra barn är rätt långa)
    Hon gjorde allt hon skulle utom att härma en ko,
    kan du säga muu, sa sköterskan.
    nej, sa astrid.

    Jag tycker att hon pratar rätt illa men det var tydligen okej.

    Sen frågade hon om Astrid gör som vi säger.
    Ehh nej, sa jag.
    Gör vekligen 2,5åringar det????
  2. 1
    2,5års kontroll har vi varit på idag.
    Hon hade vuxit en kurva på ett år så nu kanske hon blir 1,60 om hon inte fortsätter i samma takt förstås. Spännande
    Astrid är nu 88cm och väger 12,5kg. Dubblat sin födelselängd! (hon är född 38+0 men hade slagit knut på navelsträngen så förmodligen är det därför hon är så liten. Både jag, min man och våra andra barn är rätt långa)
    Hon gjorde allt hon skulle utom att härma en ko,
    kan du säga muu, sa sköterskan.
    nej, sa astrid.

    Jag tycker att hon pratar rätt illa men det var tydligen okej.

    Sen frågade hon om Astrid gör som vi säger.
    Ehh nej, sa jag.
    Gör vekligen 2,5åringar det????
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    nej skall de göra som man säger så misslyckas Lovis kapitalt...hon gör tvärtom!

    Undra hur Lovis kommer reagera på om de frågar hur hästen låter...hon tycker nämligen att den låter "Bääää"

    Låter som att eran tjej växt en del trots allt, jag är mycket spänd själv på hur mycket Lovis växt men vi har inte fått någon tid... :/
  4. 2
    nej skall de göra som man säger så misslyckas Lovis kapitalt...hon gör tvärtom!

    Undra hur Lovis kommer reagera på om de frågar hur hästen låter...hon tycker nämligen att den låter "Bääää"

    Låter som att eran tjej växt en del trots allt, jag är mycket spänd själv på hur mycket Lovis växt men vi har inte fått någon tid... :/
  5. Medlem sedan
    Dec 2004
    #3
    Vad kul att få kolla vikt och längd, det var ju så länge sen sist. Vi har ingen 2,5 års kontroll här utan det blir vid 3 år så det blir väl nu i augusti för oss (Ebba är född 24/8).
  6. 3
    Vad kul att få kolla vikt och längd, det var ju så länge sen sist. Vi har ingen 2,5 års kontroll här utan det blir vid 3 år så det blir väl nu i augusti för oss (Ebba är född 24/8).
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Ville...

    ... är på 2,5-årskontroll i detta nu med sin pappa. Ska bli spännande att se om han vuxit (vi har varit lite oroliga för längden då han stått stilla så länge. Vikten däremot vet vi är inga problem med. han är tjock!).

    2,5-åringar som gör som man säger... hmmm... en sådan skulle jag vilja ha!!!!!!
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  8. 4
    Ville... ... är på 2,5-årskontroll i detta nu med sin pappa. Ska bli spännande att se om han vuxit (vi har varit lite oroliga för längden då han stått stilla så länge. Vikten däremot vet vi är inga problem med. han är tjock!).

    2,5-åringar som gör som man säger... hmmm... en sådan skulle jag vilja ha!!!!!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Rapport.

    Ville är 92 cm och väger nästan 17 kilo. Min lilla tjockis. Han hade i alla fall växt någon cm sedan 2-årskontrollen men stått stilla i vikten (det sistnämnda gör ju inget).
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  10. 5
    Rapport. Ville är 92 cm och väger nästan 17 kilo. Min lilla tjockis. Han hade i alla fall växt någon cm sedan 2-årskontrollen men stått stilla i vikten (det sistnämnda gör ju inget).
  11. KAJO
    #6

    Det låter väl som bra

    siffror!
    Vi var på två och ett halvt årskontroll idag och siffrorna löd: Vikt: 13 kg, längd: 94 cm. Ganska smal kille alltså

    Robin fick läsa en bok med sköterskan (Tottebok) och peka och svara på frågor. Därefter skulle han skruva upp en burk och ta ur en krita som låg i samt rita en boll. Han fick visa att han kan hoppa jämfota på golvet samt hoppa från en pall. Han fick gå ut i korridoren och springa (mycket uppskattat) och han fick leka lite med leksaker och prata med sköterskan.

    Han blev godkänd och sköterskan tyckte att han pratar bra. (Trodde jag inte men jag har väl lite höga krav eftersom dottern var toktidig med allt)
    Dock lite skäll för det där med blöjan. Den ska ju bort till sommaren så sköterskan nöjde sig med det. På det hela ett bra besök förutom att vi kom en kvart för sent som vanligt.

    www.enbartkajsa.blogg.se
  12. 6
    Det låter väl som bra siffror!
    Vi var på två och ett halvt årskontroll idag och siffrorna löd: Vikt: 13 kg, längd: 94 cm. Ganska smal kille alltså

    Robin fick läsa en bok med sköterskan (Tottebok) och peka och svara på frågor. Därefter skulle han skruva upp en burk och ta ur en krita som låg i samt rita en boll. Han fick visa att han kan hoppa jämfota på golvet samt hoppa från en pall. Han fick gå ut i korridoren och springa (mycket uppskattat) och han fick leka lite med leksaker och prata med sköterskan.

    Han blev godkänd och sköterskan tyckte att han pratar bra. (Trodde jag inte men jag har väl lite höga krav eftersom dottern var toktidig med allt)
    Dock lite skäll för det där med blöjan. Den ska ju bort till sommaren så sköterskan nöjde sig med det. På det hela ett bra besök förutom att vi kom en kvart för sent som vanligt.

    www.enbartkajsa.blogg.se

Liknande trådar

  1. 1,5års sprutan!
    By Annamj in forum _0907 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 22:58
  2. 4,5års underbara trotsålder!
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 11:09
  3. 5års verksamhet?
    By Tove m. pojkarna in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 18:42
  4. 5års kalas igår!
    By jenny_77 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 21:25
  5. Vår 5års dag idag..
    By YoCheri in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 11:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar