var på förlossningen i dag
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    var på förlossningen i dag

    I morse var jag på kontroll på förlossningen, fick göra ultraljud som såg bara bra ut, sedan fick jag ligga med ctg ca 30 min, då visade det sig att jag hade lite verkar typ var 5:e min men jag kände själv inte av dem så jätte mycket. Hjärtljuden såg bra ut så de skickade hem mig igen.........suck. Så nu går jag här och väntar igen! I dag är det 13 dagar över tiden. Jag fick en tid för igångsättning på onsdag morgon så nu vet jag i alla fall att jag som längst behöver gå fram tills dess. Men jag får lite panik över att bli igångsatt, vill så gärna att det ska starta av sig självt. Nu har jag lite sammadragningar då och då som jag inte haft förut menjag blir så osäker på om det är verkar eller inte, det gör ju inte så ont, men det kanske är början? Det är ju första gången för mig så man vet ju inte hur det "ska kännas". Förvirrad!!!
  2. 1
    var på förlossningen i dag I morse var jag på kontroll på förlossningen, fick göra ultraljud som såg bara bra ut, sedan fick jag ligga med ctg ca 30 min, då visade det sig att jag hade lite verkar typ var 5:e min men jag kände själv inte av dem så jätte mycket. Hjärtljuden såg bra ut så de skickade hem mig igen.........suck. Så nu går jag här och väntar igen! I dag är det 13 dagar över tiden. Jag fick en tid för igångsättning på onsdag morgon så nu vet jag i alla fall att jag som längst behöver gå fram tills dess. Men jag får lite panik över att bli igångsatt, vill så gärna att det ska starta av sig självt. Nu har jag lite sammadragningar då och då som jag inte haft förut menjag blir så osäker på om det är verkar eller inte, det gör ju inte så ont, men det kanske är början? Det är ju första gången för mig så man vet ju inte hur det "ska kännas". Förvirrad!!!
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Ok, då håller vi tummarna att du kommer igång av dig själv innan onsdag. Men hur som haver så kommer det säkert gå jättebra och om några dagar så har du ditt lilla underverk i famnen!

    Sammandragningarna du känner av nu är ju positiva om du inte kännt av dom förrut! Då händer det ju ngt i alla fall!

    Skönt att allt såg bra ut i dag! Håll modet uppe!
    Kram!
  4. 2
    Ok, då håller vi tummarna att du kommer igång av dig själv innan onsdag. Men hur som haver så kommer det säkert gå jättebra och om några dagar så har du ditt lilla underverk i famnen!

    Sammandragningarna du känner av nu är ju positiva om du inte kännt av dom förrut! Då händer det ju ngt i alla fall!

    Skönt att allt såg bra ut i dag! Håll modet uppe!
    Kram!
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Tror nog att det är på gång för din del.

    Håller tummarna!

    Kram
    30 år och väntar mitt tredje barn.
    Har 2 döttrar 4:a och 7 år gamla.
  6. 3
    Tror nog att det är på gång för din del.

    Håller tummarna!

    Kram
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Håller tummarna....

    för att det ska komma igång av sig själv, men en igångsättning kan säkert bli väldigt bra också. Om dina värkar som du nu känner gör någon nytta är ju svårt att säga, men jag hoppas det. Lycka till!
    Pojkmamma till tre, födda -02 och -05 och -08.
  8. 4
    Håller tummarna.... för att det ska komma igång av sig själv, men en igångsättning kan säkert bli väldigt bra också. Om dina värkar som du nu känner gör någon nytta är ju svårt att säga, men jag hoppas det. Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    Hej gumman! håller tummarna för dig/er.samtidigt skönt för dig att veta att du behöver vänta längst till på onsdag.
  10. 5
    Hej gumman! håller tummarna för dig/er.samtidigt skönt för dig att veta att du behöver vänta längst till på onsdag.
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    tack för peppningen, jag hoppas också att "sammandragningarna" jag känner nu gör ngn nytta, har sprungit på toa flera ggr i dag också , det är väl oxå ett tecken har jag hört.......
  12. 6
    tack för peppningen, jag hoppas också att "sammandragningarna" jag känner nu gör ngn nytta, har sprungit på toa flera ggr i dag också , det är väl oxå ett tecken har jag hört.......
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    jag hoppas det, tack för "tummarna"!!!
  14. 7
    jag hoppas det, tack för "tummarna"!!!
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    jo en i gångsättning är kanske inte så farligt, är lite nojjig bara, min syster fick en jobbig förlossning efter att ha blivit i gångsatt. Tack för ditt stöd och lycka till du oxå!
  16. 8
    jo en i gångsättning är kanske inte så farligt, är lite nojjig bara, min syster fick en jobbig förlossning efter att ha blivit i gångsatt. Tack för ditt stöd och lycka till du oxå!
  17. Medlem sedan
    Jan 2008
    #9
    tack! Gullig du är! Jo visst det är faktiskt ganska skönt att man nu ser en "ände" på det hela.......
  18. 9
    tack! Gullig du är! Jo visst det är faktiskt ganska skönt att man nu ser en "ände" på det hela.......
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    hoppas den kommer av sig själv

    Om inte annat så har du din bebis på onsdag ju! Lustigt bara att det är så olika mellan landstingen, här får man ju gå +21 innan de sätter igång det (om allt är bra vill säga).
    Hoppas dina sammandragningar gör lite verkan!
  20. 10
    hoppas den kommer av sig själv Om inte annat så har du din bebis på onsdag ju! Lustigt bara att det är så olika mellan landstingen, här får man ju gå +21 innan de sätter igång det (om allt är bra vill säga).
    Hoppas dina sammandragningar gör lite verkan!
  21. Medlem sedan
    Jan 2008
    #11
    ja det är faktiskt väldigt konstigt, jag tänkte på vad du hade sagt om 21 dagar när jag var på förlossningen i dag. Läkaren som undersökte mig sa att forskning har visat att efter 14 dagar finns det inget positivt med att barnet stannar kvar snarare tvärtom........???!!! det låter ju konstigt då att ditt landsting säger ngt annat? hur som helst så kommer det säkert gå bra för både dig och mig!! Man får lita på att läkarna vet vad de gör, vi har ju trots allt bland världens bästa sjukvård här i sverige.
  22. 11
    ja det är faktiskt väldigt konstigt, jag tänkte på vad du hade sagt om 21 dagar när jag var på förlossningen i dag. Läkaren som undersökte mig sa att forskning har visat att efter 14 dagar finns det inget positivt med att barnet stannar kvar snarare tvärtom........???!!! det låter ju konstigt då att ditt landsting säger ngt annat? hur som helst så kommer det säkert gå bra för både dig och mig!! Man får lita på att läkarna vet vad de gör, vi har ju trots allt bland världens bästa sjukvård här i sverige.

Liknande trådar

  1. Förlossningen in och ut
    By Studentmorsan in forum _1106 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 21:50
  2. Förlossningen??
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 22:45
  3. Förlossningen
    By awesome in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 19:45
  4. Ang förlossningen..
    By susisan in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 21:37
  5. det här med tid på förlossningen..
    By lillafru in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar