Fått tt nytt "husdjur"
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Fått tt nytt "husdjur"

    I går när jag hämtade systeryster på dagis så hade några barn hittat en liten fågelunge som låg platt på asfalten och andades tungt. Vi letade ett tag efter ett bo att lägga tillbaka den i men det finns inga träd elelr dyl som boet kan finnas i, i närheten så en av fröknarna plockade upp den, la den i en mjölkkartong och undrade om jag kunde ta med den så den fick dö i fred från dagisbarnen.
    La mjölkkartongen under vagnen och glömde sen bort den tills sonen frågade vad det var. Berättade för honom och gemensamt beslutade vi att begrava fågelungen. Vi gjorde ett kors och plockade blommor, letade reda på en fin glänta i skogen och medans jag grävde en litenrav så ville sonen titta på fågelungen en sista gång och inser då att den fortfarande lever. Vilken tur att han tittade efter så vi inte begravde en levande fågelunge...

    Väl hemma igen ringde jag viltvårdarna för råd och troligen är det en Snöskata http://www.fotoakuten.se/gratisbilder_foto-2713.html så nu matas den för hand med köttfärs så fort den börjar pipa.

    Att ta hand om 3 barn själv är en barnlek i jämförelse med att ta hand om en så liten fågelunge som vi nu mera har boendes i mjölkkartongen på våran köksfläkt.
  2. 1
    Fått tt nytt "husdjur" I går när jag hämtade systeryster på dagis så hade några barn hittat en liten fågelunge som låg platt på asfalten och andades tungt. Vi letade ett tag efter ett bo att lägga tillbaka den i men det finns inga träd elelr dyl som boet kan finnas i, i närheten så en av fröknarna plockade upp den, la den i en mjölkkartong och undrade om jag kunde ta med den så den fick dö i fred från dagisbarnen.
    La mjölkkartongen under vagnen och glömde sen bort den tills sonen frågade vad det var. Berättade för honom och gemensamt beslutade vi att begrava fågelungen. Vi gjorde ett kors och plockade blommor, letade reda på en fin glänta i skogen och medans jag grävde en litenrav så ville sonen titta på fågelungen en sista gång och inser då att den fortfarande lever. Vilken tur att han tittade efter så vi inte begravde en levande fågelunge...

    Väl hemma igen ringde jag viltvårdarna för råd och troligen är det en Snöskata http://www.fotoakuten.se/gratisbilder_foto-2713.html så nu matas den för hand med köttfärs så fort den börjar pipa.

    Att ta hand om 3 barn själv är en barnlek i jämförelse med att ta hand om en så liten fågelunge som vi nu mera har boendes i mjölkkartongen på våran köksfläkt.
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2
    Åh, stackars liten pippi. Hur går det? Lever den ännu?
  4. 2
    Åh, stackars liten pippi. Hur går det? Lever den ännu?
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    "han" gick tyvärr bort i lördags så nu mera är pippin begravd med ett kors ovanför sig
    Troligen var ena benet brutet för "han" vägrade att dra in det under sig.
  6. 3
    "han" gick tyvärr bort i lördags så nu mera är pippin begravd med ett kors ovanför sig
    Troligen var ena benet brutet för "han" vägrade att dra in det under sig.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Men lilla pippin då... =(

    Det är inte lätt att få vilda djur att överleva om man inte fångar upp dem nästan på en gång. Våra barn hittade en kattunge förra sommaren, rätt upp och ned på asfalten med navelsträngen kvar och allt. Den klarade sig bara två dagar och hade förmodligen dragit på sig lunginflamation när den låg där på marken och inte fick mammans råmjölk.

    Bild finns i vår blogg: http://majabaja.blogg.se/2007/july/ladan-ar-sa-tom.html
    --oOo-- Mamma till Axel -99, Hjalmar -02 & Signe -05 --oOo--
  8. 4
    Men lilla pippin då... =( Det är inte lätt att få vilda djur att överleva om man inte fångar upp dem nästan på en gång. Våra barn hittade en kattunge förra sommaren, rätt upp och ned på asfalten med navelsträngen kvar och allt. Den klarade sig bara två dagar och hade förmodligen dragit på sig lunginflamation när den låg där på marken och inte fick mammans råmjölk.

    Bild finns i vår blogg: http://majabaja.blogg.se/2007/july/ladan-ar-sa-tom.html
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    Åh, men lilla kissen då...sitter här med tårar i ögonen, vad fint ni kämpade för henne! Så små katter som får lunginflammation har dålig prognos även om hon genast skulle ha kommit under behandling...dessutom är det svårt att ge ersättning hela tiden när ingen mamma finns...Fin var hon iaf Kattis..
  10. 5
    Åh, men lilla kissen då...sitter här med tårar i ögonen, vad fint ni kämpade för henne! Så små katter som får lunginflammation har dålig prognos även om hon genast skulle ha kommit under behandling...dessutom är det svårt att ge ersättning hela tiden när ingen mamma finns...Fin var hon iaf Kattis..

Liknande trådar

  1. Dyra "husdjur"!!
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 09:14
  2. Vi har fått "husdjur" i köket!
    By Circe in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 19:46
  3. Vi har fått ett nytt "husdjur".
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 15:03
  4. har pop fått in något "Nytt"?
    By Mathilda1 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 13:36
  5. Ovälkomna "husdjur"
    By corner in forum _99 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 08:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar