Klumfot
Klumpfot
  1. Raifun
    #1

    Klumfot

    Hej!
    Finns det någon som har varit med om en operation där en stift opererad in i foten,fot att rätta till den.Min son är 5månader,foddes med klumpfot och Han ska opereras.Jag vill veta Hur Ert barn agerade efter operation,Gjorde något ont?Tack for Er respons.
  2. 1
    Klumfot Hej!
    Finns det någon som har varit med om en operation där en stift opererad in i foten,fot att rätta till den.Min son är 5månader,foddes med klumpfot och Han ska opereras.Jag vill veta Hur Ert barn agerade efter operation,Gjorde något ont?Tack for Er respons.
  3. t namn igen
    #2
    Japp min nu 13 åring fick 2 stift inopererade i samband med hälseneförlängning!

    Han hade ont kommer jag ihåg på sjukhuset, men då fick han smärtstillande så det gick över.
    Inga problem direkt hemma sedan!!

    Med anda ord det gick väldigt bra!
    Bättre än jag trodde. jag var så orolig..
  4. 2
    Japp min nu 13 åring fick 2 stift inopererade i samband med hälseneförlängning!

    Han hade ont kommer jag ihåg på sjukhuset, men då fick han smärtstillande så det gick över.
    Inga problem direkt hemma sedan!!

    Med anda ord det gick väldigt bra!
    Bättre än jag trodde. jag var så orolig..
  5. Raifun
    #3
    Hej!
    Min son är 5mån,har fott med klumpfotter,behandling pågår.Vad innebär att sätta en stift (han ska ha om ett par månader).Kommer att gora ont? Hur upplevde Du?
  6. 3
    Hej!
    Min son är 5mån,har fott med klumpfotter,behandling pågår.Vad innebär att sätta en stift (han ska ha om ett par månader).Kommer att gora ont? Hur upplevde Du?
  7. Anonymt namn igen
    #4
    Hej igen!

    Ja jag kan inte berätta riktigt hur de gör när de sätter in stift, men helt säkert är ju att barnet är nersövt och känner inget då.

    Efteråt så kommer han få mediciner som håller smärtan borta.

    För föräldrarnas del innebär det ingenting, det är ju inget som syns - utan stiftet sitter fast "inne i" benet.

    Kan hända att de tar bort stiftet senare. Min grabb har kvar ett stift ´varför vet jag inte.

    Du har rätt att fråga ortopeden och få ordentlig förklaring om du inte tycker du är nöjd med svaret du fått... Men ibland vill man ju heller inte ha alla detaljerna...

    Det kommer gå så bra- de är vana vid den typen av operationer!
  8. 4
    Hej igen!

    Ja jag kan inte berätta riktigt hur de gör när de sätter in stift, men helt säkert är ju att barnet är nersövt och känner inget då.

    Efteråt så kommer han få mediciner som håller smärtan borta.

    För föräldrarnas del innebär det ingenting, det är ju inget som syns - utan stiftet sitter fast "inne i" benet.

    Kan hända att de tar bort stiftet senare. Min grabb har kvar ett stift ´varför vet jag inte.

    Du har rätt att fråga ortopeden och få ordentlig förklaring om du inte tycker du är nöjd med svaret du fått... Men ibland vill man ju heller inte ha alla detaljerna...

    Det kommer gå så bra- de är vana vid den typen av operationer!
  9. Medlem sedan
    Dec 2010
    #5
    Hemsida för klumpfot www.klumpis.se
  10. 5
    Hemsida för klumpfot www.klumpis.se
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar