Sex efter förlossningen
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Sex efter förlossningen

    hur länge har ni väntat/tänker ni vänta med det?

    Vi väntade i 4 dagar.
    Jag sprack inget och blödde inte så mycket.

    Vi har ju inte haft sex på 8 månader du vi inte har det när jag är gravid.
    Det var nog därför ingen av oss heller hade så stor lust att vänta.
  2. 1
    Sex efter förlossningen hur länge har ni väntat/tänker ni vänta med det?

    Vi väntade i 4 dagar.
    Jag sprack inget och blödde inte så mycket.

    Vi har ju inte haft sex på 8 månader du vi inte har det när jag är gravid.
    Det var nog därför ingen av oss heller hade så stor lust att vänta.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Oj, 4 dagar. De flesta känner nog inte för det så snart men det ska väl inte vara någon fara om det inte gör ont. Däremot bör man väl använda kondom så länge man har avslag har jag för mig, för infektionsriskens skull?
  4. 2
    Oj, 4 dagar. De flesta känner nog inte för det så snart men det ska väl inte vara någon fara om det inte gör ont. Däremot bör man väl använda kondom så länge man har avslag har jag för mig, för infektionsriskens skull?
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    Jo precis, kondom måste man ju ha i flera veckor till.
  6. 3
    Jo precis, kondom måste man ju ha i flera veckor till.
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    vi brukar vänta tills avslaget lugnat sig lite ca 3-4 veckor.
    Vi har just nu jättebra sexliv och hoppas vi kan återuppta det snarast efter förl.Jag har haft lätta förlossningar och ej blivit sydd mer än ett par små stygn.Problemet här är att man känner sig så stor där nere.Men det återgår ju till vanligt bara man är duktig att knipa.
  8. 4
    vi brukar vänta tills avslaget lugnat sig lite ca 3-4 veckor.
    Vi har just nu jättebra sexliv och hoppas vi kan återuppta det snarast efter förl.Jag har haft lätta förlossningar och ej blivit sydd mer än ett par små stygn.Problemet här är att man känner sig så stor där nere.Men det återgår ju till vanligt bara man är duktig att knipa.
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    Oj, jag tror vi väntade nästan ett år efter första. Det fanns helt enkelt varken lust eller ork. Man kan ju vara nära på andra sätt. Det hade varit fysiskt omöjligt för mig förra gången de första sex veckorna, eftersom jag var sydd och det gjorde j-vlt ont bara att kissa. Huga!
  10. 5
    Oj, jag tror vi väntade nästan ett år efter första. Det fanns helt enkelt varken lust eller ork. Man kan ju vara nära på andra sätt. Det hade varit fysiskt omöjligt för mig förra gången de första sex veckorna, eftersom jag var sydd och det gjorde j-vlt ont bara att kissa. Huga!
  11. Medlem sedan
    Mar 2001
    #6
    4dagar! Jag är så nöjd då jag gjorde nummer 2 igår? Vågar inte på mig något annat!
  12. 6
    4dagar! Jag är så nöjd då jag gjorde nummer 2 igår? Vågar inte på mig något annat!
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    oj, det var snabbt avklarat, haha Nämen hur länge man väntar beror väl på när man känner sig redo och om man spruckit m.m. Dessutom vill jag vänta tills avslaget är helt borta och det brukar ta ett par veckor för mig.

    Men kul att det funkade för er
  14. 7
    oj, det var snabbt avklarat, haha Nämen hur länge man väntar beror väl på när man känner sig redo och om man spruckit m.m. Dessutom vill jag vänta tills avslaget är helt borta och det brukar ta ett par veckor för mig.

    Men kul att det funkade för er
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Det var en kommentar i min smak Man får vara glad för det lilla eller hur? Kul att vi alla är olika......
  16. 8
    Det var en kommentar i min smak Man får vara glad för det lilla eller hur? Kul att vi alla är olika......

Liknande trådar

  1. sex efter förlossningen
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 20:42
  2. Sex efter förlossningen
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 15:12
  3. Sex efter Förlossningen.
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 12:16
  4. ont i vad? efter förlossningen
    By Hwila & Zion:s mamma in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 11:37
  5. ont i vad? efter förlossningen
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 13:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar