Hjälp med matten...
_0904 Aprilbarn
  1. anonym ett tag
    #1

    Hjälp med matten...

    Okej okej... så den 11 juni plockade jag ut spiralen, den 29 juni kände jag när ägget släppte och vandrade neråt, från den 1 Juli har jag mått konstant lite illa och idag enligt konstens alla regler skulle vara min mens första dag... men den lyser med sin frånvaro.

    Vad tror ni?! Är det dags att investera i ett clearblue eller?!

    kram alla, hoppas kan man alltid!
  2. 1
    Hjälp med matten... Okej okej... så den 11 juni plockade jag ut spiralen, den 29 juni kände jag när ägget släppte och vandrade neråt, från den 1 Juli har jag mått konstant lite illa och idag enligt konstens alla regler skulle vara min mens första dag... men den lyser med sin frånvaro.

    Vad tror ni?! Är det dags att investera i ett clearblue eller?!

    kram alla, hoppas kan man alltid!
  3. Medlem sedan
    May 2008
    #2
    Låter som en god investering! *ooops, nu bröt jag löftet till mig själv om att inte skriva i en ankomstbrupp föränn saken är biff - bådar inte gott...* Rapportera efter testet!
  4. 2
    Låter som en god investering! *ooops, nu bröt jag löftet till mig själv om att inte skriva i en ankomstbrupp föränn saken är biff - bådar inte gott...* Rapportera efter testet!
  5. anonym ett tag
    #3
    *Surar* jag gillar inte clearblue! Testet visade negativt... min mens är nu tre dagar försenad utan minsta tillstymmelse till att vilja dyka upp (mina äggstockar brukar bli stora som fotbollar innan)

    Clearblue är tydligen anpassat för att testas så tidigt som möjligt, så det står massor med information om hur man ska testa sig innan mensens första dag och sen står det något i stil med "efter mensens första dag, pinka när du vill på stickan, det borde bli rätt resultat" (fritt översatt)

    Så jag tog testet i måndags eftermiddag, det visade negativt och med tanke på alla "symptom" jag har..

    förutom de jag skrivit dyker det upp långa listor i mitt huvud på grejjer som skulle vara intressanta att mumsa på... _konstiga grejjer_ dock inte murbruk...

    jag tyckte det verkade underligt att jag inte skulle vara gravid ändå... och stunden precis efter då testet var taget, fick jag hämta nåt att äta, för illamåendet sköljde över mig åter igen...

    Så vad göra?! Jag läste den oerhört finstilta rekommendationen från clearblue... då står det att testar man efter att mensen borde ha kommit och testet visar negativt... då ska man vänta i TRE DAGAR och så ska man ta ett test till.. visar det testet oxå negativt då ska man vänta i ytterligare tre dagar och sen får man uppsöka gynekolog, för det är ju olämpligt att mensen uteblir...

    *GAH* jag har gått och väntat sen den förste juli på att testa mig... ytterligare tre dagar känns som en evighet!!! ännu värre sex dagar!

    Så hur gick det?! det vette tusan *grumsar*

    oj, så långt det blev... behövde nog skriva av mig lite...
  6. 3
    *Surar* jag gillar inte clearblue! Testet visade negativt... min mens är nu tre dagar försenad utan minsta tillstymmelse till att vilja dyka upp (mina äggstockar brukar bli stora som fotbollar innan)

    Clearblue är tydligen anpassat för att testas så tidigt som möjligt, så det står massor med information om hur man ska testa sig innan mensens första dag och sen står det något i stil med "efter mensens första dag, pinka när du vill på stickan, det borde bli rätt resultat" (fritt översatt)

    Så jag tog testet i måndags eftermiddag, det visade negativt och med tanke på alla "symptom" jag har..

    förutom de jag skrivit dyker det upp långa listor i mitt huvud på grejjer som skulle vara intressanta att mumsa på... _konstiga grejjer_ dock inte murbruk...

    jag tyckte det verkade underligt att jag inte skulle vara gravid ändå... och stunden precis efter då testet var taget, fick jag hämta nåt att äta, för illamåendet sköljde över mig åter igen...

    Så vad göra?! Jag läste den oerhört finstilta rekommendationen från clearblue... då står det att testar man efter att mensen borde ha kommit och testet visar negativt... då ska man vänta i TRE DAGAR och så ska man ta ett test till.. visar det testet oxå negativt då ska man vänta i ytterligare tre dagar och sen får man uppsöka gynekolog, för det är ju olämpligt att mensen uteblir...

    *GAH* jag har gått och väntat sen den förste juli på att testa mig... ytterligare tre dagar känns som en evighet!!! ännu värre sex dagar!

    Så hur gick det?! det vette tusan *grumsar*

    oj, så långt det blev... behövde nog skriva av mig lite...

Liknande trådar

  1. Svårt med matten
    By dizzycat in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 13:27
  2. ang. matten
    By victoria in forum _99 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 21:46
  3. Hjälp med matten åk2 någon ?
    By Dalkullan med 2 barn in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 18:35
  4. Hur lägga upp matten
    By britta in forum Barn som yrke
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 21:26
  5. såg att matten ska uppgraderas
    By demeter in forum Skolbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 18:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar