Tillökning!!!!
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Tillökning!!!!

    Efter mycket velande fram och tillbaka ska vi nu om ett par timmar hämta hem två små kaninungar. Jag älskar kaniner och har längtat hela sommaren efter dem. Igår hjälpte barnen till att göra iordning det sista i burarna och i morse vaknade de tidigt för att de vet att vi ska hämta dem.

    Har fått lite dum tid att hämta. Kl. 12 inne i Borås. Mitt i middagen. Men men vad finns i stan till barnens stora glädje som vi inte har här ute på landsbygden. Jo McDonalds såklart. Så det blir ju jätte kul för dem det här!

    Jakob vaknade snuvig idag så det känns ju sådär. Ingen feber ialla fall. SKa han bli dålig hoppas jag han blir det under dagen så att han är frisl på lördag då vi åker på semestern.
  2. 1
    Tillökning!!!! Efter mycket velande fram och tillbaka ska vi nu om ett par timmar hämta hem två små kaninungar. Jag älskar kaniner och har längtat hela sommaren efter dem. Igår hjälpte barnen till att göra iordning det sista i burarna och i morse vaknade de tidigt för att de vet att vi ska hämta dem.

    Har fått lite dum tid att hämta. Kl. 12 inne i Borås. Mitt i middagen. Men men vad finns i stan till barnens stora glädje som vi inte har här ute på landsbygden. Jo McDonalds såklart. Så det blir ju jätte kul för dem det här!

    Jakob vaknade snuvig idag så det känns ju sådär. Ingen feber ialla fall. SKa han bli dålig hoppas jag han blir det under dagen så att han är frisl på lördag då vi åker på semestern.
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Låter mysigt med tillökning. Vi hade kanin under nästan hela min uppväxt, men nu bor vi lite knäpp för att ha djur och jag är troligtvis lite allergisk också, så jag får nöja mig med bebis .
  4. 2
    Låter mysigt med tillökning. Vi hade kanin under nästan hela min uppväxt, men nu bor vi lite knäpp för att ha djur och jag är troligtvis lite allergisk också, så jag får nöja mig med bebis .
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Alltid mysigt med djur och jag tror att det är nyttigt för barnen att ha djur. Njut av Mc donalds och hoppas Jakob slipper bli sjuk igen (det är kanske bara fler tänder).
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  6. 3
    Alltid mysigt med djur och jag tror att det är nyttigt för barnen att ha djur. Njut av Mc donalds och hoppas Jakob slipper bli sjuk igen (det är kanske bara fler tänder).
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #4
    Vi ska nog också skaffa kanin, har precis övertalat mannen. De är så mysiga
  8. 4
    Vi ska nog också skaffa kanin, har precis övertalat mannen. De är så mysiga
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Jag älskar kaniner jag har haft 24 st samtidigt med stor hage på 20 m2 och burar som var en ute del fast inne och en isoleerad del så de bodde ute året om ( men hoppas att de är av samma kön om ni inte oxå vill ha 24 st)
  10. 5
    Jag älskar kaniner jag har haft 24 st samtidigt med stor hage på 20 m2 och burar som var en ute del fast inne och en isoleerad del så de bodde ute året om ( men hoppas att de är av samma kön om ni inte oxå vill ha 24 st)
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Ja det gäller ju att bo så att man kan ha dem på ett bra sätt. Vi har stor trädgård så det är inga problem. Synd att du är allergisk. Det tror vi ingen har här.
  12. 6
    Ja det gäller ju att bo så att man kan ha dem på ett bra sätt. Vi har stor trädgård så det är inga problem. Synd att du är allergisk. Det tror vi ingen har här.
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Ja nu har det blivit McDonalds i bilen och uppvärmt hemma. Vi ville hem så fort som möjligt med de små ulltussarna!

    Jag tippar med på att det är nästa tand på G. Bajsar så illa idag samt dregglar.
  14. 7
    Ja nu har det blivit McDonalds i bilen och uppvärmt hemma. Vi ville hem så fort som möjligt med de små ulltussarna!

    Jag tippar med på att det är nästa tand på G. Bajsar så illa idag samt dregglar.
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Ja gör det. Det är en kul hobby och barnen lär ju sig handskas med djur också! Jag har kikat för fullt på Blocket och Eniro hela sommaren. Finns hur många som helst som föder upp och säljer!
  16. 8
    Ja gör det. Det är en kul hobby och barnen lär ju sig handskas med djur också! Jag har kikat för fullt på Blocket och Eniro hela sommaren. Finns hur många som helst som föder upp och säljer!
  17. Medlem sedan
    Jan 2007
    #9
    Vad härligt att kunna ha så många på ett sådant sätt!Jag hade mina första kaniner när jag gick i 4:an fick börja med att flaskmata 5 ungar för att mamman dog innan de var färdig diade. Var lite pyssel men de klarade sig allihop. Efter det var man ju fast! Nu har jag skaffat två honor ur samma kull. Får se om det blir en hane till våren så det kan bli lite uppfödning för skojsskull här sedan.
  18. 9
    Vad härligt att kunna ha så många på ett sådant sätt!Jag hade mina första kaniner när jag gick i 4:an fick börja med att flaskmata 5 ungar för att mamman dog innan de var färdig diade. Var lite pyssel men de klarade sig allihop. Efter det var man ju fast! Nu har jag skaffat två honor ur samma kull. Får se om det blir en hane till våren så det kan bli lite uppfödning för skojsskull här sedan.

Liknande trådar

  1. tillökning:)
    By Jajja m A&A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 22:12
  2. Tillökning.........
    By Linda med 3 barn in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 22:26
  3. Tillökning!!
    By Lillsmurfen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 17:17
  4. Tillökning
    By littlezoe in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 19:25
  5. Tillökning!
    By Blivande trebarnsmor in forum _0506 Junibarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar