Hoppas på att hamna här!
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Hoppas på att hamna här!

    Hej!

    Jag slutade med p-piller i september förra året och har försökt bli gravid sedan dess. Det börjar bli riktigt jobbigt att det aldrig blir något. De senaste månadera har jag trott att det har varit något, tills jag har fått min mens. Oftast kommer den någon dag sent bara för att retas tror jag... Jag har ömma bröst, ilsket humör och är trött. Men ändå verkar det inte vara något. Lika ledsen bli jag gång på gång. Är det någon annan som känner likadant? Vore skönt att ventilera sig lite grann med folk som förstår istället för en sambo som bara säger hela tiden att det ordnar sig, det kommer när det kommer. Jag vet att det någon gång kommer, men jag vill att det ska ske nu! Jag har väntat tillräckligt tycker jag!

    Någon som har synpunkter, upplever likadant?

    Kramar
  2. 1
    Hoppas på att hamna här! Hej!

    Jag slutade med p-piller i september förra året och har försökt bli gravid sedan dess. Det börjar bli riktigt jobbigt att det aldrig blir något. De senaste månadera har jag trott att det har varit något, tills jag har fått min mens. Oftast kommer den någon dag sent bara för att retas tror jag... Jag har ömma bröst, ilsket humör och är trött. Men ändå verkar det inte vara något. Lika ledsen bli jag gång på gång. Är det någon annan som känner likadant? Vore skönt att ventilera sig lite grann med folk som förstår istället för en sambo som bara säger hela tiden att det ordnar sig, det kommer när det kommer. Jag vet att det någon gång kommer, men jag vill att det ska ske nu! Jag har väntat tillräckligt tycker jag!

    Någon som har synpunkter, upplever likadant?

    Kramar
  3. Anonym ett tag
    #2
    Hej hej... jag tror alla kvinnor med längtan i hjätat känner igen sig i det du beskriver.
    ...inklusive det du säger om sambon

    Att mensen kommer bara för att bråka... (även om den kommer i tid) det är jag personligen helt övertygad om!

    Har du och sambon övervägt att söka läkarkontakt? Om inte annat, så för att få reda på att allting ser bra ut, men det finns ju en liten möjlighet att du har lite för låga nivåer av folacin i kroppen (B-vitamin) och just folacin ökar kvinnans produktivitet. Och p-piller tar ju en del på kroppens vitaminresurser...

    ja det var i allafall lite snabbt påkomna tankar från mig.


    kram och lycka till... hoppas vi blir gruppkompisar!
  4. 2
    Hej hej... jag tror alla kvinnor med längtan i hjätat känner igen sig i det du beskriver.
    ...inklusive det du säger om sambon

    Att mensen kommer bara för att bråka... (även om den kommer i tid) det är jag personligen helt övertygad om!

    Har du och sambon övervägt att söka läkarkontakt? Om inte annat, så för att få reda på att allting ser bra ut, men det finns ju en liten möjlighet att du har lite för låga nivåer av folacin i kroppen (B-vitamin) och just folacin ökar kvinnans produktivitet. Och p-piller tar ju en del på kroppens vitaminresurser...

    ja det var i allafall lite snabbt påkomna tankar från mig.


    kram och lycka till... hoppas vi blir gruppkompisar!
  5. tintin7
    #3
    Hej Ja jag tror som ovanstående talare. Jag har ont i brösten vid varje mens och någon molvärk som jag också hade med första barnet så jag tror också att jag är gravid varje månad men nu ska vi ligga i lite för att vi ska kunna vara kvar i denna gruppen
    Ha det bra och jobba på
    Kram
  6. 3
    Hej Ja jag tror som ovanstående talare. Jag har ont i brösten vid varje mens och någon molvärk som jag också hade med första barnet så jag tror också att jag är gravid varje månad men nu ska vi ligga i lite för att vi ska kunna vara kvar i denna gruppen
    Ha det bra och jobba på
    Kram
  7. flerbarnsmamman
    #4
    Hej!
    Det är bara att köra på-skam den som ger sig!
  8. 4
    Hej!
    Det är bara att köra på-skam den som ger sig!
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #5
    Tack för svaren! Jo, vi ska få hjälp redan i september så det känns skönt (vi får komma in snabbt pga tidigare sjukdomar). Men jag vet inte hur länge det dröjer sen innan det blir något. Jag antar att jag ska vara glad att vi får hjälp faktiskt ganska snart, men det känns ju som en hel evighet dit

    Vi ska köra på som fan denna månad och hoppas på att vi inte behöver ta den hjälpen..

    Hoppas på att vi blir gruppkompisar! Lycka till!
    kram
  10. 5
    Tack för svaren! Jo, vi ska få hjälp redan i september så det känns skönt (vi får komma in snabbt pga tidigare sjukdomar). Men jag vet inte hur länge det dröjer sen innan det blir något. Jag antar att jag ska vara glad att vi får hjälp faktiskt ganska snart, men det känns ju som en hel evighet dit

    Vi ska köra på som fan denna månad och hoppas på att vi inte behöver ta den hjälpen..

    Hoppas på att vi blir gruppkompisar! Lycka till!
    kram

Liknande trådar

  1. Hoppas på att hamna här!
    By Anonym in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 15:51
  2. Hoppas på att hamna här!
    By Vill ha en trea! in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 11:41
  3. Hoppas hamna här!!
    By Anonym just nu in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 14:56
  4. Hoppas hamna här
    By björnis in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 10:13
  5. Jag hoppas på att få hamna här...
    By Anonym ett tag till in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 12:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar