hejsan morsan, hejsan stabben,här e brev
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    hejsan morsan, hejsan stabben,här e brev

    från älsklingsgrabben... vi har kul på kolonien.... ungefär så lät det SMS som jag fick idag
    av Nisse som är på kollo "Det är roligt här, men jag blir typ kungen här för alla andra har mycket mer problem än jag. Men det är jätteroligt. Jobba nu inte ihjäl dig för att jag ska få mina 3000. Jag tycker du ska köpa dig en omgång massage istället. Kram, vi ses på lördag när ni kommer och hälsar på
    Nisse"

    Vet ni vilken underbar kille jag har? -åtminstone ibland
  2. 1
    hejsan morsan, hejsan stabben,här e brev från älsklingsgrabben... vi har kul på kolonien.... ungefär så lät det SMS som jag fick idag
    av Nisse som är på kollo "Det är roligt här, men jag blir typ kungen här för alla andra har mycket mer problem än jag. Men det är jätteroligt. Jobba nu inte ihjäl dig för att jag ska få mina 3000. Jag tycker du ska köpa dig en omgång massage istället. Kram, vi ses på lördag när ni kommer och hälsar på
    Nisse"

    Vet ni vilken underbar kille jag har? -åtminstone ibland
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Och ffa när han är på avstånd
  4. 2
    Och ffa när han är på avstånd
  5. Medlem sedan
    May 2008
    #3
    *ler*...han är inte långsint iaf! Utan kan erkänna att han har roligt fast han inte ville åka! Himla gulligt av honom att skicka sms! Och att han tycker att du är värd en massage! Hjärtat smälter...
  6. 3
    *ler*...han är inte långsint iaf! Utan kan erkänna att han har roligt fast han inte ville åka! Himla gulligt av honom att skicka sms! Och att han tycker att du är värd en massage! Hjärtat smälter...
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    Ungen brås på morsan! Samma ödmjukhet och humor.

    Kram på dig nallemamma!

    Mamsen72
  8. 4
    Ungen brås på morsan! Samma ödmjukhet och humor.

    Kram på dig nallemamma!

    Mamsen72
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    #5
    Men vilken kille. Som tänker på sin gamla mor och önskar henne massage. Empati heter det!
  10. 5
    Men vilken kille. Som tänker på sin gamla mor och önskar henne massage. Empati heter det!
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Här sitter jag med tårar i ögonen. Så rart, och roligt skrivet. Ååååh. Han brås verkligen på dig!!
  12. 6
    Här sitter jag med tårar i ögonen. Så rart, och roligt skrivet. Ååååh. Han brås verkligen på dig!!
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Men gulle!

    Så otroligt rart skrivet!
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  14. 7
    Men gulle! Så otroligt rart skrivet!
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Guuud vad härligt. Vilken helyllekille. Han är ju störtskön och cool. Det är ju det jag säger. Vilken myskille. Hörru, han mår nog rätt bra nu Och kunde han tänka på mamma eller? Jäpp. Omtanke där du.
  16. 8
    Guuud vad härligt. Vilken helyllekille. Han är ju störtskön och cool. Det är ju det jag säger. Vilken myskille. Hörru, han mår nog rätt bra nu Och kunde han tänka på mamma eller? Jäpp. Omtanke där du.
  17. Medlem sedan
    Apr 2007
    #9
    Åh, vilket MESS! Vilken SON! Vilken MAMMA! Så himla härligt. Blir riktigt berörd.
  18. 9
    Åh, vilket MESS! Vilken SON! Vilken MAMMA! Så himla härligt. Blir riktigt berörd.
  19. Medlem sedan
    May 2007
    #10
    Hej!
    Mmmm tack ska ni ha
    Men nu sitter jag här och undrar om det är kärleken som drar hemåt och det var ett smart drag för att få åka hem. Den här Nissemannen han kan spela lite på mina känslor för att få som han v ill...
    fast Nallepappa han ringde i kväll och hörde med honom hur läget var och då sa han inte att han ville hem. Vi får se på lördag då vill hälsar på honom om han säger ngt, samlar på argument tills dess för att han ska stanna tiden ut.
  20. 10
    Hej!
    Mmmm tack ska ni ha
    Men nu sitter jag här och undrar om det är kärleken som drar hemåt och det var ett smart drag för att få åka hem. Den här Nissemannen han kan spela lite på mina känslor för att få som han v ill...
    fast Nallepappa han ringde i kväll och hörde med honom hur läget var och då sa han inte att han ville hem. Vi får se på lördag då vill hälsar på honom om han säger ngt, samlar på argument tills dess för att han ska stanna tiden ut.
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    Åhh...som vanligt blir jag imponerad. Över att din kille uttrycker sig så bra och öppet..min 18-åring pratar mest när han vill något. 13-åringen är förstås öppen, men på "annat" vis. Men de delger aldrig eller ytterst sällan, mig eller sin pappa några tankar..man får fullkomligt DRA orden ur 18-åringen.
    Igår då vi skulle köpa dataskärm du vet, så tänkte jag att nu ska han få sköta pratet helt själv, för att "träna". Dvs jag började tala med en kille, en försäljare. Sedan då han ville veta mera vad sonen sökte för datagrejer så vände han sig förstås till sonen, som svarade honom, ståendes med ryggen emot.. Då gick jag iväg, strosade runt i butiken och smygtittade lite på sonen o hur det gick. Jodå, han vände sig emot killen litegrann, svarade på det han sa även om han inte tittade på honom. Så visst klarade han det..men han får anstränga sig väldigt, o efteråt då vi gick ut ur butiken så pustade han högt, o suckade tungt. Han gör så ( tror inte han är medveten om det ens) då han fått göra något han har svårt för..
  22. 11
    Åhh...som vanligt blir jag imponerad. Över att din kille uttrycker sig så bra och öppet..min 18-åring pratar mest när han vill något. 13-åringen är förstås öppen, men på "annat" vis. Men de delger aldrig eller ytterst sällan, mig eller sin pappa några tankar..man får fullkomligt DRA orden ur 18-åringen.
    Igår då vi skulle köpa dataskärm du vet, så tänkte jag att nu ska han få sköta pratet helt själv, för att "träna". Dvs jag började tala med en kille, en försäljare. Sedan då han ville veta mera vad sonen sökte för datagrejer så vände han sig förstås till sonen, som svarade honom, ståendes med ryggen emot.. Då gick jag iväg, strosade runt i butiken och smygtittade lite på sonen o hur det gick. Jodå, han vände sig emot killen litegrann, svarade på det han sa även om han inte tittade på honom. Så visst klarade han det..men han får anstränga sig väldigt, o efteråt då vi gick ut ur butiken så pustade han högt, o suckade tungt. Han gör så ( tror inte han är medveten om det ens) då han fått göra något han har svårt för..
  23. Medlem sedan
    May 2007
    #12
    Vilken klok mamma du är som "överger" honom i affären så han får klara sig lite själv. Och du ser - han klarade det! Om vi hela tiden curlar så kommer de inte att gå vidare och fixa. Passiviteten består...
    Lite jobbigt får allt livet vara.
    Och när det gäller datorgrejer så hade nog våra killar kunnat göra mycket som man aldrig kunnat ana
  24. 12
    Vilken klok mamma du är som "överger" honom i affären så han får klara sig lite själv. Och du ser - han klarade det! Om vi hela tiden curlar så kommer de inte att gå vidare och fixa. Passiviteten består...
    Lite jobbigt får allt livet vara.
    Och när det gäller datorgrejer så hade nog våra killar kunnat göra mycket som man aldrig kunnat ana

Liknande trådar

  1. Hejsan morsan hejsan stabben...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 20:58
  2. Hejsan! Får jag??
    By emeli in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 17:17
  3. Hejsan!
    By Tintin in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 16:32
  4. Hejsan!
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 18:47
  5. Hejsan hejsan, länge sedan nu :o)
    By mamma_mina in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 19:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar