Nu är vi hemma!
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Nu är vi hemma!

    Som Vimse så snällt rapporterade kom lillebror som en raket i måndags. Jag hade första känningen fyra på natten, fattade att det var allvar vid åttatiden på morgonen, vattnet gick 9.40, vi var inne på förlossningen 10.00 och han är född 12.12. Jag hade rent helvetiskt ont och hann knappt fatta vad som hände, var mest bara arg för att jag inte fick någon bedövning

    Tyvärr uppstod det lite komplikationer när han skulle ut, och det slutade med att han bröt nyckelbenet (mer utförlig berättelse finns i ank 0809).

    Nu är vi i alla fall hemma och mår efter omständigheterna helt okej. Vincent är en mycket stolt storebror som gärna pussar och klappar på sin lillebror ("E min bebisch. Baja Vincents bebisch").

    Tack för alla grattis, och sorry att jag blåste er på gissningstävlingen innan den hann börja
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Nu är vi hemma! Som Vimse så snällt rapporterade kom lillebror som en raket i måndags. Jag hade första känningen fyra på natten, fattade att det var allvar vid åttatiden på morgonen, vattnet gick 9.40, vi var inne på förlossningen 10.00 och han är född 12.12. Jag hade rent helvetiskt ont och hann knappt fatta vad som hände, var mest bara arg för att jag inte fick någon bedövning

    Tyvärr uppstod det lite komplikationer när han skulle ut, och det slutade med att han bröt nyckelbenet (mer utförlig berättelse finns i ank 0809).

    Nu är vi i alla fall hemma och mår efter omständigheterna helt okej. Vincent är en mycket stolt storebror som gärna pussar och klappar på sin lillebror ("E min bebisch. Baja Vincents bebisch").

    Tack för alla grattis, och sorry att jag blåste er på gissningstävlingen innan den hann börja
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2

    *haha*

    smart drag att dra igång gissningstävlingen, kanske var det som gjorde susen??? Stort GRATTIS till lillebror, det var en lite större modell precis som du trodde förra lördagen!! Hm... har för mig att du nämnde ett tänkbart namn när vi sågs men minnet bedrar mig... Kram!!!
    Jalla m storebror H -04 & lillebror O sept -06
  4. 2
    *haha* smart drag att dra igång gissningstävlingen, kanske var det som gjorde susen??? Stort GRATTIS till lillebror, det var en lite större modell precis som du trodde förra lördagen!! Hm... har för mig att du nämnde ett tänkbart namn när vi sågs men minnet bedrar mig... Kram!!!
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    och oj...

    ...vilken start! (Nu har jag läst på) Det måste ha varit väldigt omtumlande för er båda! Inget man direkt längtar efter, att sys på op. Men iofs blir det väl ordentligt gjort antar jag. Fast jag gissar att det känns rätt mycket...

    Hur funkar det - går det att ge något smärtstillande till lilleman? Tuff start för er båda, hoppas det finns chans att vila lite emellanåt ialla fall Kram igen!
    Jalla m storebror H -04 & lillebror O sept -06
  6. 3
    och oj... ...vilken start! (Nu har jag läst på) Det måste ha varit väldigt omtumlande för er båda! Inget man direkt längtar efter, att sys på op. Men iofs blir det väl ordentligt gjort antar jag. Fast jag gissar att det känns rätt mycket...

    Hur funkar det - går det att ge något smärtstillande till lilleman? Tuff start för er båda, hoppas det finns chans att vila lite emellanåt ialla fall Kram igen!
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4
    Grattis gumman!!!! Gud så skönt att han är här nu och att du slapp plussa så mkt. Ska gå in och läsa hela berättalsen nu. Puss och kram på dig...
  8. 4
    Grattis gumman!!!! Gud så skönt att han är här nu och att du slapp plussa så mkt. Ska gå in och läsa hela berättalsen nu. Puss och kram på dig...
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Ojoj, vilken dramatisk start i livet det låter som. Skönt att ni mår ok nu och att V tycker det är mysigt med bäbis. Hoppas ni båda hämtar er snabbt och kan mysa för fulla muggar utan att ha ont här och där... Kramar från oss och jättegrattis såklart!
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  10. 5
    Ojoj, vilken dramatisk start i livet det låter som. Skönt att ni mår ok nu och att V tycker det är mysigt med bäbis. Hoppas ni båda hämtar er snabbt och kan mysa för fulla muggar utan att ha ont här och där... Kramar från oss och jättegrattis såklart!
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6

    Grattis tjejen

    Och Grattis till hela familjen.
    Du har varit i samma ankomstgrupp 08/08 som en av mina bsäta vänner.
    Kan säga att det är bebis på G där med i dag. Det är Tezie som jag pratar om.


    GRATTIS IGEN
  12. 6
    Grattis tjejen Och Grattis till hela familjen.
    Du har varit i samma ankomstgrupp 08/08 som en av mina bsäta vänner.
    Kan säga att det är bebis på G där med i dag. Det är Tezie som jag pratar om.


    GRATTIS IGEN
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Grattis Carolina !

    Snabb och tuff förlossning har jag läst. Hoppas att ni repar er snabbt och att du kan njuta av att ha blivit mamma igen !
  14. 7
    Grattis Carolina !

    Snabb och tuff förlossning har jag läst. Hoppas att ni repar er snabbt och att du kan njuta av att ha blivit mamma igen !
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8
    Har läst förlossningsberättelsen nu, kan fortfarande inte läsa en förlossningsberätelse utan att fälla en tår eller två *sniff* Låter inte som den roligaste förlossningen men det slutade ju lyckligt ändå
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  16. 8
    Har läst förlossningsberättelsen nu, kan fortfarande inte läsa en förlossningsberätelse utan att fälla en tår eller två *sniff* Låter inte som den roligaste förlossningen men det slutade ju lyckligt ändå
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    Stort, stort grattis!
    Det gick riktigt fort. Läste berättelsen också att det blev en del dramatik. Känner du att kroppen börjar återhämta sig. Hoppas också att värken läpper snart för lillebror.
    Storebror Edwins ankomst till världen var också lite dramatiskt. De drog iväg med honom också, direkt efter han kom ut. Jag fick inte upp honom på bröstet.
    Stora grattiskramar till hela familjen.
  18. 9
    Stort, stort grattis!
    Det gick riktigt fort. Läste berättelsen också att det blev en del dramatik. Känner du att kroppen börjar återhämta sig. Hoppas också att värken läpper snart för lillebror.
    Storebror Edwins ankomst till världen var också lite dramatiskt. De drog iväg med honom också, direkt efter han kom ut. Jag fick inte upp honom på bröstet.
    Stora grattiskramar till hela familjen.
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10

    Grattis till lillen!

    Läste den dramatiska förlossningsberättelsen. Hua! Vilken start för er!
    Samma sak hände med min brorsas dotter, de fick "slita" ut henne med brutet nyckelben som följd. Tur att de läker frakturer så bra ändå!
    Många kramar till er!
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  20. 10
    Grattis till lillen! Läste den dramatiska förlossningsberättelsen. Hua! Vilken start för er!
    Samma sak hände med min brorsas dotter, de fick "slita" ut henne med brutet nyckelben som följd. Tur att de läker frakturer så bra ändå!
    Många kramar till er!
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    hej Carolina! Och välkommen tebax mä liten bäbis å allt!
    Läste på din ank grupp och ja, det kanske inte var så toppen en start. Va gör man åt lilla armen? Kan den hamna fel när den gror ihop? Ska den gipsas? Får man smärtstillande?
    Ush... liten gubbe Tråkit att han ska ha så ont.

    Är gla å läsa att det verkar gå bra med amning och syskon. Hoppas ni får en skön fortsättning med lillebror.
    Kram
  22. 11
    hej Carolina! Och välkommen tebax mä liten bäbis å allt!
    Läste på din ank grupp och ja, det kanske inte var så toppen en start. Va gör man åt lilla armen? Kan den hamna fel när den gror ihop? Ska den gipsas? Får man smärtstillande?
    Ush... liten gubbe Tråkit att han ska ha så ont.

    Är gla å läsa att det verkar gå bra med amning och syskon. Hoppas ni får en skön fortsättning med lillebror.
    Kram
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Nyckelbenet läker av sig självt, vi måste bara vara noga med hur vi bär honom och hur han ligger. De har gott läkkött de här små, så förhoppningsvis tar det bara två veckor. Sedan återstår att se om även armen är skadad, i så fall blir det sjukgymnastik. Han får i alla fall smärtstillande, men vi håller på att trappa ner på det nu eftersom han inte verkar ha lika ont längre.

    Det är väldigt skönt att han är stor och stark och äter och sover bra
  24. 12
    Nyckelbenet läker av sig självt, vi måste bara vara noga med hur vi bär honom och hur han ligger. De har gott läkkött de här små, så förhoppningsvis tar det bara två veckor. Sedan återstår att se om även armen är skadad, i så fall blir det sjukgymnastik. Han får i alla fall smärtstillande, men vi håller på att trappa ner på det nu eftersom han inte verkar ha lika ont längre.

    Det är väldigt skönt att han är stor och stark och äter och sover bra
  25. Medlem sedan
    Nov 2004
    #13
    Men hallå! Det var ju en väldig dramatik - så jobbigt för er alla. Just det där att vänta på bedövning när man vill ha är fasansfullt och att sen bli snuvad på den helt och hållet måste ju vara sk-tjobbig *ryser*

    Stackars lilla pyre som bröt nyckelbenet - vilken tur att det läker så fort på så små barn!

    Man tycker ju att det borde bli lättare och lättare för varje barn man föder så en trea borde ju slinka ut kvickt och lätt - fast då kanske den ska vara av det mindre formatet. Det var ju ingen liten bebis du bakat ihop *ler*

    Hugo och jag är beredda på fika men antar att det tar någon månad (eller flera ) innan ni har kommit in i de nya rutiner som lillebror skapar. Det är bara att hojta så kommer vi!

    Stor kram till hela familjen!
  26. 13
    Men hallå! Det var ju en väldig dramatik - så jobbigt för er alla. Just det där att vänta på bedövning när man vill ha är fasansfullt och att sen bli snuvad på den helt och hållet måste ju vara sk-tjobbig *ryser*

    Stackars lilla pyre som bröt nyckelbenet - vilken tur att det läker så fort på så små barn!

    Man tycker ju att det borde bli lättare och lättare för varje barn man föder så en trea borde ju slinka ut kvickt och lätt - fast då kanske den ska vara av det mindre formatet. Det var ju ingen liten bebis du bakat ihop *ler*

    Hugo och jag är beredda på fika men antar att det tar någon månad (eller flera ) innan ni har kommit in i de nya rutiner som lillebror skapar. Det är bara att hojta så kommer vi!

    Stor kram till hela familjen!
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14
    Ja, det är väldigt skönt att veta att det inte är någon ovanlig skada och att den läker bra. Vi är lite oroliga för att det ska vara någon nervskada på armen också, men förhoppningsvis är orörligheten i den bara en följd av nyckelbensbrottet.

    Tack för kramar
  28. 14
    Ja, det är väldigt skönt att veta att det inte är någon ovanlig skada och att den läker bra. Vi är lite oroliga för att det ska vara någon nervskada på armen också, men förhoppningsvis är orörligheten i den bara en följd av nyckelbensbrottet.

    Tack för kramar
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Tack! Jag känner mig faktiskt förvånansvärt okej rent fysiskt. det är skönt. Lillebror verkar också återhämta sig snabbt, det är tydligt att han redan har mindre ont än för ett par dagar sedan.
  30. 15
    Tack! Jag känner mig faktiskt förvånansvärt okej rent fysiskt. det är skönt. Lillebror verkar också återhämta sig snabbt, det är tydligt att han redan har mindre ont än för ett par dagar sedan.
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16
    Tack! Njuter gör jag redan för fullt Vi ser till att ta det lugnt här hemma nu och vila mycket både jag och lilleman.
  32. 16
    Tack! Njuter gör jag redan för fullt Vi ser till att ta det lugnt här hemma nu och vila mycket både jag och lilleman.
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17
    Tack tack! Hoppas att allt har gått bra för din kompis nu också då!
  34. 17
    Tack tack! Hoppas att allt har gått bra för din kompis nu också då!
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18
    Tack tack! Vi får ta det som det kommer de första veckorna här nu tills nyckelbenet har läkt ordentligt. Det känns ändå otroligt skönt att vara hemma och börja få lite ordning på livet
  36. 18
    Tack tack! Vi får ta det som det kommer de första veckorna här nu tills nyckelbenet har läkt ordentligt. Det känns ändå otroligt skönt att vara hemma och börja få lite ordning på livet
  37. Medlem sedan
    Jul 2003
    #19
    Jag önskar verkligen dig detsamma (att slippa plussa så mycket alltså, inte resten av dramatiken såklart)! Tack för grattis
  38. 19
    Jag önskar verkligen dig detsamma (att slippa plussa så mycket alltså, inte resten av dramatiken såklart)! Tack för grattis
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20
    Ja, det verkade ju funka som avhysningsknep det där med att utlysa en tävling

    Lillebror får alvedon var sjätte timme, men vi ska trappa ner lite från och med idag (han verkar ha mindre ont redan). Vi har det bra annars, vi har valt att låta de stora gå hela dagar på dagis nu de första veckorna så att både jag och bebis ska kunna få vila så mycket som möjligt (vi hade tänkt att de skulle vara hemma så länge pappa var hemma annars). P har också tänkt förlänga sin ledighet lite så att vi kan ta det lugnt ytterligare någon vecka, och sedan ska han jobba mindre och ta hand om hämtningar och lämningar första tiden efter (fördelen med att vara egen ). I helgen har vi kallat in mor- och farföräldrar för att underhålla Elsa och Vincent också.

    Vad kul det var att ses förresten, har ju inte hunnit skriva det mitt i allt kaos
  40. 20
    Ja, det verkade ju funka som avhysningsknep det där med att utlysa en tävling

    Lillebror får alvedon var sjätte timme, men vi ska trappa ner lite från och med idag (han verkar ha mindre ont redan). Vi har det bra annars, vi har valt att låta de stora gå hela dagar på dagis nu de första veckorna så att både jag och bebis ska kunna få vila så mycket som möjligt (vi hade tänkt att de skulle vara hemma så länge pappa var hemma annars). P har också tänkt förlänga sin ledighet lite så att vi kan ta det lugnt ytterligare någon vecka, och sedan ska han jobba mindre och ta hand om hämtningar och lämningar första tiden efter (fördelen med att vara egen ). I helgen har vi kallat in mor- och farföräldrar för att underhålla Elsa och Vincent också.

    Vad kul det var att ses förresten, har ju inte hunnit skriva det mitt i allt kaos
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hemma - och hemma med sjukis
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 20:04
  2. Hemma!
    By sisak in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 14:12
  3. Hemma :)
    By zibzib in forum _0907 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 12:53
  4. Hemma hos oss
    By tinfil2 in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 20:39
  5. Hemma nu
    By Graboid in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 09:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar