Intimt - svullna blygdläppar
_0809 Septemberbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Intimt - svullna blygdläppar

    Ja en liten intim fråga - mina blygdläppar, framförallt den ena, är svullen och ser lite konstig ut. Det gör inte ont eller så men är märkbart svullen. Är i vecka 40 (beräknad till 13/9) och jag tror att detta har kommit ganska nyligen. Har någon haft liknande besvär? Vet någon vad det är? Orsak till oro?

    Tacksam för era kloka ord!!
  2. 1
    Intimt - svullna blygdläppar Ja en liten intim fråga - mina blygdläppar, framförallt den ena, är svullen och ser lite konstig ut. Det gör inte ont eller så men är märkbart svullen. Är i vecka 40 (beräknad till 13/9) och jag tror att detta har kommit ganska nyligen. Har någon haft liknande besvär? Vet någon vad det är? Orsak till oro?

    Tacksam för era kloka ord!!
  3. anonymt namn
    #2
    Mitt underliv har varit svullet länge. Det är väl så att saker och ting händer där nere, någon ligger ju och trycker på. Min livmodertapp är försvunnen, min slida känns annorlunda och sex har vi inte haft på en evighet. Det går inte pga svullnaden. Ditt underliv håller på att förbereda sig inför förlossningen tror jag.
  4. 2
    Mitt underliv har varit svullet länge. Det är väl så att saker och ting händer där nere, någon ligger ju och trycker på. Min livmodertapp är försvunnen, min slida känns annorlunda och sex har vi inte haft på en evighet. Det går inte pga svullnaden. Ditt underliv håller på att förbereda sig inför förlossningen tror jag.
  5. Anonym
    #3
    och det är inte helt ovanligt att man får åderbrock i blygdläpparna under graviditeten. De försvinner så gott som alltid helt efteråt men kan vara ganska obehagliga under tiden. jag har fått det och innan jag kom på det funderade jag på varför jag var så svullen. Men så kollade jag med en spegel och man ser liksom knutor i ådrorna på yttre blygdläpparna. Man kan väl säkert ha olika mycket men det är ju tänkbart att det är det du har fått oxå.
  6. 3
    och det är inte helt ovanligt att man får åderbrock i blygdläpparna under graviditeten. De försvinner så gott som alltid helt efteråt men kan vara ganska obehagliga under tiden. jag har fått det och innan jag kom på det funderade jag på varför jag var så svullen. Men så kollade jag med en spegel och man ser liksom knutor i ådrorna på yttre blygdläpparna. Man kan väl säkert ha olika mycket men det är ju tänkbart att det är det du har fått oxå.
  7. Anonym
    #4
    Precis så är det - lite knutigt och lite nyans av blått - men då är det alltså inget farligt? Och att det försvinner efteråt känns ju skönt det med.

    Nu vill jag mest bara träffa denna lilla krabat .-)
  8. 4
    Precis så är det - lite knutigt och lite nyans av blått - men då är det alltså inget farligt? Och att det försvinner efteråt känns ju skönt det med.

    Nu vill jag mest bara träffa denna lilla krabat .-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    ja lte blått oxå... nej farligt är det inte och vad jag har förstått så går det tillbaka helt efter förlossningen. beror på att bebisen trycker på blodkärlen så de inte kan cirkulera som det ska i dem.

    Skulle oxå vilja ha ut min lilla nu direkt helst!!
  10. 5
    ja lte blått oxå... nej farligt är det inte och vad jag har förstått så går det tillbaka helt efter förlossningen. beror på att bebisen trycker på blodkärlen så de inte kan cirkulera som det ska i dem.

    Skulle oxå vilja ha ut min lilla nu direkt helst!!

Liknande trådar

  1. blygdläppar
    By karl in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 14:56
  2. Ang blygdläppar
    By VioletLilacs in forum Sex & erotik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 18:10
  3. Blygdläppar...
    By Pandora in forum Sex & erotik
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 20:31
  4. Svullna blygdläppar?
    By anonym just nu in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 20:07
  5. Stora blygdläppar?
    By frågvis in forum Sex & erotik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 21:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar