Ynklig pojke *långt*
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Ynklig pojke *långt*

    Oskar är sjuk...riktigt ynklig är han.
    Det började natten mot torsdag med falsk krupp som gradvis gått över till astma. Han är rejält förkyld, men igår känndes det som att det höll på att vända.
    Tji fick vi, för idag är han mycket sämre. Andningen är rosslig och han hostar hemskt. Hans tillstånd är oroväckande likt det då han hade RS virus i vintras, men jag hoppas innerligt att medicinerna vi har hemma ska räcka för att få honom på bättringsvägen.
    Jag vabbade to, fre så nu är det makens tur att ta ett par dagar, men jag gissar att det blir med vab senare i veckan.

    Till på köpet så var vi en sväng till BVC i torsdags för att kolla ett sår i rumpan på honom som inte ville läka ordentligt. Passade på att kolla hans vikt samtidigt. Det blev _inga_ ovationer och jubelrop över den viktuppgången. Knappt 400 gr på 5 månader.
    Nuvarande vikt var 10440 gr och en dalande kurva. Känns som att det sista han behöver just nu är en infektion, när han redan ligger minus med vikten.
    Usch! Brukar inte oroa mig i onödan, men nu känns det inget vidare. Vill bara att han ska må bra ju!!
    Hoppas ni andra mår bra och är friska iaf!
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  2. 1
    Ynklig pojke *långt* Oskar är sjuk...riktigt ynklig är han.
    Det började natten mot torsdag med falsk krupp som gradvis gått över till astma. Han är rejält förkyld, men igår känndes det som att det höll på att vända.
    Tji fick vi, för idag är han mycket sämre. Andningen är rosslig och han hostar hemskt. Hans tillstånd är oroväckande likt det då han hade RS virus i vintras, men jag hoppas innerligt att medicinerna vi har hemma ska räcka för att få honom på bättringsvägen.
    Jag vabbade to, fre så nu är det makens tur att ta ett par dagar, men jag gissar att det blir med vab senare i veckan.

    Till på köpet så var vi en sväng till BVC i torsdags för att kolla ett sår i rumpan på honom som inte ville läka ordentligt. Passade på att kolla hans vikt samtidigt. Det blev _inga_ ovationer och jubelrop över den viktuppgången. Knappt 400 gr på 5 månader.
    Nuvarande vikt var 10440 gr och en dalande kurva. Känns som att det sista han behöver just nu är en infektion, när han redan ligger minus med vikten.
    Usch! Brukar inte oroa mig i onödan, men nu känns det inget vidare. Vill bara att han ska må bra ju!!
    Hoppas ni andra mår bra och är friska iaf!
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Men lilla vännen, så jobbigt det måste vara för er alla. Förstår att man blir orolig. Viggo får ju också astma när han blir förkyld och bara det är inte så kul alls. Idun fick falsk krupp förra gången hon var förkyld och det var ju inte någon höjdare så kombinationen är nog hemsk... Hoppas han kryar på sig snabbt! När det gäller vikten kan jag trösta lite med att Viggo hade gått upp 100 gram på ca 3-4 månader och det sa läkaren att det var helt normalt för en aktiv tvååring. Han är ju lite tyngre till att börja med, 12,4 väger han men vet inte hur lång din Oskar är heller... Så är han ju sjuk och då tappar man ju lite med, Viggo åt typ inget nu när han varit sjuk men så fort han blev frisk tar han igen det med råge så kanske Oskar också gör det sen.

    Kram på er och hoppas ni får en lugn natt...
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  4. 2
    Men lilla vännen, så jobbigt det måste vara för er alla. Förstår att man blir orolig. Viggo får ju också astma när han blir förkyld och bara det är inte så kul alls. Idun fick falsk krupp förra gången hon var förkyld och det var ju inte någon höjdare så kombinationen är nog hemsk... Hoppas han kryar på sig snabbt! När det gäller vikten kan jag trösta lite med att Viggo hade gått upp 100 gram på ca 3-4 månader och det sa läkaren att det var helt normalt för en aktiv tvååring. Han är ju lite tyngre till att börja med, 12,4 väger han men vet inte hur lång din Oskar är heller... Så är han ju sjuk och då tappar man ju lite med, Viggo åt typ inget nu när han varit sjuk men så fort han blev frisk tar han igen det med råge så kanske Oskar också gör det sen.

    Kram på er och hoppas ni får en lugn natt...
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Gubben då! Det låter inte roligt för någon av er. Hoppas innerligt att han kryar på sig snabbt.

    Sen undrar jag hur mycket de tycker att han borde ha gått upp? Hugo har gått upp 700 gr på 5 månader och det var fin-fint! Tycker inte att det är så himla stor skillnad. Jag menar 300 gr, det är väl vad ett rejält lass i blöjan kan väga... eller??

    Hur mår han när han inte är sjuk? Sist jag såg honom verkade han hur pigg och glad som helst. Förstår att du gärna ser några extra kilon på honom men han såg som sagt frisk och go ut hos Carolina.

    Du får göra pastasallad med kassler och gurka - den åt han ju med stormande aptit. *vinkar och tackar Carolina*

    Kram!
  6. 3
    Gubben då! Det låter inte roligt för någon av er. Hoppas innerligt att han kryar på sig snabbt.

    Sen undrar jag hur mycket de tycker att han borde ha gått upp? Hugo har gått upp 700 gr på 5 månader och det var fin-fint! Tycker inte att det är så himla stor skillnad. Jag menar 300 gr, det är väl vad ett rejält lass i blöjan kan väga... eller??

    Hur mår han när han inte är sjuk? Sist jag såg honom verkade han hur pigg och glad som helst. Förstår att du gärna ser några extra kilon på honom men han såg som sagt frisk och go ut hos Carolina.

    Du får göra pastasallad med kassler och gurka - den åt han ju med stormande aptit. *vinkar och tackar Carolina*

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Men lille gubben!
    Han blir verkligen sjuk när han blir sjuk! Usch vad jobbigt.
    Vad gäller vikten så är det inte så att han helt enkelt är en späd kille? Men det är klart, han har ju mindre att ta av när han blir sjuk.
    Stackars lilla Oskar.
  8. 4
    Men lille gubben!
    Han blir verkligen sjuk när han blir sjuk! Usch vad jobbigt.
    Vad gäller vikten så är det inte så att han helt enkelt är en späd kille? Men det är klart, han har ju mindre att ta av när han blir sjuk.
    Stackars lilla Oskar.
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Stackars Oskar! Förstår om han är ynklig, det där lät verkligen inte roligt Hoppas att ni får bukt på infektionen snart.

    Jag håller med de andra, tycker inte att 400 g på fem månader låter så lite i den här åldern, men det kanske det är med tanke på att han är smal sedan innan?

    Stor kram till hela familjen!!
  10. 5
    Stackars Oskar! Förstår om han är ynklig, det där lät verkligen inte roligt Hoppas att ni får bukt på infektionen snart.

    Jag håller med de andra, tycker inte att 400 g på fem månader låter så lite i den här åldern, men det kanske det är med tanke på att han är smal sedan innan?

    Stor kram till hela familjen!!
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Idag är...

    ...han i vart fall inte sämre, vilket ju är positivt. Han är inte mycket bättre heller, men håller han sig såhär så slipper vi sjukhusbesök iaf.
    Jag hoppas att denna infektion inte ska göra att han tappar i vikt, för han är en liten kille som inte har råd att förlora något.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  12. 6
    Idag är... ...han i vart fall inte sämre, vilket ju är positivt. Han är inte mycket bättre heller, men håller han sig såhär så slipper vi sjukhusbesök iaf.
    Jag hoppas att denna infektion inte ska göra att han tappar i vikt, för han är en liten kille som inte har råd att förlora något.
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Jag vet inte...

    ...hur mycket han "borde" väga, men hans kurva går nedåt igen och han ligger ju ganska långt under redan innan. Det är det man går på. Egentligen säger ju siffrorna i sig inte så mycket utan det är ju helheten man tittar på.
    När han är frisk är han hur pigg och glad som helst. Enda boven är väll i sådana fall att han alltid är lös i magen. Mer kassler och pasta alltså!!
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  14. 7
    Jag vet inte... ...hur mycket han "borde" väga, men hans kurva går nedåt igen och han ligger ju ganska långt under redan innan. Det är det man går på. Egentligen säger ju siffrorna i sig inte så mycket utan det är ju helheten man tittar på.
    När han är frisk är han hur pigg och glad som helst. Enda boven är väll i sådana fall att han alltid är lös i magen. Mer kassler och pasta alltså!!
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8

    Han är...

    ...en späd kille, absolut, och speciellt storväxt kommer han aldrig att bli. Men liten behöver ju inte bli mindre tycker man.
    Jag hoppas det är en tillfällig dipp på kurvan och inget som blir värre av den här infektionen.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  16. 8
    Han är... ...en späd kille, absolut, och speciellt storväxt kommer han aldrig att bli. Men liten behöver ju inte bli mindre tycker man.
    Jag hoppas det är en tillfällig dipp på kurvan och inget som blir värre av den här infektionen.
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Tydligen...

    ...så var det lite, speciellt med tanke på, precis som du skriver, att han är liten redan innan. Ska försöka att inte haka upp mig på det här nu. Blir lite lugnad av er iaf .
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  18. 9
    Tydligen... ...så var det lite, speciellt med tanke på, precis som du skriver, att han är liten redan innan. Ska försöka att inte haka upp mig på det här nu. Blir lite lugnad av er iaf .
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Men fy...

    Hoppas verkligen att han börjat pigga på sig nu!!
    Styrkekramar till er alla!
    Libra
  20. 10
    Men fy... Hoppas verkligen att han börjat pigga på sig nu!!
    Styrkekramar till er alla!

Liknande trådar

  1. Såå ynklig
    By Päron in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 16:36
  2. Min pojke blir retad i skolan (långt)
    By anonymt namn in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 21:59
  3. Ynklig...
    By Lillblomma in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 12:22
  4. Ynklig
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 21:48
  5. Gråtande pojke (långt)
    By Katarina in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 18:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar