jag blir galen
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    jag blir galen

    Det jag tycker är allra jobbigast med att vara gravid är denna eviga nästäppa. Jag kan inte sova utan att kunna andas genom näsan. Nu har jag unnat mig lyxen av att använda nässpray, men då får jag istället ångest över nezerilberoendet jag kommer hamna i innan detta är över. Pest eller kolera! Nu vill jag vara färdig med detta.
  2. 1
    jag blir galen Det jag tycker är allra jobbigast med att vara gravid är denna eviga nästäppa. Jag kan inte sova utan att kunna andas genom näsan. Nu har jag unnat mig lyxen av att använda nässpray, men då får jag istället ångest över nezerilberoendet jag kommer hamna i innan detta är över. Pest eller kolera! Nu vill jag vara färdig med detta.
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Tänkte just skriva ett inlägg om samma ämne. Vi är två som blir galna av nästäppan. Har för mig att jag fick någon kortisonspray de andra gångerna men nu sa läkaren att jag inte får använda nezeril, punkt slut Det gör jag ändå för jag prioriterar att kunna sova men jag är också orolig över beroendet. Har bestämt mig att jag ska sluta med sprayen direkt när bebis är ute!!

    Kram Anna
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  4. 2
    Tänkte just skriva ett inlägg om samma ämne. Vi är två som blir galna av nästäppan. Har för mig att jag fick någon kortisonspray de andra gångerna men nu sa läkaren att jag inte får använda nezeril, punkt slut Det gör jag ändå för jag prioriterar att kunna sova men jag är också orolig över beroendet. Har bestämt mig att jag ska sluta med sprayen direkt när bebis är ute!!

    Kram Anna
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Samma här, även om förkylningen är över, så är näsan täppt. Inget kul alls!
    Jag sitter och sover, då går det lite bättre. Börjar vara svårt att hitta någon ställning alls som fungerar

    Hoppas att vi får snusa bebis snart och slipper nästäppan!

    KRAM
  6. 3
    Samma här, även om förkylningen är över, så är näsan täppt. Inget kul alls!
    Jag sitter och sover, då går det lite bättre. Börjar vara svårt att hitta någon ställning alls som fungerar

    Hoppas att vi får snusa bebis snart och slipper nästäppan!

    KRAM
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    samma här. Min sambo stiger upp halv 4 på morgonen pga sitt jobb och efter det är det helt kört för mig att somna om förrän framåt 7tiden. Men då ska ju dottern stiga upp och åka till dagis och sen är det jobb. I morse när han äntligen skulle ha en dag ledigt (och jag ska få sova ut) så ringer en massa folk och ska sjukanmäla sig och diverse trots att de inte ska ringa på hans privata mobil. Jag kan ju så klart inte somna om så nu är jag trött trött trött..
  8. 4
    samma här. Min sambo stiger upp halv 4 på morgonen pga sitt jobb och efter det är det helt kört för mig att somna om förrän framåt 7tiden. Men då ska ju dottern stiga upp och åka till dagis och sen är det jobb. I morse när han äntligen skulle ha en dag ledigt (och jag ska få sova ut) så ringer en massa folk och ska sjukanmäla sig och diverse trots att de inte ska ringa på hans privata mobil. Jag kan ju så klart inte somna om så nu är jag trött trött trött..
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Usch då. Imorse slog min nästäppa till, säkert pga vätskeansamling som kommer igång på allvar nu på slutet. Det har nästan gått bort helt när jag klev upp, men jag ska definitivt införskaffa nässpray, speciellt till bb-väskan. Värsta som finns att vara nästäppt.
    Man kan väl spraya tio dagar och sen ta ett uppehåll- om man orkar- i några dagar och så fortsätta igen. Eller byta märke kanske. Nasoferm är snällare mot näsan för den smörjer nässlemhinnan, Nezeril får jag näsblod av efter långvarigt bruk

    Ett annat näsrelaterat problem är att jag fortfarande är så doftöverkänslig: blir irriterad på alla dofter och det får mej att må illa (cigarettrök, parfymer, svett) när jag åker buss.
  10. 5
    Usch då. Imorse slog min nästäppa till, säkert pga vätskeansamling som kommer igång på allvar nu på slutet. Det har nästan gått bort helt när jag klev upp, men jag ska definitivt införskaffa nässpray, speciellt till bb-väskan. Värsta som finns att vara nästäppt.
    Man kan väl spraya tio dagar och sen ta ett uppehåll- om man orkar- i några dagar och så fortsätta igen. Eller byta märke kanske. Nasoferm är snällare mot näsan för den smörjer nässlemhinnan, Nezeril får jag näsblod av efter långvarigt bruk

    Ett annat näsrelaterat problem är att jag fortfarande är så doftöverkänslig: blir irriterad på alla dofter och det får mej att må illa (cigarettrök, parfymer, svett) när jag åker buss.

Liknande trådar

  1. Jag blir galen!
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 10:46
  2. jag blir galen, GALEN!!
    By -Helena m AoM- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 14:54
  3. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
  4. Jag blir galen, galen
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 19:31
  5. Jag blir galen!
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 08:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar