TRYGGHANSA ang adhad & ersättnig nivå
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Anonymiz
    #1

    TRYGGHANSA ang adhad & ersättnig nivå

    Efter snart 1år fick vi nu svar/beslut från trygghansa om esättning för vår sons adha,autistiska drag diagnos! Vi har ju den där extra försäkringen (va den nu hette?) vi skall få/erbjuds 20% av 300.000:- och den extra försäkringen upphör efter utbetalningen! Bra eller dåligt erbjudande?? Någon här som fått mer eller mindre? Vår son fick sin diagnos innan 6års ålder som tydligen e någon magisk gräns? Om han fått diagnosen nu efter 6år så skulle vi fått mer?! Hur mycke de nu är? Står i beslutet att man kan överklaga....ska vi gör det eller inte? ALLA tips & råd är av STÖRSTA intresse! MvH
  2. 1
    TRYGGHANSA ang adhad & ersättnig nivå Efter snart 1år fick vi nu svar/beslut från trygghansa om esättning för vår sons adha,autistiska drag diagnos! Vi har ju den där extra försäkringen (va den nu hette?) vi skall få/erbjuds 20% av 300.000:- och den extra försäkringen upphör efter utbetalningen! Bra eller dåligt erbjudande?? Någon här som fått mer eller mindre? Vår son fick sin diagnos innan 6års ålder som tydligen e någon magisk gräns? Om han fått diagnosen nu efter 6år så skulle vi fått mer?! Hur mycke de nu är? Står i beslutet att man kan överklaga....ska vi gör det eller inte? ALLA tips & råd är av STÖRSTA intresse! MvH
  3. Anonymiz
    #2
    Sorry...trötter! ADHD ska de ju stå :-)
  4. 2
    Sorry...trötter! ADHD ska de ju stå :-)
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Svårt att svara på, dels eftersom min dotter inte har ADHD och dels eftersom jag inte vet vad andra i samma situation har fått.

    Men från EGET perspektiv tycker jag att det är ett bra erbjudande, men då är det baserat på att dottern inte får ett enda ruttet öre av Trygg Hansa trots livslång sjukdom (Cystisk Fibros) och trots att vi har tilläggsförsäkring. Inte ens för sjukhusinläggning får vi ersättning.

    Men som sagt, jag baserar ju detta med utgång från vårat eget fall.
    Hoppas någon som har ett barn med ADHD-diagnos kan svara dig!

    Mvh Bettan
  6. 3
    Svårt att svara på, dels eftersom min dotter inte har ADHD och dels eftersom jag inte vet vad andra i samma situation har fått.

    Men från EGET perspektiv tycker jag att det är ett bra erbjudande, men då är det baserat på att dottern inte får ett enda ruttet öre av Trygg Hansa trots livslång sjukdom (Cystisk Fibros) och trots att vi har tilläggsförsäkring. Inte ens för sjukhusinläggning får vi ersättning.

    Men som sagt, jag baserar ju detta med utgång från vårat eget fall.
    Hoppas någon som har ett barn med ADHD-diagnos kan svara dig!

    Mvh Bettan
  7. Allergimamma
    #4
    Jag vt inte om du menar att ditt barn har fått 20 % medicinsk invaliditet? Bolagen följer ju en gemensam tabell där invalditetsgraderna finns bestämda. ADHD och liknande sjukdomar kan nog variera i grad beroende på svårigheten så det finns nog varianter på beslut. De läkare som granskar dessa ärenden har lång erfarenhet av gradering så vare sig man tycker att det är rätt elelr fel så har nog barnet fått samma som övriga barn emd samma svårigheter. Om beloppet varierar beror det ju på att försäkrignsbeloppet varierar. Du kanske har ett vanligt försäkringsbelopp på över en miljon men extraförsäkrignen har tydligen bara 300 000.
  8. 4
    Jag vt inte om du menar att ditt barn har fått 20 % medicinsk invaliditet? Bolagen följer ju en gemensam tabell där invalditetsgraderna finns bestämda. ADHD och liknande sjukdomar kan nog variera i grad beroende på svårigheten så det finns nog varianter på beslut. De läkare som granskar dessa ärenden har lång erfarenhet av gradering så vare sig man tycker att det är rätt elelr fel så har nog barnet fått samma som övriga barn emd samma svårigheter. Om beloppet varierar beror det ju på att försäkrignsbeloppet varierar. Du kanske har ett vanligt försäkringsbelopp på över en miljon men extraförsäkrignen har tydligen bara 300 000.
  9. Anonym
    #5
    ADHD är ingen sjukdom utan ett neuropsykiatriskt funktionshinder. Har inget med sjukdom att göra.
  10. 5
    ADHD är ingen sjukdom utan ett neuropsykiatriskt funktionshinder. Har inget med sjukdom att göra.

Liknande trådar

  1. Trygghansa
    By anonymt namn in forum Diabetes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 13:23
  2. Rimlig ersättnig för
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 18:49
  3. Kan ersättnig nån gång ge
    By Malou in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 18:01
  4. TryggHansa
    By Mamma M in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 22:20
  5. Vb och trygghansa?
    By ankieb in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 07:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar