Vad händer med vårdbidraget
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Anonym
    #1

    Vad händer med vårdbidraget

    om min son beviljas korttidsboende en helg/mån? Är det stora avdrag i ersättningen då eller tas den eventuellt bort helt? Känner mig lite orolig eftersom vi är beroende av pengarna och samtidigt så slut att vi behöver avlastning. Har en son med ADHD+AS och får 3/4 vårdbidrag..
  2. 1
    Vad händer med vårdbidraget om min son beviljas korttidsboende en helg/mån? Är det stora avdrag i ersättningen då eller tas den eventuellt bort helt? Känner mig lite orolig eftersom vi är beroende av pengarna och samtidigt så slut att vi behöver avlastning. Har en son med ADHD+AS och får 3/4 vårdbidrag..
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    Vi har ett helt vårdbidrag och sonen är 3 dygn/månad på avlastning. Det har inte påverkat vårdbidraget alls, men jag vet inte var gränsen går, eller om det är beroende på var man bor. Vi har även assistansersättning, 26 tim/vecka, vilket inte heller har ändrats.
  4. 2
    Vi har ett helt vårdbidrag och sonen är 3 dygn/månad på avlastning. Det har inte påverkat vårdbidraget alls, men jag vet inte var gränsen går, eller om det är beroende på var man bor. Vi har även assistansersättning, 26 tim/vecka, vilket inte heller har ändrats.
  5. Allergimamma
    #3
    Jag tror att du är skyldig att meddela fk eftersom förutsättningarna ändras. Om vb ändras beror väl på om ni tidigare var t ex väl över tidsgränsen för 3/4 eller om ni precis kommit över gränsen, då kanske inte er mertid räcker till 3/4.
  6. 3
    Jag tror att du är skyldig att meddela fk eftersom förutsättningarna ändras. Om vb ändras beror väl på om ni tidigare var t ex väl över tidsgränsen för 3/4 eller om ni precis kommit över gränsen, då kanske inte er mertid räcker till 3/4.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Det beror på. Vi hade ju avlastning var 5:e helg i 5 års tid. Visserligen så hade vi redan avlastningen när vi sökta vb första gången, men vi var noga med att beskriva att den avlastningen som det gav ändå gav mer merarbete när hon kom hem för då var hon etter värre. Det som ändå gjorde avlastningen värd att fortsätta med var att vi hann med syskonen de helgerna hon var borta och det var värt en hel del.
    Men du ska alltid anmäla såna här förändringar till FK för det KAN få betydelse i just ert fall.
  8. 4
    Det beror på. Vi hade ju avlastning var 5:e helg i 5 års tid. Visserligen så hade vi redan avlastningen när vi sökta vb första gången, men vi var noga med att beskriva att den avlastningen som det gav ändå gav mer merarbete när hon kom hem för då var hon etter värre. Det som ändå gjorde avlastningen värd att fortsätta med var att vi hann med syskonen de helgerna hon var borta och det var värt en hel del.
    Men du ska alltid anmäla såna här förändringar till FK för det KAN få betydelse i just ert fall.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    När jag sökte VB skrev jag att jag sökte stödfamilj för sonen varannan helg och handläggaren sa inte något om att det skulle påverka VB. Inget om att jag skulle anmäla när det kom igång. Men jag tycker att du ska fråga FK för säkerhets skull.
  10. 5
    När jag sökte VB skrev jag att jag sökte stödfamilj för sonen varannan helg och handläggaren sa inte något om att det skulle påverka VB. Inget om att jag skulle anmäla när det kom igång. Men jag tycker att du ska fråga FK för säkerhets skull.

Liknande trådar

  1. Det nya vårdbidraget???
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 18:00
  2. Vad händer med Vårdbidraget vid en
    By Helena in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 20:31
  3. vad händer med vårdbidraget om
    By sonen flyttar? in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 21:52
  4. vad händer med vårdbidraget om
    By sonen flyttar? in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 19:58
  5. Ang Vårdbidraget
    By Pia in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 09:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar