Inte berättat än, någon?
_0904 Aprilbarn
  1. flerbarnsmamman
    #1

    Inte berättat än, någon?

    Jag har inte berättat om graviditeten på jobbet ännu och gruvar mig svårt för det.ingen förutom min företagsdr och maken och ni kära medsystrar på listan vet ngt.Chefen som redan ser bistert på mig pga deltidsarbete,i hans tycke redan för många barn,deltidssjukskrivning under graviditet etc,längtar jag inte efter att berätta för. En kollega kom dock ut häromdan med att hon väntar tvillingar i v 17!Jag blev så glad både för henne förståss och även för att det kanske blir lite lättare för mig att berätta efter det .Tycker också att jag verkligen börjar bli tjock-skyller på god mat och trycker in mig i trånga jeans som håller in magen lite men jag vet ju att det inte kommer att gå för alltid och jag vill ju verkligen inte att ngn annan kommer och berättar sina misstankar till mig (eller ännu värre till chefen).En väninna förde lite försiktigt frågan om ev ny graviditet på tal men ,eftersom jag vet att hon är väldigt skvallrig,skojade jag bort det hela och sa att jag gått upp lite bara.Blir lite jobbigt när hon får reda på det men hellre det än att hela stan vet!N ån annan som också inte berättat?
  2. 1
    Inte berättat än, någon? Jag har inte berättat om graviditeten på jobbet ännu och gruvar mig svårt för det.ingen förutom min företagsdr och maken och ni kära medsystrar på listan vet ngt.Chefen som redan ser bistert på mig pga deltidsarbete,i hans tycke redan för många barn,deltidssjukskrivning under graviditet etc,längtar jag inte efter att berätta för. En kollega kom dock ut häromdan med att hon väntar tvillingar i v 17!Jag blev så glad både för henne förståss och även för att det kanske blir lite lättare för mig att berätta efter det .Tycker också att jag verkligen börjar bli tjock-skyller på god mat och trycker in mig i trånga jeans som håller in magen lite men jag vet ju att det inte kommer att gå för alltid och jag vill ju verkligen inte att ngn annan kommer och berättar sina misstankar till mig (eller ännu värre till chefen).En väninna förde lite försiktigt frågan om ev ny graviditet på tal men ,eftersom jag vet att hon är väldigt skvallrig,skojade jag bort det hela och sa att jag gått upp lite bara.Blir lite jobbigt när hon får reda på det men hellre det än att hela stan vet!N ån annan som också inte berättat?
  3. Medlem sedan
    May 2008
    #2
    Jag hade tänkt hålla tyst pga att det inte var riktigt klart med den fasta anställning jag blivit lovad. VIlle ha allt på pränt först. Härom veckan så tuppade jag av helt oförhappandes i korridoren, och det första chefen frågade var om jag var gravid. Då kändes det lika bra att de fick veta, i fall det skulle hända igen. Hon tog det dock bra, trots att jag är den 4:e på 2 år...
  4. 2
    Jag hade tänkt hålla tyst pga att det inte var riktigt klart med den fasta anställning jag blivit lovad. VIlle ha allt på pränt först. Härom veckan så tuppade jag av helt oförhappandes i korridoren, och det första chefen frågade var om jag var gravid. Då kändes det lika bra att de fick veta, i fall det skulle hända igen. Hon tog det dock bra, trots att jag är den 4:e på 2 år...
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Igår fick mina kollegor reda på att jag är gravid. Jag går in i v17 senare denna veckan. Alla blev väldigt glada tack och lov!

    Lycka till med hemlisen!
  6. 3
    Igår fick mina kollegor reda på att jag är gravid. Jag går in i v17 senare denna veckan. Alla blev väldigt glada tack och lov!

    Lycka till med hemlisen!
  7. stina2
    #4
    Förra veckan berättade jag för hela släkten, alla på en gång då vi hade 1:års kalas hemma.
    Det är värre med jobbet har inte vågat säga något ännu, jag är provanställd och herrarna här är inte så possitiva till folk som är föräldrarlediga eller jobbar 6tim... men jag har lovat mig själv att jag ska berätta denna vecka.... nu är det inte många dagar kvar tyvärr... jaja, jag är i V.16
  8. 4
    Förra veckan berättade jag för hela släkten, alla på en gång då vi hade 1:års kalas hemma.
    Det är värre med jobbet har inte vågat säga något ännu, jag är provanställd och herrarna här är inte så possitiva till folk som är föräldrarlediga eller jobbar 6tim... men jag har lovat mig själv att jag ska berätta denna vecka.... nu är det inte många dagar kvar tyvärr... jaja, jag är i V.16
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Jag har berättat för familj och vänner, men inte på jobbet.. Tänkte vänta till efter inskrivningen som är i nästa vecka. Däremot jobbar jag med en som jag har gemensamma vänner med och jag berättade för henne eftersom risken var ganska stor att hon redan visste. Det visste hon..
    Jag har ett vik på just detta stället som sträcker sig till 28 feb, så jag kommer att kunna gå klart. Jag är beräknad till 29 april (mina egna beräkningar) och på detta jobbet får man (oftast) HP, så det passar ju perfa. (Kan tillägga att jag är fast anställd men just denna placeringen är till 28 feb).
    Ska bli skönt att berätta. Jobbigt att dölja illamående. Det syns inget än, med kläder på, men märks på andra sätt tycker jag.
  10. 5
    Jag har berättat för familj och vänner, men inte på jobbet.. Tänkte vänta till efter inskrivningen som är i nästa vecka. Däremot jobbar jag med en som jag har gemensamma vänner med och jag berättade för henne eftersom risken var ganska stor att hon redan visste. Det visste hon..
    Jag har ett vik på just detta stället som sträcker sig till 28 feb, så jag kommer att kunna gå klart. Jag är beräknad till 29 april (mina egna beräkningar) och på detta jobbet får man (oftast) HP, så det passar ju perfa. (Kan tillägga att jag är fast anställd men just denna placeringen är till 28 feb).
    Ska bli skönt att berätta. Jobbigt att dölja illamående. Det syns inget än, med kläder på, men märks på andra sätt tycker jag.
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Här tar vi det pö om pö och när det faller sig nu från vecka 12. Idag berättade jag för en väninna tex. och tänker söka berätta för de flesta inom det snaraste. Utom släkten som jag just nu inte har så mycket kontakt med och jag vill så ha det ett tag till. Väntar några månader till med dem.
  12. 6
    Här tar vi det pö om pö och när det faller sig nu från vecka 12. Idag berättade jag för en väninna tex. och tänker söka berätta för de flesta inom det snaraste. Utom släkten som jag just nu inte har så mycket kontakt med och jag vill så ha det ett tag till. Väntar några månader till med dem.
  13. flerbarnsmamman
    #7
    Aj,då tuppa av och direkt fråga då skulle jag nog också sagt det.Vissa tittar lite kryptiskt på mig när jag blir allt blekare framemot lunchtid och det ibland kan bli täta toalettbesök (kan oftast inte kräkas men mår ibland ruskigt illa och vill inte direkt spy mitt framför ngn) men med ett elöer annat Mariekex brukar det värsta illamåendet försvinna.
  14. 7
    Aj,då tuppa av och direkt fråga då skulle jag nog också sagt det.Vissa tittar lite kryptiskt på mig när jag blir allt blekare framemot lunchtid och det ibland kan bli täta toalettbesök (kan oftast inte kräkas men mår ibland ruskigt illa och vill inte direkt spy mitt framför ngn) men med ett elöer annat Mariekex brukar det värsta illamåendet försvinna.
  15. flerbarnsmamman
    #8
    Tack!Hoppas också jag ska kunna hålla det hemligt till v 17-18 sen blir det ju ofta alltför uppenbart.
  16. 8
    Tack!Hoppas också jag ska kunna hålla det hemligt till v 17-18 sen blir det ju ofta alltför uppenbart.
  17. flerbarnsmamman
    #9
    Jag har i och för sig fast anställning men det känns ändå svikit-har ju så många barn (4) men jag är så glad över den här graviditeten och livet är ju ganska långt (får man hoppas!) så jag hi nner ju jobba framöver i alla fall.
  18. 9
    Jag har i och för sig fast anställning men det känns ändå svikit-har ju så många barn (4) men jag är så glad över den här graviditeten och livet är ju ganska långt (får man hoppas!) så jag hi nner ju jobba framöver i alla fall.
  19. flerbarnsmamman
    #10
    Ibland tycker jag det syns på mig fast jag håller in magen!!Tur att man har stora arbetskläder som döljer mycket.
  20. 10
    Ibland tycker jag det syns på mig fast jag håller in magen!!Tur att man har stora arbetskläder som döljer mycket.
  21. flerbarnsmamman
    #11
    Min mor har jag tänkt berätta för till jul ung.Hon brukar sucka och stöna så det blir bara jobbigt för m ig.Många hur kan ni och varför etc.Det blir man ju inte gladare av precis!
  22. 11
    Min mor har jag tänkt berätta för till jul ung.Hon brukar sucka och stöna så det blir bara jobbigt för m ig.Många hur kan ni och varför etc.Det blir man ju inte gladare av precis!
  23. Medlem sedan
    Sep 2008
    #12
    Men snälla nån, det är ju jättemysigt med många barn, ni har ju valt det själva Jag är själv äldst och har 6 småsyskon i olika åldrar och min brorsa ska ha sitt första barn en månad innan vi ska ha vårt första så det är ju bara jätteroligt. Klart att det kan vara svårt ekonomiskt och med vardagspysslandet, men som mormor borde man bli glad...slipper ju det direkta ansvaret. Stå på dig!!!
  24. 12
    Men snälla nån, det är ju jättemysigt med många barn, ni har ju valt det själva Jag är själv äldst och har 6 småsyskon i olika åldrar och min brorsa ska ha sitt första barn en månad innan vi ska ha vårt första så det är ju bara jätteroligt. Klart att det kan vara svårt ekonomiskt och med vardagspysslandet, men som mormor borde man bli glad...slipper ju det direkta ansvaret. Stå på dig!!!
  25. Medlem sedan
    Sep 2008
    #13
    Jag har nog berättat för alla (är i v.14) och eftersom jag jobbar freelance var det ju inga direkta arbetskamrater eller chefer jag behövde berätta för. Den jag berättade först för var min bästa kompis (i v. 6) och sist min mormor - hon har extremt stort kontrollbehov och det var bara bra att hon var den sista att få veta, hi hi
  26. 13
    Jag har nog berättat för alla (är i v.14) och eftersom jag jobbar freelance var det ju inga direkta arbetskamrater eller chefer jag behövde berätta för. Den jag berättade först för var min bästa kompis (i v. 6) och sist min mormor - hon har extremt stort kontrollbehov och det var bara bra att hon var den sista att få veta, hi hi
  27. Medlem sedan
    Feb 2008
    #14
    Det är lite så jag resonerar med. Negativa munnar tystas bäst genom att inte gödas.
  28. 14
    Det är lite så jag resonerar med. Negativa munnar tystas bäst genom att inte gödas.
  29. Medlem sedan
    Mar 1998
    #15

    Svårt att hålla hemligt....

    Då jag jobbar på en neonatalavdelning kan kollegor lukta sej till ev graviditeter! Skämt å sido, men när röntgen kommer in och man springer ut blir man fort tagen på bar gärning och jag har inget pokerfejs... Alla vet väl inte än, vi är ett 70-tal på avdelningen men dem som frågar svarar jag ärligt. Sen är vi alltid ett gäng som går i väntans tider, såg att nån skrev att dem varit 4st på 2år men här är vi nog 4st varje halvår... Chefen börjar tro att det smittar....
    Sen i helgen vet familjen på bådas sidor men inte alla vänner än. Vill inte ta det över telefon utan berättar när vi ses live. Är i v13 nu så det ska väl sitta säkert nu, HOPPAS JAG!!!
  30. 15
    Svårt att hålla hemligt.... Då jag jobbar på en neonatalavdelning kan kollegor lukta sej till ev graviditeter! Skämt å sido, men när röntgen kommer in och man springer ut blir man fort tagen på bar gärning och jag har inget pokerfejs... Alla vet väl inte än, vi är ett 70-tal på avdelningen men dem som frågar svarar jag ärligt. Sen är vi alltid ett gäng som går i väntans tider, såg att nån skrev att dem varit 4st på 2år men här är vi nog 4st varje halvår... Chefen börjar tro att det smittar....
    Sen i helgen vet familjen på bådas sidor men inte alla vänner än. Vill inte ta det över telefon utan berättar när vi ses live. Är i v13 nu så det ska väl sitta säkert nu, HOPPAS JAG!!!
  31. Fru Pettson
    #16
    Jag har ju varit öppen länge med min graviditet. Fast jag har just fått veta att jag inte är ensam på min avdelning om att vara gravid, och den andra är det inte många som vet om... Hon har ett föräldraledighetsvik, som går ut lagom tills jag ska vara föräldraledig om allt går vägen. Hon är väldigt uppskattad, så nu går folk och spekulerar/hoppas att hon ska fortsätta genom att vicka för mig också. Jag har fullt schå att hålla masken.
  32. 16
    Jag har ju varit öppen länge med min graviditet. Fast jag har just fått veta att jag inte är ensam på min avdelning om att vara gravid, och den andra är det inte många som vet om... Hon har ett föräldraledighetsvik, som går ut lagom tills jag ska vara föräldraledig om allt går vägen. Hon är väldigt uppskattad, så nu går folk och spekulerar/hoppas att hon ska fortsätta genom att vicka för mig också. Jag har fullt schå att hålla masken.
  33. Medlem sedan
    Mar 1998
    #17

    Låter som min mor....

    Har dock redan berättat för henne och då var första reaktionen .- DÅ MÅSTE NI JU FLYTTA IGEN! Till saken hör att vi nyss köpt ett tvåvånings hus med kallvinda och källare, en boyta på 159kvm så det är väl det minsta problemet. Grejen är den att hon är så rädd om sina 2 första barnbarn jag har med en annan, hur ska det bli för dem, kommer dem att få den tid dem behöver, kommer vi att orka..... HALLÅ!!! Det spelar väl ingen roll med vem jag fått barn, ALLA är lika viktiga och dem två är stora nu och mamma blir mindre och mindre viktig. Man ser knappt till dem, kommer hem, äter,gör ev läxor och sen är det KOMPISAR som gäller tills det är dags att sova. Dem går i 2an resp 3an och sitter inte (tyvärr...) i mammas famn längre. Alltid varit sån oro kring stortjejerna ända sen vi separerade. Inte var hon speciellt glad heller när jag vänta 2-åringen med min nuvarande sambo. Känns ju sådär kan jag säga... SKa inte mammor stötta sina barn i vått och torrt? Har då jag tänkt göra!
  34. 17
    Låter som min mor.... Har dock redan berättat för henne och då var första reaktionen .- DÅ MÅSTE NI JU FLYTTA IGEN! Till saken hör att vi nyss köpt ett tvåvånings hus med kallvinda och källare, en boyta på 159kvm så det är väl det minsta problemet. Grejen är den att hon är så rädd om sina 2 första barnbarn jag har med en annan, hur ska det bli för dem, kommer dem att få den tid dem behöver, kommer vi att orka..... HALLÅ!!! Det spelar väl ingen roll med vem jag fått barn, ALLA är lika viktiga och dem två är stora nu och mamma blir mindre och mindre viktig. Man ser knappt till dem, kommer hem, äter,gör ev läxor och sen är det KOMPISAR som gäller tills det är dags att sova. Dem går i 2an resp 3an och sitter inte (tyvärr...) i mammas famn längre. Alltid varit sån oro kring stortjejerna ända sen vi separerade. Inte var hon speciellt glad heller när jag vänta 2-åringen med min nuvarande sambo. Känns ju sådär kan jag säga... SKa inte mammor stötta sina barn i vått och torrt? Har då jag tänkt göra!
  35. Medlem sedan
    May 2008
    #18
    Precis, jag hade fått frågan en gång tidigare av en kollega när jag nekade till att delta i en icke-gravidvänlig aktivitet. Då nekade jag. Tycker de kan vänta tills man vill berätta själv. Tack och lov har jag sluppit illamående, så det har jag inte behövt dölja. Dagen efter att de fått reda på det på jobbet låg min tjänst ute som vik (jag fick fast ändå) på ams, min branch är väldigt liten, så nu har jag förstått att hela sverige vet
  36. 18
    Precis, jag hade fått frågan en gång tidigare av en kollega när jag nekade till att delta i en icke-gravidvänlig aktivitet. Då nekade jag. Tycker de kan vänta tills man vill berätta själv. Tack och lov har jag sluppit illamående, så det har jag inte behövt dölja. Dagen efter att de fått reda på det på jobbet låg min tjänst ute som vik (jag fick fast ändå) på ams, min branch är väldigt liten, så nu har jag förstått att hela sverige vet
  37. Medlem sedan
    May 2008
    #19
    4 varje halvår är en del, men jag är ensam på min befattning och det är mina förträdare som är 4 på 2 år, dvs ALLA som fått jobb här sista 2-3 åren har blivit gravida inom ett par månader... Snacka om smittsamhet. De satt och skojade om tvångssterilisering på ngn lunch, tror det fanns ett uns allvar i det, men jag tar inte illa upp. Det är inte mitt fel att det är en kvinnodominerad branch, i synnerhet bland folk i barnafödande ålder...
  38. 19
    4 varje halvår är en del, men jag är ensam på min befattning och det är mina förträdare som är 4 på 2 år, dvs ALLA som fått jobb här sista 2-3 åren har blivit gravida inom ett par månader... Snacka om smittsamhet. De satt och skojade om tvångssterilisering på ngn lunch, tror det fanns ett uns allvar i det, men jag tar inte illa upp. Det är inte mitt fel att det är en kvinnodominerad branch, i synnerhet bland folk i barnafödande ålder...
  39. Medlem sedan
    Oct 2003
    #20
    Vi har inte berättat för någon ännu. Jag är i v. 15+1 idag.
    Vi kommer att vänta tills svaret på fvp kommer (och det är pos, såklart).
    Om 1 v. idag ska vi göra provet så om absolut max 4 veckor.
    Har inga problem att dölja nåt, syns inget ännu och jag har mina vanliga kläder.
  40. 20
    Vi har inte berättat för någon ännu. Jag är i v. 15+1 idag.
    Vi kommer att vänta tills svaret på fvp kommer (och det är pos, såklart).
    Om 1 v. idag ska vi göra provet så om absolut max 4 veckor.
    Har inga problem att dölja nåt, syns inget ännu och jag har mina vanliga kläder.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Har ni berättat för någon?
    By nettis73 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 18:02
  2. Någon som inte berättat?
    By lejoninna in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 13:24
  3. Har ännu inte berättat för någon
    By bubblanmi in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 11:53
  4. Någon fler som inte berättat för
    By Norrländskan in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 22:16
  5. Har inte berättat för någon än...
    By glittret in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 13:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar