Kan man få vårdbidrag
Vårdbidrag/försäkringar
  1. anonymt namn
    #1

    Kan man få vårdbidrag

    om man har ett så litet barn att man fortfarande tar foraldrapenning for det? (Har fått en bebis med cp skada som måste tranas i sjukgymnastik osv). Någon som vet?
  2. 1
    Kan man få vårdbidrag om man har ett så litet barn att man fortfarande tar foraldrapenning for det? (Har fått en bebis med cp skada som måste tranas i sjukgymnastik osv). Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    JA!!! Jag har sista månaden återgått till arbete och haft vb från dottern var 5mån. Man får kanske inte så mycket för så små barn som dom kräver mycket jobb även som friska men samtidigt så finns det vissa diagnoser som automatiskt ger visst vb. Har en vän med en son som har ds+astma och allergi hon har helt vb och har haft det läääääääääänge, sonen är inte 2år ännu så...

    Skicka in en ansökan med typ erat namn och personnummer så börjar det ticka från oktober och så kan du lämna in intyg osv senare samt skriva ihop en dagbok osv osv...
  4. 2
    JA!!! Jag har sista månaden återgått till arbete och haft vb från dottern var 5mån. Man får kanske inte så mycket för så små barn som dom kräver mycket jobb även som friska men samtidigt så finns det vissa diagnoser som automatiskt ger visst vb. Har en vän med en son som har ds+astma och allergi hon har helt vb och har haft det läääääääääänge, sonen är inte 2år ännu så...

    Skicka in en ansökan med typ erat namn och personnummer så börjar det ticka från oktober och så kan du lämna in intyg osv senare samt skriva ihop en dagbok osv osv...
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Jag fick 1/4 vb upp till sonen var 13 månader. Efter 13 mån räknades det som om föräldraledigheten var över och jag fick söka nytt och fick en höjning.
  6. 3
    Jag fick 1/4 vb upp till sonen var 13 månader. Efter 13 mån räknades det som om föräldraledigheten var över och jag fick söka nytt och fick en höjning.

Liknande trådar

  1. vårdbidrag...???
    By gnuttan in forum Bokstavsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 09:44
  2. Vårdbidrag
    By viguni in forum Diabetes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 05:14
  3. Vårdbidrag?
    By katwah in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 09:51
  4. om vårdbidrag och vab
    By mamma S in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 21:39
  5. vårdbidrag och as
    By doriz in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 20:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar