Vilket Kön??
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Vilket Kön??

    Är det någon som har tänkt på att ta reda på vad det är för kön på barnet/barnen på UL?
    Själv är jag såååå nyfiken så jag kommer att ta reda på vad det är. Jag minns när jag väntade Jacob då ångrade jag mig på slutet att jag inte kollade vad det var!
    Men det vore kul att veta hur ni tänker och vill göra. Jag har förståelse för båda två
  2. 1
    Vilket Kön?? Är det någon som har tänkt på att ta reda på vad det är för kön på barnet/barnen på UL?
    Själv är jag såååå nyfiken så jag kommer att ta reda på vad det är. Jag minns när jag väntade Jacob då ångrade jag mig på slutet att jag inte kollade vad det var!
    Men det vore kul att veta hur ni tänker och vill göra. Jag har förståelse för båda två
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Vi kommer att kolla vad d blir gjorde d inte me första, men sen gjorde vi d av praktiska skäl, är ju lite kul att faktiskt kunna köpa kläder i rätt färg ody. Fast vi är benhårda med att inte berätta för någon vad d blir innan
  4. 2
    Vi kommer att kolla vad d blir gjorde d inte me första, men sen gjorde vi d av praktiska skäl, är ju lite kul att faktiskt kunna köpa kläder i rätt färg ody. Fast vi är benhårda med att inte berätta för någon vad d blir innan
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Ja det var det jag tyckte var så jobbigt att man inte viste vad man skulle köpa för färger på saker och ting. Men jag kommer nog inte kunna hålla mig vad det blir. Eller rättare sagt jag kommer inte kunna hålla mig. Jag är alldeles för glad och sprallig för att hålla på det. Jag kommer nog skrika ut det *sss*
  6. 3
    Ja det var det jag tyckte var så jobbigt att man inte viste vad man skulle köpa för färger på saker och ting. Men jag kommer nog inte kunna hålla mig vad det blir. Eller rättare sagt jag kommer inte kunna hålla mig. Jag är alldeles för glad och sprallig för att hålla på det. Jag kommer nog skrika ut det *sss*
  7. Medlem sedan
    Sep 2008
    #4
    Jag vill kolla men min sambo vill inte det. Och om jag får veta så kommer jag ha mycket svårt att hålla tyst för min sambo vad det blir för kön.
    För mig spelar det ingen roll om det blir en pojke eller flicka men jag vill ändå gärna förbereda mig lite....
  8. 4
    Jag vill kolla men min sambo vill inte det. Och om jag får veta så kommer jag ha mycket svårt att hålla tyst för min sambo vad det blir för kön.
    För mig spelar det ingen roll om det blir en pojke eller flicka men jag vill ändå gärna förbereda mig lite....
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Nä...kommer nog inte kolla innan. Visst är man nyfiken till tusen, men det är ju så häftigt, sådär på dagen D, att plötsligt kunna utbrista "det blev en pojke/flicka" och vara uppriktigt överraskad..! hehehe..
  10. 5
    Nä...kommer nog inte kolla innan. Visst är man nyfiken till tusen, men det är ju så häftigt, sådär på dagen D, att plötsligt kunna utbrista "det blev en pojke/flicka" och vara uppriktigt överraskad..! hehehe..
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    Jag bokade faktiskt tid i dag, den 9:e december ska vi få veta vem som gömmer sig därinne.

    Jag har provat både att veta och att inte veta, och bägge sätten har verkligen sig egna magi och är speciella på olika sätt.

    Men denna gång känns det som att jag redan fått en stor överraskning i och med att jag öht blev gravid just nu, och jag vill knyta an lite mer. Jag kände att den gången jag visste att det var en pojke (David) så kunde jag på nåt sätt bygga upp ett förhållande redan innan förlossningen, medans med Tomas då jag inte visste så var det mest magiskt att bara vara gravid. Magiskt, men på olika sätt.
  12. 6
    Jag bokade faktiskt tid i dag, den 9:e december ska vi få veta vem som gömmer sig därinne.

    Jag har provat både att veta och att inte veta, och bägge sätten har verkligen sig egna magi och är speciella på olika sätt.

    Men denna gång känns det som att jag redan fått en stor överraskning i och med att jag öht blev gravid just nu, och jag vill knyta an lite mer. Jag kände att den gången jag visste att det var en pojke (David) så kunde jag på nåt sätt bygga upp ett förhållande redan innan förlossningen, medans med Tomas då jag inte visste så var det mest magiskt att bara vara gravid. Magiskt, men på olika sätt.
  13. Medlem sedan
    Oct 2003
    #7
    Ja, vi kommer att ta reda på det när svaret på fvp:t kommer.....Jag vill verkligen veta!
  14. 7
    Ja, vi kommer att ta reda på det när svaret på fvp:t kommer.....Jag vill verkligen veta!
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Nej vi kommer inte att kolla =)
    sambon fnyste vid första när jag föreslog det:
    -Man öppnar inte julklapparna heller förrän på julafton!!
    Så här väntar vi o ser =)
    Vivi Dennis0308 Emil0508
  16. 8
    Nej vi kommer inte att kolla =)
    sambon fnyste vid första när jag föreslog det:
    -Man öppnar inte julklapparna heller förrän på julafton!!
    Så här väntar vi o ser =)
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9
    vi ska ta reda på det. Tidigare har ingen av oss gjort det. Och då ville ingen det heller, men det känns annorlunda nu. Vi är äldre och det är en kärleksbebi, så varför inte göra allt annorlunda mot förra gången?

    nyfiken...
  18. 9
    vi ska ta reda på det. Tidigare har ingen av oss gjort det. Och då ville ingen det heller, men det känns annorlunda nu. Vi är äldre och det är en kärleksbebi, så varför inte göra allt annorlunda mot förra gången?

    nyfiken...
  19. flerbarnsmamman
    #10
    Vi ska ta reda på det.Hoppas få reda på det vid snabbtesten så om en vecka kanske jag vet!!Känns lite overkligt-har inte tagit reda på det förut!Ska b li spännande!
  20. 10
    Vi ska ta reda på det.Hoppas få reda på det vid snabbtesten så om en vecka kanske jag vet!!Känns lite overkligt-har inte tagit reda på det förut!Ska b li spännande!
  21. Medlem sedan
    Jul 2005
    #11
    Jag har hört många som inte ha samma åsikt om att ta reda på könet Jag hade heller inte kunnat hålla mig om bara jag såg vad det var
  22. 11
    Jag har hört många som inte ha samma åsikt om att ta reda på könet Jag hade heller inte kunnat hålla mig om bara jag såg vad det var
  23. Medlem sedan
    Jul 2005
    #12
    Ja visst är det en häftig upplevelse och spännande
  24. 12
    Ja visst är det en häftig upplevelse och spännande
  25. Medlem sedan
    Jul 2005
    #13
    Är det fvp eller är det 3D-4D UL eller vad är det du ska göra? (nyfiken)
    Jag var inne på tittutultraljud.se och kollade ser lite kul ut
  26. 13
    Är det fvp eller är det 3D-4D UL eller vad är det du ska göra? (nyfiken)
    Jag var inne på tittutultraljud.se och kollade ser lite kul ut
  27. Medlem sedan
    Jul 2005
    #14
    Ja då kan man ju vara helt säker sedan för det kan man ju inte vara bara på UL
  28. 14
    Ja då kan man ju vara helt säker sedan för det kan man ju inte vara bara på UL
  29. Medlem sedan
    Jul 2005
    #15
    Haha nä det har han ju lite rätt i
  30. 15
    Haha nä det har han ju lite rätt i
  31. Medlem sedan
    Jul 2005
    #16
    Skön inställning
  32. 16
    Skön inställning
  33. Medlem sedan
    Jul 2005
    #17
    Ja redan nästa vecka vad kul Själv får jag vänta ett par veckor till
  34. 17
    Ja redan nästa vecka vad kul Själv får jag vänta ett par veckor till
  35. Trean_Nollnio
    #18
    Vi ska kolla! Det gjorde vi förra gången. Jag ska göra mkp nästa vecka och då kommer vi kunna få reda på det och det vill vi ;-) Så om ett par veckor vet vi, jippie!
  36. 18
    Vi ska kolla! Det gjorde vi förra gången. Jag ska göra mkp nästa vecka och då kommer vi kunna få reda på det och det vill vi ;-) Så om ett par veckor vet vi, jippie!
  37. Medlem sedan
    Jun 2002
    #19
    Vi kommer att vilja veta vad det är för kön om det går att se.
  38. 19
    Vi kommer att vilja veta vad det är för kön om det går att se.
  39. Medlem sedan
    Aug 2008
    #20

    Gillar nyfikenheten

    Jag vill inte veta vad jag ska få. När mina vänner och bekanta frågat hur jag vill göra har jag svarat att DEN överraskningen är mysig att ha kvar. Jag vill inte öppna mina julklappar på midsommaraftonen. När det kommer till att shoppa saker i "passande färger" har det inte varit ett stort problem. Är ingen rosa eller blå person. Älskar grönt och det funkar på båda. Och med retromodet brunt och orange är det svårt att hamna fel. Jag var ingen rosa flicka som barn och ska försöka att inte bli för inrutad. Men jag har full förståelse för dem som VILL veta, det är ju helt upp till var och en
  40. 20
    Gillar nyfikenheten Jag vill inte veta vad jag ska få. När mina vänner och bekanta frågat hur jag vill göra har jag svarat att DEN överraskningen är mysig att ha kvar. Jag vill inte öppna mina julklappar på midsommaraftonen. När det kommer till att shoppa saker i "passande färger" har det inte varit ett stort problem. Är ingen rosa eller blå person. Älskar grönt och det funkar på båda. Och med retromodet brunt och orange är det svårt att hamna fel. Jag var ingen rosa flicka som barn och ska försöka att inte bli för inrutad. Men jag har full förståelse för dem som VILL veta, det är ju helt upp till var och en
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vilket hus!
    By SessanP,del II in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 19:16
  2. Vilket är
    By bokning in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-04-20, 08:26
  3. Vilket sug!
    By poesi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 14:08
  4. Oj vilket
    By peach in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 09:13
  5. Vilket sjå...
    By Eleonor m Cesar 040107 & Bianca 050504 in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 11:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar