tillökning:)
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    tillökning:)

    Hej alla godingar!
    Nu är vi hemma igen efter att ha vilat (?) upp oss lite på patienthotellet i Lund.
    vattnet gick kvart över ett natten till tisdagen o jag är mest glad över att jag hade masat mig fr soffan in till sängen så jag slapp förstöra den:=)

    Kom in halv fyra på morgonen till KK och tyckte allt flöt på bra.. tills jag blev värksvag Men med lite värkstimulerande dropp kan man göra mkt och har man dessutom flera BM som trycker, drar o pressar ut bebisen när krystvärkarna inte riktigt kommer som de ska så kommer oxå bebisen ut. (08.37) Gråblå i färgen eftersom han var stasad som det så fint heter. Han satt liksom fast runt huvudet eftersom mina krystvärkar inte riktigt var som de skulle. Han vägde 4110 gram vilket är stooort för lilla mig, o var 51 cm lång. Ännu så länge har vi inget namn... men ni kanske vill rösta?

    Tyckte nog att Alines förlossning var enklare, även om den tog lite längre tid. Med henne tog de ju hinnorna när jag var tio cm öppen så hon kom ju ut som en kanonkula på tre krystvärkar Det var inte lika lätt denna gång så om jag får rekommendera ngt så undvik vattenavgång;=)

    Allt är bra med oss, lillebror har mörkt hår o är jättesöt. Speciellt så är Ante stolt som en tupp hans högsta önskan var en lillebror, skulle tro att han är lycklig!!

    tack för alla tumhållningar o lyckönskningar!

    kram

    ps. Tänk att man kan glömma att det gör så jävla ont att föda barn o amma Så galen kroppen är funtad!
    Johanna med Andreas, Aline & Love

    http://flodan.blogg.se
  2. 1
    tillökning:) Hej alla godingar!
    Nu är vi hemma igen efter att ha vilat (?) upp oss lite på patienthotellet i Lund.
    vattnet gick kvart över ett natten till tisdagen o jag är mest glad över att jag hade masat mig fr soffan in till sängen så jag slapp förstöra den:=)

    Kom in halv fyra på morgonen till KK och tyckte allt flöt på bra.. tills jag blev värksvag Men med lite värkstimulerande dropp kan man göra mkt och har man dessutom flera BM som trycker, drar o pressar ut bebisen när krystvärkarna inte riktigt kommer som de ska så kommer oxå bebisen ut. (08.37) Gråblå i färgen eftersom han var stasad som det så fint heter. Han satt liksom fast runt huvudet eftersom mina krystvärkar inte riktigt var som de skulle. Han vägde 4110 gram vilket är stooort för lilla mig, o var 51 cm lång. Ännu så länge har vi inget namn... men ni kanske vill rösta?

    Tyckte nog att Alines förlossning var enklare, även om den tog lite längre tid. Med henne tog de ju hinnorna när jag var tio cm öppen så hon kom ju ut som en kanonkula på tre krystvärkar Det var inte lika lätt denna gång så om jag får rekommendera ngt så undvik vattenavgång;=)

    Allt är bra med oss, lillebror har mörkt hår o är jättesöt. Speciellt så är Ante stolt som en tupp hans högsta önskan var en lillebror, skulle tro att han är lycklig!!

    tack för alla tumhållningar o lyckönskningar!

    kram

    ps. Tänk att man kan glömma att det gör så jävla ont att föda barn o amma Så galen kroppen är funtad!
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Åh grattis igen! Så mysigt med en liten bebis att snusa på igen Det lät lite jobbigt, men skönt att ni bägge mår bra i alla fall.

    Bägge mina har startat med vattenavgång, men med Emma fick jag ju bli igångsatt eftersom jag inte fick några värkar. Sen gick det på ca en timme efter att värkarna började kännas.

    Angångde namn, vill ni ha ett namn på A eller det spelar ingen roll?
  4. 2
    Åh grattis igen! Så mysigt med en liten bebis att snusa på igen Det lät lite jobbigt, men skönt att ni bägge mår bra i alla fall.

    Bägge mina har startat med vattenavgång, men med Emma fick jag ju bli igångsatt eftersom jag inte fick några värkar. Sen gick det på ca en timme efter att värkarna började kännas.

    Angångde namn, vill ni ha ett namn på A eller det spelar ingen roll?
  5. Malla
    #3

    Grattis till

    den nya familjemedlemmen! Det låter som att du är nöjd trots smärta och annat. Visst fasiken gör det ont att föda barn Ju fler barn man fött desto lättare är det att förnimma det onda....Sedan finns det tyvärr ingen regel att det blir lättare och lättare. Asta var klart värst att föda av alla mina barn. Men det berodde på att hon hade båda händerna upp runt huvudet. Såklart att Ante är stolt över att han fått en lillebror. Min äldste fick en lillebror när han var 6 år, efter två småsystrar, och blev överlycklig Det är något visst med en av samma "sort". Ha det så bra och njut så gott det går av den lille
  6. 3
    Grattis till den nya familjemedlemmen! Det låter som att du är nöjd trots smärta och annat. Visst fasiken gör det ont att föda barn Ju fler barn man fött desto lättare är det att förnimma det onda....Sedan finns det tyvärr ingen regel att det blir lättare och lättare. Asta var klart värst att föda av alla mina barn. Men det berodde på att hon hade båda händerna upp runt huvudet. Såklart att Ante är stolt över att han fått en lillebror. Min äldste fick en lillebror när han var 6 år, efter två småsystrar, och blev överlycklig Det är något visst med en av samma "sort". Ha det så bra och njut så gott det går av den lille
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    en timme känns lite väl snabbt... hualigen

    Namn ja.. Vi har nog skippat A-namn eftersom jag har svårt nog att hålla reda på de två jag har.. Just nu röstar jag för Gabriel men min sambo för Sander eller Mattis...
    Ante vill ha Leon...

    svårt detta...
  8. 4
    en timme känns lite väl snabbt... hualigen

    Namn ja.. Vi har nog skippat A-namn eftersom jag har svårt nog att hålla reda på de två jag har.. Just nu röstar jag för Gabriel men min sambo för Sander eller Mattis...
    Ante vill ha Leon...

    svårt detta...
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Gabriel är ju jättefint. Det röstar jag på
  10. 5
    Gabriel är ju jättefint. Det röstar jag på
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Grattis till sonen!
  12. 6
    Grattis till sonen!
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Åhhh grattis till sonen! Jag kan tänka mig att Ante är stolt och glad, en lillbrorsa.

    Aha så det är vattenavgången som avgör det, på Lillebror fick dom också ta hinnorna när jag var öppen 10 cm och där sa det också mer eller mindre plopp. Man ska alltså undvika vattenavgång

    Pussa lillbroren i nacken från mig och Lillebror.
  14. 7
    Åhhh grattis till sonen! Jag kan tänka mig att Ante är stolt och glad, en lillbrorsa.

    Aha så det är vattenavgången som avgör det, på Lillebror fick dom också ta hinnorna när jag var öppen 10 cm och där sa det också mer eller mindre plopp. Man ska alltså undvika vattenavgång

    Pussa lillbroren i nacken från mig och Lillebror.
  15. Medlem sedan
    Jun 2000
    #8
    Åh måste få säga Grattis med stort G. Vad skoj att ni äntligen är fem nu. Kram Kram. Och smärtan den har du snart glömt. ;-)
  16. 8
    Åh måste få säga Grattis med stort G. Vad skoj att ni äntligen är fem nu. Kram Kram. Och smärtan den har du snart glömt. ;-)
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Grattis igen! Du är duktig på engelska du Johanna! *avis*

    Läskigt att han var grå/blå, det ser så otäckt ut. Hur lång tid tog det innan han blev okej i färgen?

    jag röstar på Mattis av era förslag! Ha det gott, kram j
  18. 9
    Grattis igen! Du är duktig på engelska du Johanna! *avis*

    Läskigt att han var grå/blå, det ser så otäckt ut. Hur lång tid tog det innan han blev okej i färgen?

    jag röstar på Mattis av era förslag! Ha det gott, kram j
  19. Medlem sedan
    Sep 2000
    #10

    Respekt!!

    Trebarnsmamma - GRATTIS!!! Låter inte som nån mysig upplevelse den där tredje förlossningen, men "man säger" ju att trean brukar vara lite besvärlig *ajaj*
    Klart att Andreas önskade en Lillebror, syster jag han ju redan
    Krama barnen (bebisen får en PUSS!) och än en gång:

    Stort GRATTIS!!

    Mia och tjejerna
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  20. 10
    Respekt!! Trebarnsmamma - GRATTIS!!! Låter inte som nån mysig upplevelse den där tredje förlossningen, men "man säger" ju att trean brukar vara lite besvärlig *ajaj*
    Klart att Andreas önskade en Lillebror, syster jag han ju redan
    Krama barnen (bebisen får en PUSS!) och än en gång:

    Stort GRATTIS!!

    Mia och tjejerna
  21. Medlem sedan
    Sep 2000
    #11

    På A svarar jag...

    Mattis, men får jag välja så blir det en Malte eller Cornelis (ny favorit)

    Pussa Liten!
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  22. 11
    På A svarar jag... Mattis, men får jag välja så blir det en Malte eller Cornelis (ny favorit)

    Pussa Liten!
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Grattis gumman!!!! Bra jobbat! Förstår att Ante är stolt o glad över en brorsa, härligt! Kram!
  24. 12
    Grattis gumman!!!! Bra jobbat! Förstår att Ante är stolt o glad över en brorsa, härligt! Kram!
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Gabriel funderade jag skarpt på, ett av mina favvonamn! Jättefint.
  26. 13
    Gabriel funderade jag skarpt på, ett av mina favvonamn! Jättefint.

Liknande trådar

  1. Tillökning!!!!
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 13:55
  2. Tillökning.........
    By Linda med 3 barn in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 22:26
  3. Tillökning!!
    By Lillsmurfen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 17:17
  4. Tillökning
    By littlezoe in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 19:25
  5. Tillökning!
    By Blivande trebarnsmor in forum _0506 Junibarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar